Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg jobber som økonomikonsulent og det hører med til jobben/bransjen at jeg må føre timer detaljert ned til minutt-nivå (f.eks. "kunde A, 3 min, telefonsamtale". 

Jeg er nysgjerrig på hvilke jobber dere har, dere som jobber innen økonomi/regnskap/administrasjon - og ikke må føre detaljerte timer? Eller er det sånn i "alle" jobber?

Anonymkode: 12813...31b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg jobb i en intern økonomiavdeling i et mellomstort selskap. Tror noen de største selskapene også har implementert timeføring fordi en ofte jobber med ulike datterselskaper og trenger å fordele kostnaden. 

Anonymkode: 761a2...9de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg fører ikke timer. Jobber i bank. Vil tro du ikke trenger føre timer dersom du jobber i økonomiavdelingen i et spesifikt firma, altså ikke som konsulent. 

Anonymkode: d5782...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i kommunen, fører ikke timer.

Anonymkode: c4412...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Må jo være offentlig. Eller en intern stilling. I enhver stilling der du har kunder må jo timer føres, slik at fakturering blir korrekt. 

Jeg har selv ført timer i 10+ år, og synes det er null stress. Men vet mange hater dette aspektet ved jobben, uten at jeg noen gang har forstått hvorfor. 

Anonymkode: f91e4...cfb

Gjest Albbas
Skrevet

I alle stillinger hvor du som økonom ikke har kunder/klienter. Controller, prosjektleder/koordinator/whatever, arbeid innen innkjøp, bank, alle stillinger i det offentlige... Det er jo veldig vanlig å ikke føre timer, også i det private. 

Jeg jobber som økonom i staten, er rådgiver og saksbehandler. Har tidligere jobbet med analyse i det offentlige, og med forskning. Aldri ført timer. 

En økonom kan jo passe i stillinger som ikke er direkte økonomirelatert også, så mulighetene er mange. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Anonymkode: 12813...31b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...