AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Vi har en del pent brukte barneklær fra 0-3 år, mye av det ull fra nøstebarn, yttertøy fra reima og isbjörn of sweden osv, så kan nok få noen kroner for det på finn. Både jeg og mannen har yngre søsken, men det er nok minst 3-4 år før noen av dem begynner å få barn. Er det dårlig gjort å begynne å selge unna ting? Antar de forventer å arve litt når den tid kommer. Ingenting av det vi har er arvet, men det betyr jo ikke at vi ikke skal være rause med egen familie? Anonymkode: 08fcc...6b0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Nei, ikke dårlig gjort i det hele tatt 😊 Selg med god samvittighet dere. Anonymkode: 4b7b7...cf2 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Du kan jo spør de😃 Si dere tenker på å kvitte dere med ting for å lage mer plass og om det er noe de kunne tenkt seg å ta vare på Anonymkode: 791b9...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Vi solgte det som var lettest å få solgt og ga bort resten (omtrent halvparten) til mannens søster som var gravid da vi skulle kvitte oss med ting. Sparte ikke noe til de andre som ikke hadde begynt å planlegge barn ennå, vi trengte plassen. De fikk tilbud om å ta vare på det selv til de fikk bruk for det, men de hadde heller ikke plass. Anonymkode: 43258...135
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Det er bare å kvitte seg med det. Folk kan ikke forvente at dere skal lagre ting i åresvis slik at de skal kunne få det gratis når de har behov for det. Anonymkode: f7d1e...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å kvitte seg med det. Folk kan ikke forvente at dere skal lagre ting i åresvis slik at de skal kunne få det gratis når de har behov for det. Anonymkode: f7d1e...f6c Hm, høres jo greit ut. Bør jeg evt spørre foreldrene våre om de vil oppbevare? Er så redd for at noen skal bli snurt. Ts. Anonymkode: 08fcc...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en del pent brukte barneklær fra 0-3 år, mye av det ull fra nøstebarn, yttertøy fra reima og isbjörn of sweden osv, så kan nok få noen kroner for det på finn. Både jeg og mannen har yngre søsken, men det er nok minst 3-4 år før noen av dem begynner å få barn. Er det dårlig gjort å begynne å selge unna ting? Antar de forventer å arve litt når den tid kommer. Ingenting av det vi har er arvet, men det betyr jo ikke at vi ikke skal være rause med egen familie? Anonymkode: 08fcc...6b0 Bare selg, innen den tid har det kommet bedre ting på markedet. Eneste som er kjekt å arve er vanlig bomullstøy i god kvalitet til de minste men dere kan like godt selge det fordi iallfall med mine søsken så er de så kresne at de har ikke villet arve noe som helst. Det hadde jeg ikke trodd altså så det var noe jeg fikk vite når de faktisk kom med unger. Anonymkode: 65b21...d97 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm, høres jo greit ut. Bør jeg evt spørre foreldrene våre om de vil oppbevare? Er så redd for at noen skal bli snurt. Ts. Anonymkode: 08fcc...6b0 Ja jeg ville spurt dem, jeg var iallfall veldig glad for å arve venner og slekt og begynte å samle et par år før det kom barn. Anonymkode: 65b21...d97 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Spør dem som skal arve, og spør om foreldrene dine vil oppbevare det hvis de kan. Vi arvet masse tøy nå, og det er jeg utrolig takknemlig for. Anonymkode: 48554...5ee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Selg. Det er overraskende hvor fort slike ting blir umoderne, det er ikke sikkert de er aktuelle lenger når disse får barn. Mitt barn har arvet en del fra søskenbarn som er 5 og 7 år eldre, dette er ting jeg vet var dyre og av gode merker da de brukte dem, men nå ser mye av det bare snodig ut, i mangel av bedre ord. Fargene, snittet, alt sammen ser påfallende og skiller seg helt tydelig fra det som selges i dag. For teknisk tøy (vinterdresser og sånt) vil det sannsynligvis også komme forbedringer, så det som er toppkvalitet i dag er ikke lenger er det om fem år. (Vi har brukt mye av arvetøyet likevel, før noen kaller meg utakknemlig, men jeg kan ikke se bortifra at det ser umoderne ut i dag.) Anonymkode: e60be...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Selg unna. Det er dine ting, og du har brukt masse penger på det. Anonymkode: 6ab42...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Selg, tøy som er brukt og ligger lagret risikerer å morkne før det blir tatt i bruk. Dessuten kan det godt hende du har sett deg blind på tingene. Og at du vil se de i er helt annet lys etter noen år... Selv sparte jeg på mye, men gjør ikke den tabben igjen. Nå arver folk utenfor familien det, jeg gir der til gjenbruksbutikker eller selger selv Anonymkode: 647d3...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå