Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kanskje rart spørsmål men… Jeg kaller kjæresten/samboeren min for «mannen min» i settinger hvor jeg snakket med andre, men så kom jeg til å tenke på om dette er rart når vi ikke er gift? Jeg er 27 år og han er 35. Er vi for unge? Burde vi vært gift?

Eksempel, jeg går ned i en taxi og sier «vi må bare vente på mannen min

Anonymkode: eb65f...c8f

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du gjør som du vil, jeg hadde ikke reagert. 

Skrevet

Helt normalt 

• Liker 6
Skrevet

Han er en mann, og han er din. Ektemann blir noe litt annet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Man kan fort anta at dere er gift hvis du kaller han ‘mannen min’ ja

Anonymkode: e3ee0...473

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville ha antatt at dere var gift, siden det er vanlig å si det om ektemannen sin. Men hvis det ikke gjør deg noe at folk kanskje tror dere er gift så har det jo ikke noe å si. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier også mannen min selv om vi ikke er gift. 

Føler at "kjærsten " eller "typen" min blir så barnslig og litt useriøst på et vis.

Anonymkode: b8392...0a5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han syns det er greit går det fint

Anonymkode: bb567...c72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller samboer samboer i setninger som du skisserer. Eller i alt av snakk med andre kaller jeg han enten samboer eller "Ola".

Anonymkode: 13a43...8ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen sier mannen min, så tror jeg de er gift, ja. Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis jeg plutselig fant ut at dere bare var samboere etterpå. 

Alle seriøse par som har bestemt seg for å tilbringe livet sammen (eller i hvert fall prøve😅) burde være gift. Mye bedre rettigheter enn ved samboerskap, og bedre sikring hvis den ene dør.

Anonymkode: dc70c...83b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kaller samboer samboer i setninger som du skisserer. Eller i alt av snakk med andre kaller jeg han enten samboer eller "Ola".

Anonymkode: 13a43...8ba

Jeg gjorde det samme før vi ble gift. Enten navn eller samboeren. Det var en av de mest merkbare forskjellene for meg i det daglige etter at vi ble gift, nå kalte jeg ham mannen min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange tøysete svar. Klart det er greit å kalle ham mannen din. Det hadde vært rart dersom du kaller ham ektemannen din. Og sånn ellers, dere vet at man aldri kan eie et annet menneske sant? Gift eller ikke gift.

Anonymkode: 9b091...bd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis noen sier mannen min, så tror jeg de er gift, ja. Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis jeg plutselig fant ut at dere bare var samboere etterpå. 

Alle seriøse par som har bestemt seg for å tilbringe livet sammen (eller i hvert fall prøve😅) burde være gift. Mye bedre rettigheter enn ved samboerskap, og bedre sikring hvis den ene dør.

Kan eventuelt få felles barn og tilsvarende rettigheter som gifte. 

Vi er forlovet, og på grunn av verdens tilstand er ikke bryllupet satt enda. Jeg kaller han likevel «mannen min» når jeg snakker om han til folk vi ikke kjenner. Han er jo min mann, selv om vi ikke er gift. 

Anonymkode: 3ee7e...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si gubben som folk gjør her inne?

Anonymkode: 309f9...b5a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er rart. Men vennene dine vet jo at dere ikke er gift. Anbefaler deg å omtale ham som typen/kjæresten/samboer om du møter et nytt menneske. Da "mannen" for de aller fleste er forkortelse for ektemannen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke bare si gubben som folk gjør her inne?

Anonymkode: 309f9...b5a

Eller sambo 😉

Anonymkode: 20ad0...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Bra du ikke kaller han for gutten din... 

Anonymkode: a5e59...8c7

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan eventuelt få felles barn og tilsvarende rettigheter som gifte.

Anonymkode: 3ee7e...c91

Man har ikke samme rettigheter som gifte fordi man har felles barn. 

Anonymkode: bb567...c72

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller mannen min for mannen min, og han tilsvarende med kona, men vi er gifte da. Det er derimot ingen som vet det :)

Jeg synes ikkw det er rart. Gjør det dere føler for. 

Anonymkode: 08cf2...ce8

• Liker 1
Skrevet

Dette gjør Jeg også 😝

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...