AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Hei, Jeg jobber som økonomikonsulent og det hører med til jobben/bransjen at jeg må føre timer detaljert ned til minutt-nivå (f.eks. "kunde A, 3 min, telefonsamtale". Jeg er nysgjerrig på hvilke jobber dere har, dere som jobber innen økonomi/regnskap/administrasjon - og ikke må føre detaljerte timer? Eller er det sånn i "alle" jobber? Anonymkode: 12813...31b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Få deg jobb i en intern økonomiavdeling i et mellomstort selskap. Tror noen de største selskapene også har implementert timeføring fordi en ofte jobber med ulike datterselskaper og trenger å fordele kostnaden. Anonymkode: 761a2...9de 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Hei. Jeg fører ikke timer. Jobber i bank. Vil tro du ikke trenger føre timer dersom du jobber i økonomiavdelingen i et spesifikt firma, altså ikke som konsulent. Anonymkode: d5782...d4c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Jobber i kommunen, fører ikke timer. Anonymkode: c4412...0c2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Må jo være offentlig. Eller en intern stilling. I enhver stilling der du har kunder må jo timer føres, slik at fakturering blir korrekt. Jeg har selv ført timer i 10+ år, og synes det er null stress. Men vet mange hater dette aspektet ved jobben, uten at jeg noen gang har forstått hvorfor. Anonymkode: f91e4...cfb
Gjest Albbas Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 I alle stillinger hvor du som økonom ikke har kunder/klienter. Controller, prosjektleder/koordinator/whatever, arbeid innen innkjøp, bank, alle stillinger i det offentlige... Det er jo veldig vanlig å ikke føre timer, også i det private. Jeg jobber som økonom i staten, er rådgiver og saksbehandler. Har tidligere jobbet med analyse i det offentlige, og med forskning. Aldri ført timer. En økonom kan jo passe i stillinger som ikke er direkte økonomirelatert også, så mulighetene er mange.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Tusen takk for gode svar! Anonymkode: 12813...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå