Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

..

Endret av fiskennemo
Slett
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut mens han er på jobb/borte. Informer utleier om dette og at han må forhøre seg med din samboer ift. om det er aktuelt med oppsigelse eller om han selv ønsker å forlenge leieforholdet.

Han kommer ikke til å gi seg med dette da han vet det fungerer på deg. Det er også svært lite sannsynlig at dette er noe han vil gjennomføre alene uten deg som tilskuer. Det er manipulasjon tvers igjennom. Kom deg bort, ikke ta en dialog med han om det i forkant. Flytt og ta videre praktisk kommunikasjon over sms. 
Har du familie/venner du kan dra til?

Anonymkode: 9b3dd...d38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
fiskennemo skrev (4 minutter siden):

Han trenger hjelp, jeg trenger hjelp, men jeg vet ikke hvor denne hjelpen skal komme fra.

Du kan snakke med fastlegen din og spørre legen om å hjelpe deg. Du kan også snakke med Krisesenteret. Din samboer begår psykisk vold mot deg.

Du kan gi bekymringsmelding til din samboers fastlege (eller til legevakten eller til kommunen), og legen er da pliktig til å ta seg av dette. I bekymringsmeldingen forteller du om hans selvmordstrusler m.m.

Anonymkode: 5063f...de6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er tydeligvis syk,men det er ikke ditt ansvar. Manipulerende er han også,siden han kan skifte humør på den måten. Her tror jeg nok du må vri hodet for å finne ut den smarteste måten for deg å flytte ut på. Kanskje det beste hadde vært om du ikke sa et ord,og bare var vekke en dag,slik at han ikke kan true med selvmord/selvskading.  Det viktigste er uansett at du redder deg selv. Det er lange ventetider for å få psykologer. Tror du han faktisk ville stilt seg villig til behandling? Kom deg ut så raskt som mulig.Har du ikke annet valg enn at han er der,så ringer du politiet /ambulanse når han truer med kniv og selvmord.  Start med deg selv. Få deg en time hos fastlegen og få henvisning til terapi pga. psykisk voldelig forhold. Denne mannen kan du ikke bli hos.

Anonymkode: 05340...b06

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du kan ringe politiet når noen truer med selvdrap. Gå utenfor hørevidde med en unnskyldning og ring. 

De vil ta han med om han holder på at han vil ta livet sitt. Hvis ikke så vet han at du gjør det igjen. At det får konsekvenser. 

Du kan også dra på krisesenter, eller flytte ut når han er på jobb. 

Du har flere muligheter. Men jeg vet ikke om du egentlig vil ta dem. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet

Ring politi og ambulanse, og så flytter du ut. Han er en voksen mann og har ansvar for sitt eget liv. Det er fint å bry seg, men det skal ikke gå på bekostning av din helse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
fiskennemo skrev (24 minutter siden):

jeg har ingen støttespillere.  

Fastlegen din kan være din støttespiller. Du kan få jevnlige (feks ukentlige) støttesamtaler hos fastlegen. Slike timer bestilles på samme måte som andre legetimer. Si til legen at du trenger hjelp, støtte og råd og eventuelt henvisning til psykolog (pga at du har levd med en samboer som har utøvd psykisk vold mot deg).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange erfarer også å få hjelp ved å lese og å skrive i denne tråden:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...