lehangolta Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Siste dagene har tunga blitt så sår og brennende, samt et munnsår i munnviken. Nå er tunga så vond at jeg helst vil spise is og ikke mat, krydder eller varm mat på tunga gjør forferdelig vondt. Er dette typisk ved graviditet? Er 9 uker. Aldri opplevd dette før.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Ikke typisk så vidt jeg vet. Ser tungen normal ut eller er det flekker som kan være geografisk tunge eller lignende? Kan også være sopp. Anonymkode: 6a148...765
indigob Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 lehangolta skrev (5 minutter siden): Siste dagene har tunga blitt så sår og brennende, samt et munnsår i munnviken. Nå er tunga så vond at jeg helst vil spise is og ikke mat, krydder eller varm mat på tunga gjør forferdelig vondt. Er dette typisk ved graviditet? Er 9 uker. Aldri opplevd dette før. Høres ut som en soppinfeksjon, men det er uvanlig hos friske mennesker.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Det kan være «burning mouth syndrome», som kan oppstå pga endringer i hormonnivåer, slik som ved graviditet. Anonymkode: 13094...c51
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Skrevet 18. februar lehangolta skrev (På 30.7.2021 den 19.33): Siste dagene har tunga blitt så sår og brennende, samt et munnsår i munnviken. Nå er tunga så vond at jeg helst vil spise is og ikke mat, krydder eller varm mat på tunga gjør forferdelig vondt. Er dette typisk ved graviditet? Er 9 uker. Aldri opplevd dette før. Fant du ut av det?😊 Anonymkode: c4379...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå