AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Så for litt siden lå jeg og kjæresten i senga og vi hadde bare en liten diskusjon, vi krangla ikke eller noe sånt. Midt i diskusjonen/samtalen tar kjæresten kvelertak på meg. Det var ikke veldig hardt, men han gjorde det en stund, og selvom det ikke var kjempe vondt, var det veldig ubehagelig at han tok kvelertak på meg, når vi ikke engang krangla, kun diskuterte. Han tok kvelertak rett etter jeg sa noe som han mente var feil… jeg sa det selvfølgelig til han hva jeg syntes om det og han sa unnskyld og fikk dårlig samvittighet, men fortsatt klarer jeg ikke helt å legge det bak meg, hvorfor han tok kvelertak på meg.. overreagerer jeg eller er dette et «rødt flagg»? Hadde han gjort det kjempe hardt og vært sur i tillegg og prøvd å skade meg hadde jeg jo ikke vært i tvil, men det er det at han egentlig ikke gjorde det så hardt og ikke var sur, han bare «gjorde det» og innså senere at han gikk for langt Anonymkode: dbc2f...1a2
Populært innlegg citysaint Skrevet 30. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 30. juli 2021 Det er et ganske rødt flagg om han har så dårlig impulskontroll at han tar kvelertak på deg under en diskusjon. Var det for å stoppe deg fra å prate mer? Ikke prøv å bleke dette flagget rosa nå. 59 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Han innså at han gikk for langt, og det innser forhåpentligvis du også at han gjorde?? Hvor langt tror du han kan gå hvis dere krangler? Hvor langt tror han kan gå hvis han blir sint? Har han forklart hvorfor han gjorde dette? Anonymkode: 845e6...035 11
Gjest Tamsi Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Her må han nesten forklare GRUNDIG hva faen han tenkte på. Han "bare gjorde det" holder ikke. Noen ting gjør man bare ikke ut av det blå. Hva hadde da han funnet på om det var en krangel og han var sint?
GammelKaktus Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 WTF? Altså, det der hadde jeg dumpet. Hva hvis han blir skikkelig sint? 17
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Var det for "moro"/spøk? For å lette stemninga liksom med litt teit guttene? Hvis ikke er det jo definitivt ikke bra. Anonymkode: a3a05...c04
tussi84 Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Det der er vold. Kom deg unna. Det kan skje igjen, hva om han da ikke slipper taket og du ender opp død? 12
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det for "moro"/spøk? For å lette stemninga liksom med litt teit guttene? Hvis ikke er det jo definitivt ikke bra. Anonymkode: a3a05...c04 *teit guttelek ala lekeslossing? Eneste plausibele forklaring. I såkall er han bare barnslig. Kan jo håpe. Hva sa han rett etterpå når han så du ikke likte det? Anonymkode: a3a05...c04 4
vinterdekor Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Det han gjorde med deg er et signal om makt. 20 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Det gjorde eksen mot meg også! Han fikk også veldig dårlig samvittighet etterpå, endte med at jeg måtte trøste han 🙄 Han lovet det aldri skulle skje igjen. Men det skjedde igjen, igjen, igjen og igjen. Og vi snakker om kvelertak så hardt at jeg besvimte hver gang. Jeg kom meg heldigvis vekk etter 2 år... var mitt første forhold og jeg var ung og naiv. Men jeg lærte. Om jeg noen gang møter på noen med slike tendenser igjen, så LØPER JEG LANGT VEKK og snur meg aldri tilbake 😨 Så..... RØDT FLAGG! Han har vist deg en side, hvor han er i stand til vold. Ikke tro at å være i stand til det, er et engangstilfelle.... klarer man å krysse den grensen, så er man i stand til det, det er slik man er Ta godt vare på deg selv ❤️ Fikk du forresten blåmerker? Vis dem til noen du kjenner godt og ta bilder. Om det skulle ende skikkelig ille en gang i fremtiden, så har du hvertfall bevis. Sier ikke du skal anmelde han (men du kan det om du ønsker). Man kan faktisk få fengelsstraff for slikt + en heftig bot. Men grunnen til at det er viktig med bevis, er om det skulle skje igjen, og du på et tidspunkt sloss tilbake for å beskytte deg selv. Tilfeldigvis har en nabo hørt bråk, og ringer politiet. Politiet møter opp på døra, og ser typen din med kloremerke i ansiktet. DU blir dømt, for det er kun bevis på hans kropp og politet går kun etter bevis Anonymkode: 723b1...f93 21
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Hvis han var dønn alvorlig her og ikke kødda, så er det svært dårlig tegn. Enten så var det for å vise dominans eller fordi han ikke klarer å kontrollere seg. Kan ikke komme på andre grunner. Men dere høres veldig unge ut og kan faktisk være litt bedre om han er 16 en om han er 30, i slike tilfeller. Anonymkode: 13f42...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis han var dønn alvorlig her og ikke kødda, så er det svært dårlig tegn. Enten så var det for å vise dominans eller fordi han ikke klarer å kontrollere seg. Kan ikke komme på andre grunner. Men dere høres veldig unge ut og kan faktisk være litt bedre om han er 16 en om han er 30, i slike tilfeller. Anonymkode: 13f42...cc1 Jeg tror det handlet om at han var så sint og ikke klarte kontrollere seg, og tok det ut over hun Anonymkode: 723b1...f93 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Du får kvele ham neste gang, da. Anonymkode: 0eed5...bbd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Selvfølgelig er det rødt flagg, det er flaks at du overlevde! Kom deg vekk. Og nei, IKKE spør han hvorfor han gjorde det. Ser at det er en trend her inne, at man skal spørre menn om alt mulig.Det skal man ikke. Man skal spørre SEG SELV; føles det bra? Tåpelige kvinner spør menn. Kloke kvinner spør seg selv. Anonymkode: ac789...5db 16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 Alternativ A: Forstå at dette langt fra er siste gangen, og kom deg UT av det forholdet, fort som f. Alternativ B: Bruk måneder og år av livet ditt i et skadelig forhold, før du endelig klarer å komme deg ut, forhåpentligvis i live. (Liten reminder: Kvelertak er livsfarlig.) Husk å sette av en god slump penger til terapi i etterkant når du oppdager hvor skadet du har blitt psykisk. Hilsen en som valgte alternativ B og angrer hver dag. Anonymkode: 2e85d...4b4 15 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 Neste gang trykker han hardt nok så du ikke puster mer. Anonymkode: 509ef...607 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #19 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alternativ A: Forstå at dette langt fra er siste gangen, og kom deg UT av det forholdet, fort som f. Alternativ B: Bruk måneder og år av livet ditt i et skadelig forhold, før du endelig klarer å komme deg ut, forhåpentligvis i live. (Liten reminder: Kvelertak er livsfarlig.) Husk å sette av en god slump penger til terapi i etterkant når du oppdager hvor skadet du har blitt psykisk. Hilsen en som valgte alternativ B og angrer hver dag. Anonymkode: 2e85d...4b4 Ja, ikke bare er det livsfarlig, det er jo også blitt nærmest en epidemi av kvinner som dør av kvelning. Så skylder mannen på at det var sexlek som begge samtykket til. (Ikke at man slipper unna av den grunn, men det er jo enklere for mange å mistenke at hun ville det også, hun var med på det etc., noe de ikke ville gjort hvis han skjøt henne.) Godt du kom deg unna til slutt! Anonymkode: ac789...5db 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #20 Skrevet 31. juli 2021 Det finnes INGEN normal oppegående mann som NOENGANG tar kvelertak!! Vil du bli et voldsoffer? Vil du risikere livet i et voldelig forhold? Anonymkode: de39b...8d9 9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå