Gå til innhold

Trenger tips om ringeklokke med video, og sikkerhetslenke Vs dørlås

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en person som er ganske forbanna på meg etter han ble servert siktelse fra politiet pga overgrep mot meg. Det kommer anonyme brev i postkassen (og jeg lurer på hvor han har fått adressen fra siden jeg ikke er søkbar på navn). 

Jeg kan ikke sette kikkerhull i døra pga branndør, så jeg trenger en form for kamera ved døren. Type ringeklokke med video. Det er så mange der ute, så vet ikke hvordan jeg skal velge. 

Kan ikke koble den til strøm, så batteri er å foretrekke. 

Når jeg er hjemme alene ønsker jeg å ha en ekstra sikkerhet, som sikkerhetslenke, eller dørsperre i stål. 

Er det forskjell på disse ut i fra hvilken butikk som selger? Vil en fra obs bygg være bedre enn clas ohlsson? 

Politi vet om mannen, men siden det ikke kan bevises at det er han som sender brevene får jeg ikke foreløpig voldsalarm (og helt ærlig tror jeg jeg blir mer redd av den).

Noen som kan noe om dette? 

Anonymkode: 38c3d...3a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du montere opp Ring dørklokke med kamera? Da kan du ha en app på telefonen som plinger dersom det ringer på døra, også kan du sjekke på kameraet hvem som står utenfor før du evt. åpner. I tillegg kan du sjekke kameraets live stream dersom du har behov for å sjekke at ingen står utenfor før du åpner, og abonnere på opptaksfunksjon slik at du kan lagre opptak dersom en person oppsøker deg. 

Anonymkode: c4ceb...63b

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt styret om du kan få drille hull i veggen ved siden av døren for å installere kikkehull eller ledning til kamera? Hvis det ikke påvirker brannsikkerheten, men er ved siden av døren kan det hende du får lov. Hvis du har valget er det bedre med kamera som er koblet til strøm, ellers kan folk på utsiden enkelt ta ut batteriet på ringeklokken. 

Anonymkode: 204eb...9ed

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en person som er ganske forbanna på meg etter han ble servert siktelse fra politiet pga overgrep mot meg. Det kommer anonyme brev i postkassen (og jeg lurer på hvor han har fått adressen fra siden jeg ikke er søkbar på navn). 

Jeg kan ikke sette kikkerhull i døra pga branndør, så jeg trenger en form for kamera ved døren. Type ringeklokke med video. Det er så mange der ute, så vet ikke hvordan jeg skal velge. 

Kan ikke koble den til strøm, så batteri er å foretrekke. 

Når jeg er hjemme alene ønsker jeg å ha en ekstra sikkerhet, som sikkerhetslenke, eller dørsperre i stål. 

Er det forskjell på disse ut i fra hvilken butikk som selger? Vil en fra obs bygg være bedre enn clas ohlsson? 

Politi vet om mannen, men siden det ikke kan bevises at det er han som sender brevene får jeg ikke foreløpig voldsalarm (og helt ærlig tror jeg jeg blir mer redd av den).

Noen som kan noe om dette? 

Anonymkode: 38c3d...3a4

Jeg kan noe om dette. Og ringe klokke med kamera kan du egentlig bare legge fra deg. Nesten umulig å få til lovlig fordi det ser en annen manns tomt (naboen/kommunal vei) lovlig har mye å si hvis det skal brukes som bevis en gang.

Men noe jeg kan anbefale deg er fast monterte kamera som dekke inngangspartiet. Da kan du/x selskap montere de litt i høyden så det blir vanskeligere å ødelegge de. Disse går ofte på kablet strøm så du slipper å tenke på at shit nå gikk den tom for strøm i det, det ringte på. Får du et selskap til å montere de, vil de også dokumentere at de er montert lovlig. De vil også merke boligen riktig. 

Overvåking og GDPR er komplisert og insane strengt. 

Hva tenker du prisen bør ligge på?

Jeg er tilhenger av at selskap gjør en slik jobb. Mtp min egen sikkerhet skulle det skje noe.

Og får du de kjente selskapene i Norge til å gjøre dette vil nok totalsummen ende på rundt 5-10tusen. Men de opererer ofte med mer enn bare kameraovervåking

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring er bra. Lader den en gang i kvartalet, og du kan stille den til å "ringe" mobilen om den ser bevegelser utenfor døra. Og så kan du snakke i den om noen ringer på og du ikke er interessert :)

Jeg føler meg trygg nok med den til at vi ikke har alarmsystem. 

Anonymkode: 55e42...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...