Gå til innhold

Ble du mobbet på skolen? Og hvordan er livet ditt i dag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker svar fra de som har blitt mobbet fysisk og eller psykisk. Ikke andre som tror de har svaret. Jeg ble mobbet fra 1 klasse, dette pågikk hver dag, hadde en hudsykdom og dette og at jeg var sjenert var grunnlaget for mobbingen. Guttene var verst, og hadde det moro med å si jeg hadde lus og jeg turte aldri si fra til noen. Jentene stengte meg ute, ble aldri bedt i en eneste bursdag. Satt ofte på do i friminuttene får å få fred.                                                                                                                                                                                                        På ungdomsskolen sluttet mobbingen , men jeg var usynlig og skulket ofte får det var tøft og vondt å være den usynlige.                             Dette er mange år siden nå, har tatt en utdannelse, men har fortsatt problemer med å passe inn, selvtilliten er bedre men sliter ienkelte situasjoner.                                                                                                                                                                                                                               Har fått to flotte barn, og har et langt forhold bak meg, klarte å bryte opp da det ikke var sunt.                                                                               Vil gjerne høre fra dere som klarer å fortelle deres historie.

Anonymkode: c1d6a...68a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager rotet med avsnittene. Ts

Anonymkode: c1d6a...68a

Skrevet (endret)

Jeg ble mobbet på barneskolen og senere på videregående. Videregående var verst grunnet psykisk og fysisk mobbing, deriblant fra min daværende bestevenninne som ble med i mobbegjengen. Opplevde alt fra at noen i klassen kastet skoene mine på taket mens vi hadde gym slik at jeg slet med å komme meg hjem grunnet snø til regelrett verbal mobbing. En jævlig tid.

Jeg har et fint og rikt liv i dag. Er lærer, har samboer, driver på med frivillig og politisk arbeid i tillegg til studier. Savner barn, men gleder meg allikevel over livet. Føler meg sterk, selvstendig og trygg i meg selv. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mobbet som barn, både barne og ungdomsskole. Dette preget meg daglig i mange år. Men jeg søkte hjelp hos psykolog og har fått traumebehandling for dette. Jeg lever nå et godt liv, med familien min. Jeg er fremdeles preget av dette innimellom , men jeg har nå verktøy som jeg kan bruke for å takle dette. Jeg jobber faktisk i helsevesenet med psykisk syke der jeg bruker både med selv og utdanning for å være en god støtte for andre som har hatt vond barndom. 

Anonymkode: 551ed...492

• Liker 1
Skrevet

Ble ikke selv mobbet men jeg ble bestevenninne med en som ble mobbet hele barn- og ungdomsskolen. Forsto aldri hvorfor de var så slemme med henne. Ser dessverre hun har store problemer med det sosiale nå.  Hun har stengt seg inne og har unødvendig dårlig selvtillit. Dette er en vakker og god jente med gode gjenskaper. Dessverre ødela mobbingen henne, tror jeg 💚

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37. Opplevde typisk jentemobbing med utestenging, baksnakking, ryktespredning, frekke kommentarer. Jeg var sjenert (og på mange måter klønete sosialt), skoleflink, mindre pen og hadde ingen støttende familie i bakgrunnen. Et perfekt bytte, altså. Hvordan det har gått? Jeg sliter voldsomt med tanker om å være stygg, verdiløs, dum, ekkel, rar, motbydelig, uønsket, og så videre. Jeg klarer hverdagen (alene), men det er ikke rom for glede i form av vennskap, romantikk og slike ting. 

Anonymkode: a5d33...5ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mobbet og er ufør i dag.

Anonymkode: d3e57...483

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Preges av dårlig selvbilde og lav selvtillit.  I Drømmene mine er dem der og hindrer meg i ting. Er en taper i drømmene og alt er uoppnåelig fordi jeg er verdiløs.

Tror det derfor påvirker meg underbevisst når jeg er våken også. Står aldri opp for meg selv og tar alt dritt. 

Det merker folk og bruker meg derfor som dørmatte. Klovn. 

Anonymkode: 1bb1a...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...