AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Når man nærmest "rømmer" fra sitt eget hjem pga vold, ingen av oss har råd til å sitte med boligen alene, og samboer er fullstendig umulig å samarbeide med... Hvordan få tømt boligen, ordnet med salg og fordelt pengene? Så lenge det ikke er ordnet står begge økonomisk ansvarlig for lån og andre utgifter. Anonymkode: 07063...511
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Hvorfor kjøpte du bolig med denne mannen? Anonymkode: 360e6...9b8
Folivora Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man nærmest "rømmer" fra sitt eget hjem pga vold, ingen av oss har råd til å sitte med boligen alene, og samboer er fullstendig umulig å samarbeide med... Hvordan få tømt boligen, ordnet med salg og fordelt pengene? Så lenge det ikke er ordnet står begge økonomisk ansvarlig for lån og andre utgifter. Anonymkode: 07063...511 Advokat
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Folivora skrev (3 minutter siden): Advokat Før jeg får min del av pengene av boligsalg et har jeg ikke råd til advokat. Og advokaten kan uansett ikke hjelpe med det praktiske i forbindelse med salget... Anonymkode: 07063...511
Folivora Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før jeg får min del av pengene av boligsalg et har jeg ikke råd til advokat. Og advokaten kan uansett ikke hjelpe med det praktiske i forbindelse med salget... Anonymkode: 07063...511 Dette kommer til å koste mye penger hvis dere ikke sammarbeider. Dere må ha takstmann som skriver opp hver eneste gjenstand i leiligheten. Advokatene tjener masse penger på det, men det er deres penger. Du er nok nødt til å bruke av buffer eller sparepenger. Du kan få skrevet et brev hos advokat for 1500 kroner hvor han kan komme med forslag til en minnelig løsning mellom deg og mannen Konflikt er dyrt
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Folivora skrev (1 minutt siden): Dette kommer til å koste mye penger hvis dere ikke sammarbeider. Dere må ha takstmann som skriver opp hver eneste gjenstand i leiligheten. Advokatene tjener masse penger på det, men det er deres penger. Du er nok nødt til å bruke av buffer eller sparepenger. Du kan få skrevet et brev hos advokat for 1500 kroner hvor han kan komme med forslag til en minnelig løsning mellom deg og mannen Konflikt er dyrt Konflikten dreier seg ikke så mye om hvem som skal ha hva av innboet. Han kan ta det meste for min del. Bare at boligen må tømmes før salg. Å få kommet i gang og gjort det, og alt annet som må gjøres, når det ikke går an å snakke med han. Anonymkode: 07063...511
Folivora Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Konflikten dreier seg ikke så mye om hvem som skal ha hva av innboet. Han kan ta det meste for min del. Bare at boligen må tømmes før salg. Å få kommet i gang og gjort det, og alt annet som må gjøres, når det ikke går an å snakke med han. Anonymkode: 07063...511 Det er derfor jeg forteller at du må bruke advokat. Jeg vet ikke om du kan kreve salg før du har nedbetalt alt av lån. Hvis han ikke vil så vet jeg ikke hva som skjer, men det vet advokaten
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Folivora skrev (1 minutt siden): Det er derfor jeg forteller at du må bruke advokat. Jeg vet ikke om du kan kreve salg før du har nedbetalt alt av lån. Hvis han ikke vil så vet jeg ikke hva som skjer, men det vet advokaten Så om han nekter å selge og nekter/ikke har råd til å kjøpe ut meg og ta over lånet så er jeg dømt til å eie bolig med han til evig tid? Da er det jo ikke mulig for meg å ha råd til å bo et annet sted.. Hva om jeg bare lar være å betale min del av lånet, da vil det vel etter hvert bli tvangssalg? Anonymkode: 07063...511
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Du får hjelp av krisesenteret. Så kan politiet evnt bistå. Du blir boende i huset og ordner alt med rydding, visning osv. En time hos advokat som du snakker med på forhånd slik at det blir effektivt. Advokaten hjelper til med oppgjøret osv. Ikke slutt og betal på lånet om det står på ditt navn. Anonymkode: 48423...7cd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kjøpte du bolig med denne mannen? Anonymkode: 360e6...9b8 Ja, dette var jo et nyttig og hjelpsomt svar. Hva er det du vil oppnå med dette? Føle deg bedre selv? Anonymkode: 251b7...a85 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kjøpte du bolig med denne mannen? Anonymkode: 360e6...9b8 Hva er problemet ditt? Har du aldri reflektert noe over at mennesker kan forandre seg i løpet av et samliv? De færreste kjøper bolig med en de allerede vet er voldelig. Anonymkode: 41a4c...895
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du får hjelp av krisesenteret. Så kan politiet evnt bistå. Du blir boende i huset og ordner alt med rydding, visning osv. En time hos advokat som du snakker med på forhånd slik at det blir effektivt. Advokaten hjelper til med oppgjøret osv. Ikke slutt og betal på lånet om det står på ditt navn. Anonymkode: 48423...7cd Det er stort sett hans ting som må ryddes ut. Veldig mye ting som i mine øyne er skrot, stappfull bod, stappfull garasje.... Hvor skal jeg gjøre av alt? Anonymkode: 07063...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå