AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Hei! Jeg lurer litt på hva vi bør gjøre. Vi har en fireåring og et 5 mnd gammelt barn. Fireåringen har 100% plass i barnehagen, jeg er hjemmeværende med baby nå, så det blir korte dager og en del fri. Nå er det forøvrig ferie for jenta vår 😊 Pappaen hennes har en jobb som gjør at han er hjemme i 5 mnd og resterende på jobb. Snart kommer den tiden og jeg vil naturligvis ikke ha fireåringen i barnehage hver dag, men fordi hun trives så godt og leker så godt med vennene sine der, føler jeg det blir galt å ta henne helt ut, men samtidig føler jeg det blir galt å ha henne der mens vi begge foreldrene er hjemme. Bør vi redusere plassen og risikere at vi ikke får full plass igjen når vi har behov for det? Bør vi beholde 100% plass med ujevn tilstedeværelse? Liksom at vi tar ting litt mer på sparket? Bør vi ta henne helt ut av barnehagen? Anonymkode: da4d2...81f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg lurer litt på hva vi bør gjøre. Vi har en fireåring og et 5 mnd gammelt barn. Fireåringen har 100% plass i barnehagen, jeg er hjemmeværende med baby nå, så det blir korte dager og en del fri. Nå er det forøvrig ferie for jenta vår 😊 Pappaen hennes har en jobb som gjør at han er hjemme i 5 mnd og resterende på jobb. Snart kommer den tiden og jeg vil naturligvis ikke ha fireåringen i barnehage hver dag, men fordi hun trives så godt og leker så godt med vennene sine der, føler jeg det blir galt å ta henne helt ut, men samtidig føler jeg det blir galt å ha henne der mens vi begge foreldrene er hjemme. Bør vi redusere plassen og risikere at vi ikke får full plass igjen når vi har behov for det? Bør vi beholde 100% plass med ujevn tilstedeværelse? Liksom at vi tar ting litt mer på sparket? Bør vi ta henne helt ut av barnehagen? Anonymkode: da4d2...81f Hvorfor? Hun leker fint med andre og koser seg. Ikke gjør hun asosial og sær for å lette på egen skyldfølelse. Min eldste gikk i bhg når jeg var hjemme i permisjon. Har 3 uker ferie nå og maser mye om venner og barnehage. Godt for å holde på rutiner, stimuli og utvikling. Tok noen kortere dager om vi ville finne på noe. Ikke de dagene planen var å rydde, dusje eller noe som ikke hadde vært kjekt for en 3 åring Anonymkode: 064d9...796 6
Arx Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Ville beholdt 100% plass og heller tatt det litt som det kommer - noen korte dager og noen fridager her og der. 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Sønnen min hadde blitt knust om han ikke hadde fått være i barnehagen på den alderen 🙈 de går glipp av mye sosialt, og de siste årene er det jo mye forberedelser til de begynner på skolen. Anonymkode: f2d67...f92 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Ha heller korte dager og ta de ypå sparket. Anonymkode: 0b6e1...383 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Tusen takk for svar 😊 da beholder vi heller plassen med frihet for å ta mer fri 😊 Hun er ei veldig sosial jente, og elsker å leke med andre, og jeg ser jo at ferien nå tar litt på for henne, for hun leker ikke med andre barn hver eneste dag. Hun sier hun savner barnehagen.. Anonymkode: da4d2...81f
Skeeter Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar 😊 da beholder vi heller plassen med frihet for å ta mer fri 😊 Hun er ei veldig sosial jente, og elsker å leke med andre, og jeg ser jo at ferien nå tar litt på for henne, for hun leker ikke med andre barn hver eneste dag. Hun sier hun savner barnehagen.. Anonymkode: da4d2...81f Da har du jo svaret der! Hold fokus på babyen, ta litt fri og ferie her og der, men la henne være med jevnaldrende! 😊 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 La 4 åringen være i barnehagen, hun kan heller ha kortere dager bare. Nyt babytiden Anonymkode: 67193...fe6 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 Ha barnet i barnehagen men la barnet få fridager en gang eller to i uka, samt kortere dager. Det hadde jeg gjort. Jeg jobbet turnus til barna ble fire og fem. Da hadde jeg de hjemme en dag i uka og hentet tidlig når jeg hadde vakter hvor det passet. Anonymkode: 3fa4b...b6b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Da jeg var i permisjon med minstemann så var mannen min hjemme 4 uker i strekk og på jobb i Nordsjøen 2 uker. Det eldste barnet var 4 år, og han gikk i barnahagen. Han hadde korte dager, fra ca 9-14.30 som regel, og fri en dag i uken, og noen uker flere dager. Vi tok han også fri noen uker og reiste på en ferietur. Han likte seg i barnehagen og hadde godt av sosialiseringen der. Anonymkode: f4887...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå