Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har ikke innarbeidet noe soverutiner på yngste enda, kan ikke huske hvordan det var med første. 

Altså, han sover på natta, fra ca 1830,1900,2000 til 0700, 0800,0830...

Men på dagen varierer det fra tre til fire dupper til ulikt klokkeslett. For meg personlig går det helt fint, å ta det litt som det kommer, siden han sover greit på natten, og med et eldre barn blir jo hver dag litt forskjellig, men når bør man begynne å få litt faste klokkeslett? Har det egentlig noe å si for babyen om klokka er 11 eller 12? 

Med første husker jeg det var en periode hvor jeg stresset litt og tenkte at hvis duppen blir for sen eller for tidlig, ville hun kanskje sovne til feil tid og starte dagen klokka 0430 eller at det bare er en dupp hvis hun legger seg for tidlig og våkner klar for ny dag klokken to på natta... Og kjenner nå at jeg er veldig avslappet ift det med dupp, men er jeg kanskje for avslappa?? 

Anonymkode: 1fb6f...a75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke stresset med altså, jeg fulgte aldri noen mal med mine. Antall dupper og når de var på dagen varierte litt. Noen babyer blir jo fryktelig i ulage om ikke man følger rutiner, mens andre ikke blir det. Var ikke noe problem med noen av mine. Du merker jo om du bør endre på noe i forhold til natta feks. 

Anonymkode: f6bdd...f73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det hadde jeg ikke stresset med altså, jeg fulgte aldri noen mal med mine. Antall dupper og når de var på dagen varierte litt. Noen babyer blir jo fryktelig i ulage om ikke man følger rutiner, mens andre ikke blir det. Var ikke noe problem med noen av mine. Du merker jo om du bør endre på noe i forhold til natta feks. 

Anonymkode: f6bdd...f73

Eneste jeg merker med babyen her, er at han går fra 0 til 100 når han faktisk er trøtt. Det er ingen forvarsel. Gnir han ansiktet en gang på meg, er det bare å finne senga asap.  

Og da varierer det jo faktisk en del for noen dager er han jo trøttere enn andre dager.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på babyer og hvor mye rutiner de trenger. Vi har en som snart er ett år, og har aldri hatt rutiner på dagdupper, fordi det har variert veldig når og om han er trøtt. Det er jo ikke noe vits i å streve i én time eller mer med å legge et barn som ikke vil sove. Det er heller ikke noe vits i å holde et trøtt barn våkent fordi det er for tidlig å legge det i følge rutinen du følger. Noen babyer er dog veldig avhengig av rutiner og blir sure og grinete hvis ting ikke blir gjort på samme måte hver dag. I første omgang vil jeg råde deg til å følge litt med på om barnet fungerer best med eller uten faste tidspunkt for soving på dagtid. Hvis du har et barn som fungerer best uten veldig faste rutiner, vil du bare gjøre vondt verre hvis du prøver å tvinge det gjennom. 

Anonymkode: 84cc2...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi innførte aldri rutiner på babyen. Han innførte de på oss 🤣 la han når han var trøtt, og det ble til faste tidspunkt etterhvert. 

Anonymkode: 5fbc9...106

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi innførte aldri rutiner på babyen. Han innførte de på oss 🤣 la han når han var trøtt, og det ble til faste tidspunkt etterhvert. 

Anonymkode: 5fbc9...106

Tror det er det som blir planen her og 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...