Gå til innhold

Hvor mye kommer jeg til å få utbetalt hver mnd når jeg får ung ufør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir desverre ung ufør en gang før juletider. Har et møte jeg skal på om ikke så lenge til. Jeg gruer meg. Noe jeg lurer på er: Hvor mye får jeg egentlig utbetalt hver mnd? Hva er normalt å få?  Jeg har aldri jobbet før, bare arbeidsuke med skolen osv. Jeg er 23. Og hva er etterbetaling som jeg kan søke om? Får alle det eller bare noen?

Fortell gjerne om hvor mye du får utbetalt hver mnd og hvor mye du fikk i etterbetaling og grunnen til det. Takk :)

Anonymkode: 03105...01a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen svare meg på dette? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Skatt er individuelt. Det er derfor variasjoner. 

Gå inn på skatteetaten sine sider, legg inn dine tall for året og se hvor mange prosent det blir. 

om du feks skal betale 23 %, så tar du brutto ufør du får og ganger det med 0,77 for å se hva du får utbetalt. 

0,77 fordi 1-0,23= 0,77

Anonymkode: ce94e...310

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg blir desverre ung ufør en gang før juletider. Har et møte jeg skal på om ikke så lenge til. Jeg gruer meg. Noe jeg lurer på er: Hvor mye får jeg egentlig utbetalt hver mnd? Hva er normalt å få?  Jeg har aldri jobbet før, bare arbeidsuke med skolen osv. Jeg er 23. Og hva er etterbetaling som jeg kan søke om? Får alle det eller bare noen?

Fortell gjerne om hvor mye du får utbetalt hver mnd og hvor mye du fikk i etterbetaling og grunnen til det. Takk :)

Når jeg først fikk det så fikk jeg rundt 12000 i måneden tror jeg, men det er sånn over ti år siden, nå er det rundt 19000, så antar at du får det

AnonymBruker
Skrevet

Tror det ligger på 20.000

så får du noe etterbetaling på kanskje 50-60.000 når det blir innvilget. 
ei venninne av meg fikk det

Anonymkode: b20cb...1dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får ca 19500

Du søker ikke spesifikt om etterbetaling, det er noe NAV vurderer om du har rett på

Du kan få det dersom du har gått på AAP uten uu-tillegget 

Hvordan vet du forresten at du blir ung ufør?

Anonymkode: 3c535...ab0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...