AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Kan noen dele erfaringer og tanker rundt dette? Hva gjør at man mister lysten på partneren? Etter hvor mange år skjedde dette? Anonymkode: 0ef03...ee5 1
Gjest Henkjønnet Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Fordi damer idealiserer mannen og så etterhvert innser hun at han er helt vanlig som alle andre. Hun har blitt kjent med hele han og da er spenningen borte. Så har man det at mange damer blir opptatt av alt annet som å bygge hjem og få barn. Så da er sex lite interessant. Viktigere at mannen tjener gode penger, pusser opp og passer på barn/gjør husarbeid
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Jeg mistet lysten fordi han aldri tok initiativ, og overlot hele ansvaret for sexlivet vårt til meg. Jeg sluttet å initiere sex for å se hvor lang tid det tok før han kom på banen, og det skjedde aldri. Når jeg tok opp temaet sa han at han såklart ville ha sex titt og ofte, men når han aldri løftet en finger for at noe skulle skje ble det vanskelig å tro på ordene hans. Det skjedde etter ca tre år. Anonymkode: 3a4d6...305 5
MarianneE Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Er i et forhold på 25. året nå, kjenner meg overhodet ikke igjen. 8
Fioljenta Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Men. Jeg merker at lysten min stiger i takt med at han viser meg oppmerksomhet, viser meg kjærlighet og ikke tar meg for gitt. Så jeg innbiller meg at årsaken til at kvinner mister lysten henger sammen med «kvaliteten» på forholdet. Min lyst styres nemlig av hjertet, mens hans styres av penis. Bare en tanke. Endret 31. juli 2021 av Fioljenta 38
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Fioljenta skrev (3 minutter siden): Min lyst styres nemlig av hjertet, mens hans styres av penis. Ja, nei, dette er bare du som ikke vil erkjenne at du blir kåt og styres av kjønnet ditt du også. Heldigvis så blir du ikke kåt av "hjertet", for da ville du også blitt kåt på eventuelle barn du har eller får. Du blir kåt av at han har lyst på deg, at du føler deg sexy, begjæret. Du blir ikke kåt av hjertet, det er bare du som vil prate så tåkete som mulig for å ikke erkjenne at du blir kåt du også, du styres av fitta på samme måte som menn styres av pikken. For det ville vært skam for deg hvis du erkjente det. For da ville folk jo få for seg at du har lyster og kan være kåt du også. Noe som faktisk ikke er noe å skamme seg over! De aller fleste mennesker blir kåte. Anonymkode: 05b9b...f0e 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Dette stemmer ikke for meg heller. Etter 18 år sammen har jeg sikkert like mye lyst nå som da vi først ble sammen. Lysten gikk ned i en periode med småbarn og sykdom, mulig mange par gjør det slutt i denne fasen?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Fordi spenningen blir borte, og men vet hva man får hver dag... Anonymkode: 111b9...be7 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 Tror kvinner er mer sensitive for hormonendringer i kroppen. Stress, miljø, prevansjon, graviditet, menstruasjon pluss mer kan påvirke hormoner og dermed sexlyst. Mange kvinner slipper selvsagt unna slike problemer og har vedvarende sexlyst. Anonymkode: 7aa70...f25 15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, nei, dette er bare du som ikke vil erkjenne at du blir kåt og styres av kjønnet ditt du også. Heldigvis så blir du ikke kåt av "hjertet", for da ville du også blitt kåt på eventuelle barn du har eller får. Du blir kåt av at han har lyst på deg, at du føler deg sexy, begjæret. Du blir ikke kåt av hjertet, det er bare du som vil prate så tåkete som mulig for å ikke erkjenne at du blir kåt du også, du styres av fitta på samme måte som menn styres av pikken. For det ville vært skam for deg hvis du erkjente det. For da ville folk jo få for seg at du har lyster og kan være kåt du også. Noe som faktisk ikke er noe å skamme seg over! De aller fleste mennesker blir kåte. Anonymkode: 05b9b...f0e Du er tydeligvis mann. Jeg er kvinne og helt enig med fioljenta. Hjertet mitt må ha det bra for at jeg skal få lyst på sex og bli kåt på han jeg bor med. Om vi ikke har det bra i forholdet hjelper det ikke om han prøver å ta initiativ til sex for da blir jeg uansett ikke kåt at ting jeg ville blitt kåt av om vi hadde det bra. Anonymkode: ad016...2b3 33
Fioljenta Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, nei, dette er bare du som ikke vil erkjenne at du blir kåt og styres av kjønnet ditt du også. Heldigvis så blir du ikke kåt av "hjertet", for da ville du også blitt kåt på eventuelle barn du har eller får. Du blir kåt av at han har lyst på deg, at du føler deg sexy, begjæret. Du blir ikke kåt av hjertet, det er bare du som vil prate så tåkete som mulig for å ikke erkjenne at du blir kåt du også, du styres av fitta på samme måte som menn styres av pikken. For det ville vært skam for deg hvis du erkjente det. For da ville folk jo få for seg at du har lyster og kan være kåt du også. Noe som faktisk ikke er noe å skamme seg over! De aller fleste mennesker blir kåte. Anonymkode: 05b9b...f0e Du har nok et poeng i at det er mer komplisert enn jeg skrev. Jeg karikerte i håp om å få frem at hvis forholdet skranter, skranter lysten min. Du har helt rett i det jeg uthevet. Uten det har jeg ikke lyst på sex. Men er det å styres av fitta? Jeg prøvde å få frem at for ham så holder det ofte å se meg naken eller at trykket blir stort, men for meg så må vi ha det bra sammen før kåtheten liksom får plass. PS: Hvorfor i all verden skal jeg skamme meg for å være kåt? 23
MarianneE Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Fioljenta skrev (16 minutter siden): Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Men. Jeg merker at lysten min stiger i takt med at han viser meg oppmerksomhet, viser meg oppmerksomhet og ikke tar meg for gitt. Så jeg innbiller meg at årsaken til at kvinner mister lysten henger sammen med «kvaliteten» på forholdet. Min lyst styres nemlig av hjertet, mens hans styres av penis. Bare en tanke. Tenker at du er inne på noe her 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hjertet mitt må ha det bra for at jeg skal få lyst på sex og bli kåt på han jeg bor med. Anonymkode: ad016...2b3 Nei, du kan ha vondt i hjertet og likevel være kåt. Du er tydeligvis ikke kvinne, siden du tror at alle kvinner må ha det godt i hjertet for å kunne bli kåte, og at dikt og lovsanger om, "du er skjønn og vakker som en fullmåne en varm juninatt", er det som gjør kvinner kåte. Men menn tror at kvinner er så kompliserte, ja. Anonymkode: 05b9b...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du kan ha vondt i hjertet og likevel være kåt. Du er tydeligvis ikke kvinne, siden du tror at alle kvinner må ha det godt i hjertet for å kunne bli kåte, og at dikt og lovsanger om, "du er skjønn og vakker som en fullmåne en varm juninatt", er det som gjør kvinner kåte. Men menn tror at kvinner er så kompliserte, ja. Anonymkode: 05b9b...f0e Hun snakker jo om SEG og hennes erfaring. Jeg er kvinne og er helt enig med at vi må ha det bra for at jeg skal bli kåt. Anonymkode: 111b9...be7 27
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Jeg tror at dette går begge veier, og vanlig for mange at det dabber litt av. Kona sier at hun gir opp å vekke de døde, mannen klager på kjip kjerring. Det er jo en haug med vitser om begge sider. Vi var vel heller litt daffe og slitne begge to, men det manglet aldri nærhet. Slik: - har du lyst kjære? - ja, om du har lyst kjære… begge: natta elskling zzzzzz……. Endret 31. juli 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Her i heimen skjedde dette etter at : - månen dukket opp - ble tynnfeit - feis bare mer og mer - fikk bremsespor - og generellt bare forfall Min gode kone tok endatil et bilde av meg i kun shorts her en vakker dag. Hun viste meg bildet, jeg fikk brekninger. Anonymkode: b5caa...f06 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun snakker jo om SEG og hennes erfaring. Jeg er kvinne og er helt enig med at vi må ha det bra for at jeg skal bli kåt. Anonymkode: 111b9...be7 Jeg er også enig i at vi må ha det bra i utgangspunktet for at jeg skal ha lyst. Anonymkode: 6c93b...473 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du kan ha vondt i hjertet og likevel være kåt. Du er tydeligvis ikke kvinne, siden du tror at alle kvinner må ha det godt i hjertet for å kunne bli kåte, og at dikt og lovsanger om, "du er skjønn og vakker som en fullmåne en varm juninatt", er det som gjør kvinner kåte. Men menn tror at kvinner er så kompliserte, ja. Anonymkode: 05b9b...f0e Du er definitivt mann ja. Det har da absolutt ingenting med fullmåne og varme juninetter å gjøre. De aller aller fleste kvinner trenger å ha det bra i et forhold for å få lyst på sex. Dette betyr ikke at man ikke kan ha ONS og sex utenom forhold, men når man er i et forhold som ikke er bra dreper det sexlysten. Anonymkode: ad016...2b3 16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #19 Skrevet 31. juli 2021 Det skjer med meg. Sist tok det under et år før jeg mistet lysten på ham. Jeg blir bare kåt i den innledende og spennende fasen. Så dør det ut. Anonymkode: 6262a...389 7
juni Skrevet 31. juli 2021 #20 Skrevet 31. juli 2021 Jeg mister lysten hvis jeg mister respekten. Jeg mistet faktisk aldri noen av delene med min eksmann og vi hadde sex helt til jeg flyttet ut. Men kyssing var verre. Det var egentlig som om jeg bare brukte han til å dempe fysiske lyster. Mine venninner mener at det gjør meg lik en mann😏 Men hadde jeg ikke flyttet når jeg gjorde så hadde det til slutt gått over, jeg kjente at det var på nippet. Det første jeg gjorde som singel var å skaffe meg en elsker. Min eks før det mistet jeg lysten på, fordi jeg mistet respekten. Han lot meg ta ansvaret for alt både hjemme og ute. Tror det er et klassisk problem, og da mister damene lysten. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå