AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Jenta mi på 10 mnd bruker 74 i klær nå. Har akkurat begynt å ta i bruk 80 også - men mye det er litt stort enda. Hun er på snittet i lengde, men er øverst på vektkurven. Favorittnettbutikken min har fått inn nydelige ullklær, og får ikke påfyll av disse varene. Så har litt lyst å sikre noe fint ull til høst/vinter. Men usikker på hvilken størrelse jeg bør gå for? 80 eller 86? Hvor lenge brukte deres babyer disse størrelsene?🤷♀️ Anonymkode: e426b...9db
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Jeg hadde kjøpt i 86. Jeg tok i bruk 86 i H&C sin ull da min bikket mellom 74 og 80, og det var kjempefint. Det er ikke av de lengste bodyene, så de passet tidlig og strakk seg litt med bruk. Name it derimot er lange og slanke, så de varer lenge, men jeg hadde nok likevel bestilt str over den hun er på vei inn i alt nå. Min brukte 86 fra nov/des til august eller noe, så det kunne brukes kjempelenge. Hun brukte ikke str 80 veldig lenge, faktisk bare noen mnd om jeg husker riktig. Brukte de str om hverandre en stund så ikke så lett å huske 😅 Anonymkode: 0084f...cf9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Ville sett på vekstkurven! Der får du en indikasjon på når baby blir så lang at 80/86 passer. Som nevnt må du også tenke over hvordan de klærne er i størrelsen. Min 15 mnd bruker fremdeles 74 og noe 80, men i Zara sine klær må han bruke en til to størrelser større. Anonymkode: 3875e...337
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Jeg syns det er vanskelig selv, men tror jeg ville gått for 86. Jeg tenkte at hun her på 18 mnd skulle fortsette med 80 nå ved barnehagestart, men da jeg så gjennom arveklær etter storesøster, oppdaget jeg at eldste brukte 86 ved barnehagestart da hun var 15 mnd. Begge har fulgt gjennomsnittskurven på lengde, den eldste en kurve under på vekt og den yngste en kurve over. 86 er stort nå, men ikke så stort at det er til hinder. I hvert fall ulltøyet, det er en del yttertøy som helt klart er for stort. Anonymkode: 48672...932 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Tusen takk for svar🥰 da går jeg for 86, så får vi heller brette litt opp om det er for stort🙌 Anonymkode: e426b...9db
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Mini her brukte 74 hun blir 11 mnd om noen uker og bikket fort over til 86. Normal vekt kurv så hadde nok strikket noe i størrelse 86-92 heler litt for stor enn for trang. Anonymkode: 8efd6...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå