BuffyTheVampire Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Jeg lurer på om det er noen her inne med erfaringer fra Modum Bad, og om dere eventuelt vil fortelle om det? Mener da døgnbehandling. Hvor lenge var dere der, hvilken diagnose, hvordan var hele opplegget. Tusen takk for svar, setter stor pris på det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Jeg var der i ti uker for å få behandling for depresjon. Hadde også traumer. Jeg hadde samtaler med en fast psykolog og gruppeterapi. I tillegg var det fysisk aktivitet, mindfullness, uttrykksterapi, undervisning og jeg hadde frivillig samtaler med presten. Alt var lagt opp veldig bra. Jeg hadde en fast sykepleier å forholde meg til, og kunne på kveld/natt oppsøke hjelp hvis det var noe. Jeg kom i en fantastisk gruppe med mennesker. Og jeg fikk hjelp til å slutte med antidepressiva som blokkerte ut følelsene mine. Det føltes veldig trygt og det var et veldig godt sted å være. Jeg var ikke frisk da jeg dro derifra, men fikk videre hjelp av psykolog i etterkant. Modum åpnet døren og gav meg verktøyene jeg trengte for å bli frisk. I ettertid har jeg det fantastisk, har tatt ny utdanning og er i 100 % jobb. Før Modum var jeg på AAP og kom meg knapt ut av sengen. Bare å spørre om du har flere spørsmål. Det er riktignok en stund siden jeg var der, men svarer ut fra mine erfaringer. Anonymkode: 0c4f1...486 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 BuffyTheVampire skrev (46 minutter siden): Jeg lurer på om det er noen her inne med erfaringer fra Modum Bad, og om dere eventuelt vil fortelle om det? Mener da døgnbehandling. Hvor lenge var dere der, hvilken diagnose, hvordan var hele opplegget. Tusen takk for svar, setter stor pris på det. Hvis du søker på nrk på «Helene sjekker inn» ligger det en episode om hele opplegget på Modum bad. Ser du den så skjønner du hele opplegget der Anonymkode: 9d107...da6 1
BuffyTheVampire Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis du søker på nrk på «Helene sjekker inn» ligger det en episode om hele opplegget på Modum bad. Ser du den så skjønner du hele opplegget der Anonymkode: 9d107...da6 Tusen takk! Det ante jeg ikke. Skal sjekke det ut.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Hvilken avdeling skal du til? Anonymkode: a93df...299
BuffyTheVampire Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var der i ti uker for å få behandling for depresjon. Hadde også traumer. Jeg hadde samtaler med en fast psykolog og gruppeterapi. I tillegg var det fysisk aktivitet, mindfullness, uttrykksterapi, undervisning og jeg hadde frivillig samtaler med presten. Alt var lagt opp veldig bra. Jeg hadde en fast sykepleier å forholde meg til, og kunne på kveld/natt oppsøke hjelp hvis det var noe. Jeg kom i en fantastisk gruppe med mennesker. Og jeg fikk hjelp til å slutte med antidepressiva som blokkerte ut følelsene mine. Det føltes veldig trygt og det var et veldig godt sted å være. Jeg var ikke frisk da jeg dro derifra, men fikk videre hjelp av psykolog i etterkant. Modum åpnet døren og gav meg verktøyene jeg trengte for å bli frisk. I ettertid har jeg det fantastisk, har tatt ny utdanning og er i 100 % jobb. Før Modum var jeg på AAP og kom meg knapt ut av sengen. Bare å spørre om du har flere spørsmål. Det er riktignok en stund siden jeg var der, men svarer ut fra mine erfaringer. Anonymkode: 0c4f1...486 Tusen takk for at du deler, så godt å høre at det går så bra med deg nå. Hvor gammel var du da du var der, og hvordan er det med besøk av familie/pårørende?
BuffyTheVampire Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken avdeling skal du til? Anonymkode: a93df...299 Jeg skal ikke dit, men vurderer å få henvisning. Pga depresjon. Men har aldri vært innlagt tidligere, og er derfor noe skeptisk.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 BuffyTheVampire skrev (6 timer siden): Jeg skal ikke dit, men vurderer å få henvisning. Pga depresjon. Men har aldri vært innlagt tidligere, og er derfor noe skeptisk. Men hvorfor vil du absolutt til akkurat modum og ikke vanlig innleggelse på dps? Det vanlige er at man blir innlagt på dps. Anonymkode: 3fada...d8d
BuffyTheVampire Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor vil du absolutt til akkurat modum og ikke vanlig innleggelse på dps? Det vanlige er at man blir innlagt på dps. Anonymkode: 3fada...d8d Fordi jeg har gått i behandling i 15 år, uten noe særlig bedring. Trenger et intensivt opplegg, og liker det jeg har lest om Modum Bad. Er i tillegg helsepersonell selv, og ønsker ikke gå på dps der jeg kjenner mange ansatte, på i min hjemby og nabobyene. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men hvorfor vil du absolutt til akkurat modum og ikke vanlig innleggelse på dps? Det vanlige er at man blir innlagt på dps. Anonymkode: 3fada...d8d Hvorfor ønsker noen hjelp ved en kreftenhet. når de får påvist kreft når man kan få cellegift på medisinsk avdeling? Anonymkode: a98e2...fed 3
BuffyTheVampire Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor ønsker noen hjelp ved en kreftenhet. når de får påvist kreft når man kan få cellegift på medisinsk avdeling? Anonymkode: a98e2...fed Takk, det er akkurat det jeg mener, men du sa det bedre enn meg 😉 DPS er sikkert bra på mange områder, men de er ikke de beste. Og så er de ekstremt firkanta.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 BuffyTheVampire skrev (39 minutter siden): Takk, det er akkurat det jeg mener, men du sa det bedre enn meg 😉 DPS er sikkert bra på mange områder, men de er ikke de beste. Og så er de ekstremt firkanta.. Man lærer etter mange år i gamet at prøve å forklare hvorfor er nytteløst,så da er er det bedre å svare på en måte som kanskje når inn. Dps døgn er ikke ment som en behandlingsenhet,men er lavterskel tilbud så jeg forstår deg godt. Har selv vært på Modum,men det er over 15 år siden så mine erfaringer er utdatert,men ønsker deg lykke til Anonymkode: a98e2...fed
Pipaluk Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du søker på nrk på «Helene sjekker inn» ligger det en episode om hele opplegget på Modum bad. Ser du den så skjønner du hele opplegget der Anonymkode: 9d107...da6 Er det innslaget representativt for Modum Bad? Viser de hele opplegget?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 Pipaluk skrev (3 minutter siden): Er det innslaget representativt for Modum Bad? Viser de hele opplegget? Nei Anonymkode: a98e2...fed 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Jeg har ikke selv vært der,men har hørt folk si at den største jobben starter når man skrives ut derifra. Så da er det jo vesentlig at man har et behandlingstilbud på forhånd så ikke overgangen blir for stor. Jeg har mer tro på intensiv Dagbehandling. Innleggelse kan i mange tilfeller være å løpe fra problemer som uansett vil oppstå før eller siden Anonymkode: 95edc...66a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke selv vært der,men har hørt folk si at den største jobben starter når man skrives ut derifra. Så da er det jo vesentlig at man har et behandlingstilbud på forhånd så ikke overgangen blir for stor. Jeg har mer tro på intensiv Dagbehandling. Innleggelse kan i mange tilfeller være å løpe fra problemer som uansett vil oppstå før eller siden Anonymkode: 95edc...66a Man får ikke plass om man ikke har behandler når man blir uskrevet. Og ja man forstår på kommentaren din at du ikke har erfaring. Løpe fra problemene. Seriøst? Anonymkode: a98e2...fed
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Man får ikke plass om man ikke har behandler når man blir uskrevet. Og ja man forstår på kommentaren din at du ikke har erfaring. Løpe fra problemene. Seriøst? Anonymkode: a98e2...fed Hvis problemene dine ligger i nærmiljøet, så kan det for mange ha kortvarig effekt å få hjelp på Modum. Man skal fungere når man kommer hjem igjen også, uten et helt team rundt deg. Men dette er selvfølgelig individuelt. Jeg tror ikke det ville hatt en langsiktig virkning på meg da jeg sliter mest med å lage struktur i eget liv. Behandlingen der er full av struktur som passer utmerket for meg. Og det du skriver om behandler. Det er en anbefaling og ikke et krav. Selv om dps sender søknad så er det ikke sikkert at du fortsatt har et behandlingstilbud når tiden er innfor modum. Der kan det være lange ventelister for å få plass. Anonymkode: 95edc...66a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå