Gå til innhold

Testing på Gardermoen med barn- kommer man før i køen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lander om noen dager på Gardermoen med barnet mitt på 5 år fra et rødt land i Europa (har besøkt et dødssykt familiemedlem som vi ikke hadde sett på to år, hvis noen følte for å dømme.) 

MEN: Flyet lander sent på kvelden, og jeg skjønner at det er både to og tre timers kø for testing. Noen som vet om de tar hensyn til barn på 5 år og lar oss slippe foran i testekøen? Eller om de har triller eller lignende man kan låne så de kan få sove..? 

Anonymkode: 9ca97...77e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, den er lei, håper det ordner seg. Og ikke minst at vi alle får dose to asap!

Anonymkode: 0dc48...271

• Liker 1
Skrevet

Neppe! Minst halvparten av de reisende nå er jo barnefamilier

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Håper for guds skyld ikke det. Er utrolig mange som reise nå, og de uten barn ville jo aldri kommet frem i køen om de skulle bli nedprioritert. Kjipt for dere som har reist av en god grunn, jeg ser den. 

Anonymkode: de1bf...565

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei det kan jeg ikke tenke meg. Men om man får hente ut bagasjen før alle køene starter, så anbefaler jeg deg å kjøpe med ei trillevogn selv. Selv om jeg er veldig usikker på om et så stort barn får plass i ei trille. Sånn er det, dessverre. 

Anonymkode: 58347...0f6

• Liker 2
Skrevet

Nei, man kommer ikke før i køen. Landet forrige fredag med 2 barn alene og ble ikke prioritert. Tror ikke du får lånt noen trille heller dessverre (pga korona), men du kan alltids spørre :) 

I koronatest køen etter tollkontrollen, var det familiesluse, så da gikk vi forbi hele køen. Brukte 2,5 t til vi var ute av Gardermoen, så var ikke så ille da.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (47 minutter siden):

Nei, man kommer ikke før i køen. Landet forrige fredag med 2 barn alene og ble ikke prioritert. Tror ikke du får lånt noen trille heller dessverre (pga korona), men du kan alltids spørre :) 

I koronatest køen etter tollkontrollen, var det familiesluse, så da gikk vi forbi hele køen. Brukte 2,5 t til vi var ute av Gardermoen, så var ikke så ille da.

Men det var jo nettopp dette jeg lurte på :) Så altså, den første delen av køen, der de sjekker alle papirer osv, den må man stå i lenge uansett? Men de har laget en egen testekø for familier?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det var jo nettopp dette jeg lurte på :) Så altså, den første delen av køen, der de sjekker alle papirer osv, den må man stå i lenge uansett? Men de har laget en egen testekø for familier?

Stemmer. Det går en lang kø til tollen. Der spør de hvilket land du kommer fra og om evt karantene dere må i :) Den køen for vår del tok 1,5 t. Gikk faktisk ok :) 

Ja, egen testkø for familier, helt suverent 😄

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (3 minutter siden):

Stemmer. Det går en lang kø til tollen. Der spør de hvilket land du kommer fra og om evt karantene dere må i :) Den køen for vår del tok 1,5 t. Gikk faktisk ok :) 

Ja, egen testkø for familier, helt suverent 😄

Takk for svar! Dette var jo gode nyheter 😊 Hadde ikke klart å bære en sovende 5-åring veldig mye mer enn 1,5 time…

AnonymBruker
Skrevet

Å dæven det håper jeg IKKE. Det er jo ingen andres feil at du har insistert på å tilføre enda flere folk til en allerede overbefolket verden. 

Anonymkode: 4e12c...804

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De har gjort endringer oppe på Gardermoen nå. Første køen til politiet ble de som skulle videre med fly, handikappede og de med små barn sluset inn i. Testkøen var nesten ikke eksisterende, siden de som skal på hotell karantene skal testes på hotellet og de som kommer fra grønne land skal teste når de kommer hjem. Vi kom hjem på onsdag og brukte 1 drøy time fra vi gikk ut av flyet til vi hadde negativ test. Hadde beregnet 5 timer, og veldig glad vi slapp det. 

Anonymkode: 77a39...52a

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar! Dette var jo gode nyheter 😊 Hadde ikke klart å bære en sovende 5-åring veldig mye mer enn 1,5 time…

Det skjønner jeg :) Hvor sent lander dere? Kanskje du kan forsøke og holde barnet våkent? Så du ikke blir så sliten :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ankom Gardermoen fra utlandet på torsdag denne uken. Hadde forberedt meg på 3-4 timers kø for testing.
Situasjonen var fullstendig omvendt. Det var test-personale som stod i kø for å få testet oss. Fra jeg landet til jeg satt på Flytoget gikk det 30 min

Anonymkode: 425d8...73f

Skrevet

Vi landet på Gardermoen på lørdag, barnefamilier ble skilt ut i en egen kø i passkontrollen og det var null venting på koronatest. Alt gikk svært kjapt og greit! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å dæven det håper jeg IKKE. Det er jo ingen andres feil at du har insistert på å tilføre enda flere folk til en allerede overbefolket verden. 

Anonymkode: 4e12c...804

Herregud... Typisk 

• Liker 1
  • Opprett ny...