Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har vært sammen med kjæresten sin i 1 1/2 år nå. Han har fylt 16 år, hun fyller 16 år i oktober. Hun har så lyst å overnatte hos han. Hva syns dere? 

Anonymkode: e56f1...e31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår og kjæresten fikk overnatte hos hverandre før de fylte 16, men ikke på samme rom. De hadde vært kjærester siden de var 14, temaet overnatting dukket opp etter de fylte 15. Det er bare 3 uker forskjell i alder på dem. 

Anonymkode: 3539e...7a0

Skrevet

Gi henne p-piller og la han overnatte. Vil de ha sex så har de sex, bedre at de beskytter seg enn at det blir skapt enda en ung mammablogger 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon faktisk. Datteren min går på p-piller. Jeg får ikke stoppet de fra å ha sex uansett, overnatting eller ei. Da velger vi heller å være tryggere på at hun bruker beskyttelse, og har snakket med de begge om viktigheten av kondom også. De sier de ikke har hatt sex, men mora er ikke så gammel at jeg har glemt hvordan det var å være i den alderen.... 

Anonymkode: c920c...90a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sønnen vår og kjæresten fikk overnatte hos hverandre før de fylte 16, men ikke på samme rom. De hadde vært kjærester siden de var 14, temaet overnatting dukket opp etter de fylte 15. Det er bare 3 uker forskjell i alder på dem. 

Men de sov på hver sitt rom hos dere ikke sant? Føler jeg ikke har kontroll hvis hun skal overnatte hos han. Jeg er visst litt strengere enn moren hans, 🙈

AnonymBruker
Skrevet
DildoShwaggins skrev (3 minutter siden):

Gi henne p-piller og la han overnatte. Vil de ha sex så har de sex, bedre at de beskytter seg enn at det blir skapt enda en ung mammablogger 

Ho går på diane mot akne, men de skal fungere som prevensjon og. Hun er min førstefødte , jeg blir vettskremt med tanken på ho har sex, haha 🙈🙉🙊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er i samme situasjon faktisk. Datteren min går på p-piller. Jeg får ikke stoppet de fra å ha sex uansett, overnatting eller ei. Da velger vi heller å være tryggere på at hun bruker beskyttelse, og har snakket med de begge om viktigheten av kondom også. De sier de ikke har hatt sex, men mora er ikke så gammel at jeg har glemt hvordan det var å være i den alderen.... 

Hvor gammel er datteren din? Jeg har sagt det er greit å bruke kondom i tillegg. 
Hun sier ho ikke er interessert å ha sex ennå, men typen derimot vet jeg ikke med. Jeg har ikke glemt hvordan det var i den alderen jeg heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor gammel er datteren din? Jeg har sagt det er greit å bruke kondom i tillegg. 
Hun sier ho ikke er interessert å ha sex ennå, men typen derimot vet jeg ikke med. Jeg har ikke glemt hvordan det var i den alderen jeg heller. 

Hun blir 16 om et par mnd. Kjæresten blir 16 om en mnd. Får samme svaret jeg også, at de ikke er interessert. Så dum er jeg ikke 😅

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hun blir 16 om et par mnd. Kjæresten blir 16 om en mnd. Får samme svaret jeg også, at de ikke er interessert. Så dum er jeg ikke 😅

Endret av Gladikaffe
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men de sov på hver sitt rom hos dere ikke sant? Føler jeg ikke har kontroll hvis hun skal overnatte hos han. Jeg er visst litt strengere enn moren hans, 🙈

Men hva er det du skal ha kontroll på at ikke skjer om de sover på samme rom, som de ikke kan gjøre hvor som helst ellers de finner et skjulested? 

Anonymkode: f53cb...169

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det bare mulig å ha sex når man sover på samme rom? De kan fint ha sex ute i det fri, på rommet mens du lager middag, i garasjen, kjellerboden osv.

Hvis du nekter overnatting kan det hende de har sex bare på trass, uten at du får greie på det før du blir bestemor.

Sørg for at de beskytter seg og la henne overnatte hos han. Det er viktig å vise tillit.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samme her

Anonymkode: cc2c3...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du egentlig selv?

Det er jo du som forelder må bestemme om du ønsker at noen sover sammen med barnet ditt eller ikke. Ja, de gjør som de vil, utenfor din kontroll uansett. Men hvis du er imot, syns jeg ikke du trenger å legge til rette for det. Man er uansett ikke myndig, før man er 18. Så lenge hun er under ditt tak, kan hun følge dine regler. 

Anonymkode: 6fe11...f2b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Burde gå fint, men si ifra at hun må bruke kondom. Og at kjæresten må vaske seg før hun suger. Kan også nevne at det kan gjøre vondt første gang pga jomfruhinnen.

Anonymkode: 3f09f...0aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han bor hjemme hos foreldrene og hun bruker p-piller, så ville jeg sagt ja. Sex har de uansett hvis de vil. Bedre at de har det på soverommet med foreldre i nærheten. Hvis han bor på hybel, så ville jeg sagt at de kunne overnattet hos dere. Synes overnatting bør skje med foreldre i hus når de er så unge og gjerne skal prøve ut sex.

Anonymkode: efc9e...caa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min datter ble kjæreste med en da hun akkurat hadde fylt 16 (han er like gammel). Nå har de vært sammen snart i 1 år og her får dem overnatte hos hverandre. Vi valgte å bare være naturlig rundt dette, og ser at dette har skapt oss mer tillit i mellom oss. Hun går også på p-piller, samt vi hadde en dialog i begynnelse med hans foreldre. 

Jeg ser at dem har et veldig fint og naturlig forhold. Og viktig at vi voksne ikke legger en skam over slike ting (som jeg skammet meg over selv da jeg var ung. Hadde ikke slik dialog med mine egne foreldre). 

Bedre å ha en fast partner enn at dem ligger rundt (eller sniker seg ut). Vi vet om slike tilfeller og der foreldrene er mye strengere rundt dette enn oss, men de vet f.eks ikke at ungdommen da sniker seg ut på natten for å treffe kjærestene (dem bruker også venninner som en unnskyldning og sier at dem skal sove over hos ei venninne, men i realiteten så sniker dem seg ut for å ligge over hos kjæresten). 

Er det selve sexen en er redd for så har dem sikkert allerede hatt seg både her og der (dagtid). Det er vel det selve intime delen å sove i sammen når dem er kjærester. Vi trenger alle nærhet og kos (oxytocin). 

Anonymkode: a801c...0fc

• Liker 6
Skrevet
petterm skrev (4 timer siden):

Er det bare mulig å ha sex når man sover på samme rom? De kan fint ha sex ute i det fri, på rommet mens du lager middag, i garasjen, kjellerboden osv.

Hvis du nekter overnatting kan det hende de har sex bare på trass, uten at du får greie på det før du blir bestemor.

Sørg for at de beskytter seg og la henne overnatte hos han. Det er viktig å vise tillit.

Nei, så klart ikke. Jeg tenkte å spandere ett års forbruk kondommer med jordbærsmak til kjæresten, neida 😄

Ho er en fornuftig jente og jeg  stoler egentlig på ho 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er bedre at de overnatter trygt hos hverandre med foreldrene i samme hus, enn at de overnatter på fest et sted hvor kjærligheten deres og deres første gang blir forbundet med skam og hemmelighetsskremmeri og fyll.

Anonymkode: efc9e...caa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men hva er det du skal ha kontroll på at ikke skjer om de sover på samme rom, som de ikke kan gjøre hvor som helst ellers de finner et skjulested? 

Anonymkode: f53cb...169

Jeg får sende med ho kondomer, tydeligs så har ho jo allerede sex.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min datter har vært sammen med kjæresten sin i 1 1/2 år nå. Han har fylt 16 år, hun fyller 16 år i oktober. Hun har så lyst å overnatte hos han. Hva syns dere? 

Kan la de overnatte, men ha en god og tydelig prat om prevensjon. Ikke minst kondombruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...