Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du uten å tenke på om du hadde greid å få jobben, lønn og alt annet enn arbeidsoppgaver, hva hadde da vært din drømmejobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er å være lærer, på småskoletrinnet. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiseblogger, reiseleder eller noe annet hvor man får oppleve verden i jobbsammenheng

Anonymkode: c68ef...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anestesilege på redningshelikopter. 

Anonymkode: 54ae0...8fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Millionær

Anonymkode: 14723...89b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fotograf. Men det har jeg visst vært i mange år allerede. Skulle gjerne hatt fast lønn, da.

Anonymkode: 50af6...db2

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Actionjunkie said:

Hvis du uten å tenke på om du hadde greid å få jobben, lønn og alt annet enn arbeidsoppgaver, hva hadde da vært din drømmejobb?

Hvorfor skal man ikke tenke på lønn? 

Jeg ville sagt Høyesterettsdommer, men hvis lønna hadde vært den samme uansett yrke ville jeg heller blitt modellbygger på LEGO fabrikken. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladetester.

Anonymkode: 730ab...e80

• Liker 2
Skrevet
Actionjunkie skrev (2 timer siden):

Jeg ville vært swat tror jeg i amerika, alltid vært litt politi- og militærinteressert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog

Anonymkode: ac213...97b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jobben jeg har nå som produktutvikler, bare uten innblanding fra økonomi/innkjøpsavdelingen.

Anonymkode: 39e60...b63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

50% allemnlege og 50% sykehuslege (gjerne på tilknyttet føde-avd/gynekologisk avd)

Anonymkode: de1c3...0ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnepleier 🙂

Anonymkode: c988e...814

• Liker 1
Skrevet
Knirke skrev (41 minutter siden):

Hvorfor skal man ikke tenke på lønn? 

Jeg ville sagt Høyesterettsdommer, men hvis lønna hadde vært den samme uansett yrke ville jeg heller blitt modellbygger på LEGO fabrikken. 

Nettopp fordi du ville blitt modellbygger på LEGO fabrikken, fordi det er gøy😁 mange jobber kan jo være utrolig gøye, men fordi det betaler dårlig så velger man ikke å jobbe med det😄 drømmejobb og jobb man ønsker å jobbe med på grunn av lønna mener jeg kan være to forskjellige ting😄 mange ønsker jo gjerne å ha en jobb med god lønn, men det er ikke sikkert den jobben er den man hadde trivdes best i med tanke på arbeidsoppgaver

Skrevet
4 minutter siden, Actionjunkie said:

Nettopp fordi du ville blitt modellbygger på LEGO fabrikken, fordi det er gøy😁 mange jobber kan jo være utrolig gøye, men fordi det betaler dårlig så velger man ikke å jobbe med det😄 drømmejobb og jobb man ønsker å jobbe med på grunn av lønna mener jeg kan være to forskjellige ting😄 mange ønsker jo gjerne å ha en jobb med god lønn, men det er ikke sikkert den jobben er den man hadde trivdes best i med tanke på arbeidsoppgaver

Ja, men da blir det jo ikke en reell diskusjon, fordi lønna er grunnen til at folk har jobb. 

En arbeidsoppgave som er gøy i det ene øyeblikket er ikke nødvendigvis like gøy etter å ha gjort det hver dag i 20 år. Å trives handler om mye mer enn å bare ha det gøy. Det handler om å ha passe mengde ansvar, få brukt evnene sine, utfordre seg selv, gode kollegaer, arbeidstider, mengden fritid osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, vet ikke helt hvilken videreutdanning. Det viktigste er gode arbeidsvilkår, godt miljø og god ledelse. Det er drømmejobben det 😊

Anonymkode: d21f6...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykepleier, vet ikke helt hvilken videreutdanning. Det viktigste er gode arbeidsvilkår, godt miljø og god ledelse. Det er drømmejobben det 😊

Velg sykehus, ikke sykehjem. 

Anonymkode: d68b3...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Velg sykehus, ikke sykehjem. 

Anonymkode: d68b3...520

Trives faktisk best i hjemmesykepleien til nå. 😊 Vi er forskjellige, det er mange som velger sykehjem over sykehus. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...