Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har søkt om foreldrepenger, men forstår ikke helt det med inntektsmelding. Jobber i kommunen (sykehjem). Må jeg be avdelingsleder evt lønnskontoret sende inntektsmelding, eller skjer det automatisk? Må jeg sende søknaden til foreldrepenger til de evt?

Anonymkode: 85741...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber kommunalt selv og måtte sende inn en egen søknad om permisjon (ikke den fra Nav) til arbeidsplassen min, denne lå på intranettet samt at leder sendte den til meg når jeg opplyste om permisjon etc. Da blir det registrert i systemene og vanligvis vet da lønningskontoret i kommunen at det skal sendes en inntektsmelding. Dog kan det være greit å minne de på det, jeg gjorde det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Avimom said:

Jeg jobber kommunalt selv og måtte sende inn en egen søknad om permisjon (ikke den fra Nav) til arbeidsplassen min, denne lå på intranettet samt at leder sendte den til meg når jeg opplyste om permisjon etc. Da blir det registrert i systemene og vanligvis vet da lønningskontoret i kommunen at det skal sendes en inntektsmelding. Dog kan det være greit å minne de på det, jeg gjorde det.

Samme der jeg jobber :) Minnet på ved å sende en påminnelse til lønningskontoret dagen Nav ville de skulle sende inn, 

Når du søker om foreldrepenger får du en dato av nav det du må be arbeidsgive sende inn inntektsmelding etter, ca 1,5 mnd før termin. 

Anonymkode: 6be81...b31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...