AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Kvinne i 30-årene her. For litt siden ble jeg intervjuet av et magasin/tidskrift for en organisasjon hvor jeg driver med frivillig arbeid. I intervjuet stiller jeg med bilde og fullt navn. I den forbindelse med dette fikk jeg en melding på Facebook fra en ukjent mann som hadde lest intervjuet. Intervjuet ble gjort i forbindelse med en sak jeg fronter innad i organisasjonen, og denne mannen innledet med at han håpet det var greit han tok kontakt med meg, men han ville bare gi sin støtte. Deretter fortsatte vi å skrive til hverandre, der han har sendt meg meldinger nesten hver dag. Vi har hatt mange fine samtaler på messenger. Vi snakker om alt mulig, og han har ikke snakket om noe "creepy". Snakket mye om frivillig arbeid, jobb, interesser, filmer, musikk, litteratur osv. Vi har mange like interesser og ganske lik smak. Nesten fascinerende. Så her en dag begynte han å snakke om hvordan han skulle ta seg en tur i nærheten av der jeg bodde (jeg har fortalthan hvor jeg bor). Han lurte så på om jeg ville være med å bade. Jeg sa at det kunne være hyggelig om været ble litt bedre. Vi har avtalt å bade sammen til uka, bare vi to. Han sa riktignok "gleder meg til å bade med ei som er så søt", men ellers har samtalen vært av seriøs natur. Er det en date? 🙈 Han er veldig kjekk og flott, og jeg kan liksom ikke helt tro han vil på date med en som meg. Jeg er milevis unna hans liga på alle måter. Har to seriøse kjæresteforhold bak meg og like mange sexpartnere, så ikke akkurat en som blir jaget av menn. Er lettere overvektig (jobber med saken, gått ned 40 kg), men blid, engasjert og tydeligvis søt. Hva ville dere tenkt? Jeg føler han virker interessert, men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 839f8...2ea
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Han er definitivt interessert! Lykke til på date😉 Anonymkode: decb5...eec 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Jupp han er nok interessert. Men er jo alltid en overgang fra å ha snakket på nettet til å møtes i virkeligheten, så greit å ta det rolig og ikke ha for mye forhåpninger. Masse lykke til ☺️ Anonymkode: e2bad...f48 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Han søker noen som han lett kan få. Anonymkode: 1fd5e...f2f 1
rådgiverjonsen Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Hei, det høyrest ut som det kan være forvirrende å alltid vite kvar ein potensiell partner forhålder seg iforhold til bølge lengde. Eg og bestefaren min pleide å selge fisk før i tida i tidlig 2000 tallet før han gjekk bort i 2011. I bygda vi var ifrå var det berre torsk som var verdt noko. Men for å få torsk i den konsistensen folk var ute etter måtte man mange knop ut til havs og får å få til noko slikt var det fullstendig avgjørende å ha ein båt av tilbøyeleg størelse. Familien vår var ein lang linje med pipefeire og i bygdra vi er ifrå er det ingen lukrativ kompetanse så vi måtte ta oss til takke med å fiske utenfor meieriet i vikja. Problemet med vikja er at der er det ingen torsk, berre bergylter, makrell i riktig årstid og ål om du hadde riktig agn. Det skal nevnast at ingen av desse fiskane var noko populære i bygda vår. Bergylte var uspsielig, makrell var ufisk og ål var berre noko slangelignende greier som folk grøssa av berre tanken av å eta. Men det ingen visste på forhånd var at tradisjonelle sanser som smak og lukt kunne altrerast kraftig av nokon som visste kva dei dreiv med. Så kvar sommer sto eg og bestefar opp i 4 tiden og fiska so mange markell vi klarte. Vi fylte fryseren for resten av året. Dessa makrella skulle komme oss tid gode. Rundt september når makrell tida var på veg ut pleide vi å bytte fokus over til ålen. Ålen holdte det rett rundt hjørnet rundt kaia rundt steinene og dei var alltid svoltne for makrell. Alle i bygda visste at ålen var ein av dei magraste og eklaste fiskane i havet, men dei visste ikkje om esset bestefar hadde i ermet. Vi pleide å legge ålen i salt vatn i ei uke. Då tok åle fileta opp salt vannet og blei lubne av saft og smak. Saltvatn smaken var kanskje det som solgte det best. Så delte vi fleta i to (fordi ein ål er som regel dobbel så lang som ein torsk av samme bredde), stilte oss framfor jokeren med ei kasse fisk og ei rad med "torske filetar". Skjønnar du kvar eg vil hen? I 4 år solgte vi ål som torsk og våre kunder var aldri mistenksamme. Trikset var å passe på å ta vekk all skinnet slik at berre kjøttet sto igjen. Ja, det var mange som solgte torsk i tillegg til oss men det var aldri ein kjeft som kunne fortelle oss at det vi hadde i kassa var ål, eller noko anna enn torsk for den slags skyld. i 2007 var fjorden befengt av "bomlealgar". Det skjedde kvar 12. år eller noko slikt når yngelen plutselig fant ut at ho heller vil ha dyreplanton istedet for bomlene. Det bomlene i sin tur gjor i fjorden var å gjere store delar av torskerogna sterile. Så då sto vi plutselig ein vinter, og det var ikkje ein kjeft der ute som hadde fått ein einaste torsk på kroken. Eg og bestefar hadde plutselig ein god del vanska med å forklare kvar vi hadde fått tak i all denne torsken ifrå så vi sa "føkk it" og forklarte det som det var. Vi har ikkje torsk i år sa vi, vi har berre ål, men stol på oss den har blitt forbredt på ein slik måte at du vil faktisk ikkje smake forksjellen. Vi solgte ikkje mange filet pakkar men ein og ein anna desperat for fjorfiska torsk tok oss på ordet. I heile vinter måtte vi gi folk, kjente og kjære, pengene tilbake fordi ålen ikkje smakte slik vi hadde lovd dem sjølv om vi hadde solgt akkurat samme fisk som torsk i 7 år før. Det er fordi torsk hadde ein status medan det var populært å hate ål. Vi tjente ingenting det året. Vi solgte bilen for å få endene til å møtast. Året seinare fortsatte vi å selge ål som torsk og kundene var plutselig stor fornøgde igjen. Og ingen gadd eingong å spørr oss nokon spørsmål. Så der har du det. Nokon folk der ute har ingravert ifrå samfunnet kva dei skal like og kva dei skal misslike. Alle i bygda var innstilt på å hate ål men innstilt på å elske torsk. Visst du føler deg som ein ål (og dette er berre ein metafor) så må du for all del ikkje begynne å tru at absolutt alle der ute synest at du er for dårlig for dem. Der er som regel ikkje så mykkje forskjell på oss så om du ser at nokon ser på deg som ein torsk, så må du berre fortelja deg sjøl at ja, eg er ein torsk! Eg skal ikkje la normer få meg til å føle meg verre! Ikkje oppfør deg som ein ål sjøl om du føler deg som ein! Eg håper dette hjelper og lykke til på date! Hugs at du er ein torsk! 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Han er definitivt interessert! Lykke til på date😉 Anonymkode: decb5...eec Godt å høre at jeg ikke har mistolket helt. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jupp han er nok interessert. Men er jo alltid en overgang fra å ha snakket på nettet til å møtes i virkeligheten, så greit å ta det rolig og ikke ha for mye forhåpninger. Masse lykke til ☺️ Anonymkode: e2bad...f48 Det har du rett i. Heldigvis har jeg god erfaring med det, så det er greit. Men ja, nei, jeg får bare ta det som det kommer. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han søker noen som han lett kan få. Anonymkode: 1fd5e...f2f Hvis han tror det er det naivt av ham. Jeg er kanskje ikke verdens vakreste, men jeg gidder ikke å være med hvem som helst. Det er en grunn til at jeg kun har vært kjæreste med to stykker (og kun ligget med to stykker). Jeg kan være usikker på hans intensjoner uten at jeg nødvendigvis usikker på hva jeg ønsker. Og er han ute etter ONS er det i så fall helt uaktuelt. rådgiverjonsen skrev (18 timer siden): Hei, det høyrest ut som det kan være forvirrende å alltid vite kvar ein potensiell partner forhålder seg iforhold til bølge lengde. Eg og bestefaren min pleide å selge fisk før i tida i tidlig 2000 tallet før han gjekk bort i 2011. I bygda vi var ifrå var det berre torsk som var verdt noko. Men for å få torsk i den konsistensen folk var ute etter måtte man mange knop ut til havs og får å få til noko slikt var det fullstendig avgjørende å ha ein båt av tilbøyeleg størelse. Familien vår var ein lang linje med pipefeire og i bygdra vi er ifrå er det ingen lukrativ kompetanse så vi måtte ta oss til takke med å fiske utenfor meieriet i vikja. Problemet med vikja er at der er det ingen torsk, berre bergylter, makrell i riktig årstid og ål om du hadde riktig agn. Det skal nevnast at ingen av desse fiskane var noko populære i bygda vår. Bergylte var uspsielig, makrell var ufisk og ål var berre noko slangelignende greier som folk grøssa av berre tanken av å eta. Men det ingen visste på forhånd var at tradisjonelle sanser som smak og lukt kunne altrerast kraftig av nokon som visste kva dei dreiv med. Så kvar sommer sto eg og bestefar opp i 4 tiden og fiska so mange markell vi klarte. Vi fylte fryseren for resten av året. Dessa makrella skulle komme oss tid gode. Rundt september når makrell tida var på veg ut pleide vi å bytte fokus over til ålen. Ålen holdte det rett rundt hjørnet rundt kaia rundt steinene og dei var alltid svoltne for makrell. Alle i bygda visste at ålen var ein av dei magraste og eklaste fiskane i havet, men dei visste ikkje om esset bestefar hadde i ermet. Vi pleide å legge ålen i salt vatn i ei uke. Då tok åle fileta opp salt vannet og blei lubne av saft og smak. Saltvatn smaken var kanskje det som solgte det best. Så delte vi fleta i to (fordi ein ål er som regel dobbel så lang som ein torsk av samme bredde), stilte oss framfor jokeren med ei kasse fisk og ei rad med "torske filetar". Skjønnar du kvar eg vil hen? I 4 år solgte vi ål som torsk og våre kunder var aldri mistenksamme. Trikset var å passe på å ta vekk all skinnet slik at berre kjøttet sto igjen. Ja, det var mange som solgte torsk i tillegg til oss men det var aldri ein kjeft som kunne fortelle oss at det vi hadde i kassa var ål, eller noko anna enn torsk for den slags skyld. i 2007 var fjorden befengt av "bomlealgar". Det skjedde kvar 12. år eller noko slikt når yngelen plutselig fant ut at ho heller vil ha dyreplanton istedet for bomlene. Det bomlene i sin tur gjor i fjorden var å gjere store delar av torskerogna sterile. Så då sto vi plutselig ein vinter, og det var ikkje ein kjeft der ute som hadde fått ein einaste torsk på kroken. Eg og bestefar hadde plutselig ein god del vanska med å forklare kvar vi hadde fått tak i all denne torsken ifrå så vi sa "føkk it" og forklarte det som det var. Vi har ikkje torsk i år sa vi, vi har berre ål, men stol på oss den har blitt forbredt på ein slik måte at du vil faktisk ikkje smake forksjellen. Vi solgte ikkje mange filet pakkar men ein og ein anna desperat for fjorfiska torsk tok oss på ordet. I heile vinter måtte vi gi folk, kjente og kjære, pengene tilbake fordi ålen ikkje smakte slik vi hadde lovd dem sjølv om vi hadde solgt akkurat samme fisk som torsk i 7 år før. Det er fordi torsk hadde ein status medan det var populært å hate ål. Vi tjente ingenting det året. Vi solgte bilen for å få endene til å møtast. Året seinare fortsatte vi å selge ål som torsk og kundene var plutselig stor fornøgde igjen. Og ingen gadd eingong å spørr oss nokon spørsmål. Så der har du det. Nokon folk der ute har ingravert ifrå samfunnet kva dei skal like og kva dei skal misslike. Alle i bygda var innstilt på å hate ål men innstilt på å elske torsk. Visst du føler deg som ein ål (og dette er berre ein metafor) så må du for all del ikkje begynne å tru at absolutt alle der ute synest at du er for dårlig for dem. Der er som regel ikkje så mykkje forskjell på oss så om du ser at nokon ser på deg som ein torsk, så må du berre fortelja deg sjøl at ja, eg er ein torsk! Eg skal ikkje la normer få meg til å føle meg verre! Ikkje oppfør deg som ein ål sjøl om du føler deg som ein! Eg håper dette hjelper og lykke til på date! Hugs at du er ein torsk! Hehe, takk, jeg er en torsk. Anonymkode: 839f8...2ea 1
Gjest ABM Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 2.17): Kvinne i 30-årene her. For litt siden ble jeg intervjuet av et magasin/tidskrift for en organisasjon hvor jeg driver med frivillig arbeid. I intervjuet stiller jeg med bilde og fullt navn. I den forbindelse med dette fikk jeg en melding på Facebook fra en ukjent mann som hadde lest intervjuet. Intervjuet ble gjort i forbindelse med en sak jeg fronter innad i organisasjonen, og denne mannen innledet med at han håpet det var greit han tok kontakt med meg, men han ville bare gi sin støtte. Deretter fortsatte vi å skrive til hverandre, der han har sendt meg meldinger nesten hver dag. Vi har hatt mange fine samtaler på messenger. Vi snakker om alt mulig, og han har ikke snakket om noe "creepy". Snakket mye om frivillig arbeid, jobb, interesser, filmer, musikk, litteratur osv. Vi har mange like interesser og ganske lik smak. Nesten fascinerende. Så her en dag begynte han å snakke om hvordan han skulle ta seg en tur i nærheten av der jeg bodde (jeg har fortalthan hvor jeg bor). Han lurte så på om jeg ville være med å bade. Jeg sa at det kunne være hyggelig om været ble litt bedre. Vi har avtalt å bade sammen til uka, bare vi to. Han sa riktignok "gleder meg til å bade med ei som er så søt", men ellers har samtalen vært av seriøs natur. Er det en date? 🙈 Han er veldig kjekk og flott, og jeg kan liksom ikke helt tro han vil på date med en som meg. Jeg er milevis unna hans liga på alle måter. Har to seriøse kjæresteforhold bak meg og like mange sexpartnere, så ikke akkurat en som blir jaget av menn. Er lettere overvektig (jobber med saken, gått ned 40 kg), men blid, engasjert og tydeligvis søt. Hva ville dere tenkt? Jeg føler han virker interessert, men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 839f8...2ea Dette ville vel vært mye innsats fra en som ikke var interresert..tror du ikke?..Klart han er interresert!!🤞
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Jeg hadde aldri dratt på badetur med en fremmed fra nettet!!!! Anonymkode: 0ae2e...b11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri dratt på badetur med en fremmed fra nettet!!!! Anonymkode: 0ae2e...b11 Er faktisk sånn folk møtes nå i 2021.. Har vel vært sånn siden youve got mail fra 1998 Anonymkode: 1ed66...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er faktisk sånn folk møtes nå i 2021.. Har vel vært sånn siden youve got mail fra 1998 Anonymkode: 1ed66...ce4 Det er greit å møtes via nettet, men det er stor forskjell mellom å møtes første gang på badetur eller på en cafe. Badetur er veldig intimt. Anonymkode: e9fe6...10b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er greit å møtes via nettet, men det er stor forskjell mellom å møtes første gang på badetur eller på en cafe. Badetur er veldig intimt. Anonymkode: e9fe6...10b Vet ikke hva du gjør på badetur, hvertfall ikke mye intimt di siste badeturene jeg har vært på. Anonymkode: 1ed66...ce4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Hvis en mann er interissert så sier han det rett ut. Denne mannen sa ikke mye rett ut. Han er ikke interissert oppfatter jeg det som. Anonymkode: 570e6...96e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 rådgiverjonsen skrev (På 2021-7-31 den 4.35): ein båt av tilbøyeleg størelse. Tilbøyeleg til kva då? Anonymkode: 6837e...042 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Ts her. ABM skrev (På 2021-8-1 den 7.55): Dette ville vel vært mye innsats fra en som ikke var interresert..tror du ikke?..Klart han er interresert!!🤞 Enig. Og du hadde rett. AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 8.30): Jeg hadde aldri dratt på badetur med en fremmed fra nettet!!!! Anonymkode: 0ae2e...b11 Jeg ser ingen problemer med dette. Det er snakk om en offentlig badestrand. AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 9.34): Er faktisk sånn folk møtes nå i 2021.. Har vel vært sånn siden youve got mail fra 1998 Anonymkode: 1ed66...ce4 Enig. AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 9.40): Det er greit å møtes via nettet, men det er stor forskjell mellom å møtes første gang på badetur eller på en cafe. Badetur er veldig intimt. Anonymkode: e9fe6...10b Synes egentlig ikke det. Det var hyggelig og fint! AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 10.11): Hvis en mann er interissert så sier han det rett ut. Denne mannen sa ikke mye rett ut. Han er ikke interissert oppfatter jeg det som. Anonymkode: 570e6...96e Han er interessert. Da har jeg vært på badetur, da det ble plutselig solglimt og varmt. Vi tok spontan avgjørelse om å bade, og tok med oss matpakker også. Spiste litt og snakket masse. Badet så vidt, men var litt for kaldt. Men vi satt der på gresset ved stranda og skravlet i flere timer. Det var kjempehyggelig! Og jeg er ingen tvil om at han er interessert, det ble nemlig både kyss, klapp og klem, om man kan si det på den måten. Mest kyss. Anonymkode: 839f8...2ea 2
Gjest ABM Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Enig. Og du hadde rett. Jeg ser ingen problemer med dette. Det er snakk om en offentlig badestrand. Enig. Synes egentlig ikke det. Det var hyggelig og fint! Han er interessert. Da har jeg vært på badetur, da det ble plutselig solglimt og varmt. Vi tok spontan avgjørelse om å bade, og tok med oss matpakker også. Spiste litt og snakket masse. Badet så vidt, men var litt for kaldt. Men vi satt der på gresset ved stranda og skravlet i flere timer. Det var kjempehyggelig! Og jeg er ingen tvil om at han er interessert, det ble nemlig både kyss, klapp og klem, om man kan si det på den måten. Mest kyss. Anonymkode: 839f8...2ea Lykke til TS!!!❤️❤️❤️🌹😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå