Gå til innhold

Flytte fra Norge til Spania i ett år med 8-åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi er et par på 25 og 27år. Sammen har vi et barn på 7år. Min samboer jobber turnus til sjøs med 5/5 turnus. Han har derfor mulighet til å bosette seg hvor som helst. Jeg er nyutdannet og jobber som vikar (dermed ikke forpliktet jobbmessig). Vi fikk plutselig en tanke om at vi faktisk kan ha en mulighet til å reise til Spania for å bo ett år. Foreløpig lufter vi bare tanken, og vi vet at det må gjøres grundig research og at det krever mye planlegging for å få til å realisere denne drømmen. 

Jeg lurer derfor på, er det noen her som har flyttet med familie til f.eks. Spania før? Jeg er utdannet sosionom, ser for meg at vår datter må starte på norsk skole i Spania, samt at jeg må søke meg jobb. Jeg har egentlig svært mange spørsmål, men generelt lurer jeg på hvordan det er med jobbmuligheter der nede, hvilke områder er trygge og hva er det vi må være spesielt obs på om vi flytter dit ett år? Vi tenkte at dersom det skal skje, så må det skje før vår datter blir ungdom og starter en løsrivelsesfase hvor venner bli enda viktigere. Tiden går jo fort, men drømmen hadde vært å flyttet neste sommer (da blir hun 8). (Også må vi selvsagt vurdere ut fra Covid-19 situasjonen)..

Alt av tips og råd mottas med stor takk! :) 

Anonymkode: 78664...3aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt. 

Anonymkode: 78664...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...