Gå til innhold

Gravid uke 3/4.. synes tida går alt for sent, vil spole frem til uke 12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har visst at jeg er gravid i 3 dager nå, og tida går så ekstremt sent.. 

er første gangen min etter å ha prøvd i flere år, (utenom en MA jeg hadde for 2 mnd siden). 

går rundt og er urolig for at det vil skje igjen :( vil bare spole til over uke 12 så jeg kan vertfall føle meg LITT sikrere.

Noen i samme båt?

Anonymkode: 8544e...477

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, tiden sneeegler avgårde. Akkurat nå gleder jeg meg mest til uke 12 eller senere fordi jeg håper på bedre form, er så utrolig kvalm hele dagen, orker såvidt å gjøre noenting pga kvalmen. Er litt lenger enn deg da. 

Du kan jo vurdere å bestille en tidlig UL i uke 7 feks, da får du se hvordan det går så langt, kanskje bli trygget litt på at ting er i rute, og får en milepæl som er litt nærmere du kan se mot?

Anonymkode: 4faa7...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JA! Hadde det sånn med førstemann, og nå igjen. Er syv uker på vei, og denne sommeren har gått så sakte. Sist gang gikk det veldig fort fra uke 20 og utover, så håper på det samme nå.

Anonymkode: 9b665...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp, tiden sneeegler avgårde. Akkurat nå gleder jeg meg mest til uke 12 eller senere fordi jeg håper på bedre form, er så utrolig kvalm hele dagen, orker såvidt å gjøre noenting pga kvalmen. Er litt lenger enn deg da. 

Du kan jo vurdere å bestille en tidlig UL i uke 7 feks, da får du se hvordan det går så langt, kanskje bli trygget litt på at ting er i rute, og får en milepæl som er litt nærmere du kan se mot?

Anonymkode: 4faa7...0ca

Ja godt å høre jeg ikke er den eneste akkurat nå😅 uff den kvalmen er fæl😬 ja det kan jeg jo, takk for tipset☺️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

JA! Hadde det sånn med førstemann, og nå igjen. Er syv uker på vei, og denne sommeren har gått så sakte. Sist gang gikk det veldig fort fra uke 20 og utover, så håper på det samme nå.

Anonymkode: 9b665...847

Uff ja tia går aaalt for sent! Håper også tia går fortere etter hvert😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble endelig gravid etter flere ivf forsøk. Syns de første ukene var grusomme. Nesten så jeg ventet på at hver dag skulle bli ferdig så jeg var et skritt nærmere 12 uker. Fikk tidlig ultralyd uke 7, det hjalp veldig etter det. Men syns først etter ultralyd uke 12 at jeg slappet mer av og tiden gikk fortere. Er nå godt over halveis og de siste ukene har gått mye fortere! Gratulerer med graviditeten og håper tiden føles fortere ut for deg etterhvert, anbefaler tidlig ultralyd. 

Anonymkode: 51043...bcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 10+2 og tiden går sååå sakte.... Så et hjerte banke 7+1, men livredd for ma siden jeg har lite symptomer. Ny ultralyd på mandag... 

Anonymkode: 5b8ce...1f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har visst at jeg er gravid i 3 dager nå, og tida går så ekstremt sent.. 

er første gangen min etter å ha prøvd i flere år, (utenom en MA jeg hadde for 2 mnd siden). 

går rundt og er urolig for at det vil skje igjen :( vil bare spole til over uke 12 så jeg kan vertfall føle meg LITT sikrere.

Noen i samme båt?

Hvor lenge prøvde du før du ble gravid første gangen? 

Anonymkode: c8e4f...818

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Aldri ønsket at ferien skal gå fortere slik som nå. Er 11+1. Så et hjerte banke i uke 9, og det var sterkt hjertebank og gynekologen sa at sjansen for spontanabort er svært liten. Fikk termindato. Men venter fremdeles på ultralyd i uke 12… 

Anonymkode: d937f...a22

AnonymBruker
Skrevet

Enig… krysser av i en hjemmelaget kalender, blir glad for hver dag som er over. Trist, men slik er det. Er 9 uker i morgen, så et vankende hjerte i 7+4, og teller ned til ul i uke 12. 

Anonymkode: 909db...c04

AnonymBruker
Skrevet

Hører ikke denne til på graviditet kategori? 

Anonymkode: c8e4f...818

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...