Gå til innhold

Barn 16 mnd peker og vinker med venstre hånd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på om barnet er venstrehendt ☺️ noen med erfaring på det? Syns det er artig å følge med på. Far og jeg er høyrehendt ☺️

Anonymkode: 47772...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine foretrakk venstre hånd en periode. Den ene ble høyrehendt og den andre ble venstrehendt. Det ble ikke helt tydelig hvilken hånd som var dominant før de begynte å få dreisen på å holde blyant.

Anonymkode: f971c...01b

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre skjønte jeg var venstrehendt, da jeg hele tiden grep ting med venstre. I barnehagen skulle de tvinge meg til å skrive og tegne med høyre, men fikk beskjed om at jeg var venstrehendt og måtte få lov til å bruke venstre.

Anonymkode: 141fb...afa

AnonymBruker
Skrevet

2x høyrehendte foreldre, ingen venstrehendte i umiddelbar familie (ei heller noen som ble tvungne til skrive høyrehendt eller sånt).... skjønte gutten var venstrehendt ved 1,5-års alder; han brukte konsekvent venstrehånden først til alt–spise, peke, holde ting, osv. Han skadet venstrearmen en gang som 3-åring; etter et par dager med venstrearmen i slynge (og bare en høyrehånd å operere med) gikk han straks tilbake til venstrehånden da den var god igjen. 

Anonymkode: 1008e...13f

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at man ikke kan vite det så tidlig, men hos sønnen vår var det tydelig veldig tidlig at han var høyrehendt da han brukte høyre hånd til alt. Jeg og faren er begge venstrehendte så vi fulgte litt med på det. Ikke at det er viktig, men vi var litt spente. ;)

Anonymkode: d8cf9...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Av mine tre har de to eldste blandet høyre og venstre opp til 2-3 årsalderen. Begge viste seg å være høyrehendte. Yngste fyller straks to, og hun er vi ganske sikre på at blir venstrehendt. Hun er konsekvent i valg av venstre både til tegning, spising og kasting av ball. Begge vi foreldre er venstrehendte selv. 

Anonymkode: 82c88...d8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...