AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Noen som var i den situasjonen og som begynte i en annen type sykepleierjobb/ annen jobb etterhvert? Det som gjør meg mest sliten er all tiden vi bruker på å stelle beboere. Tungt både fysisk og psykisk. Anonymkode: e61e9...c1b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Kjente på dette når jeg jobbet i hjemmesykepleien. Alltid et sted å være og mange oppdrag, gikk i ett. Planlegging av tid i hodet og stress. Flere tunge stell. Fordelen var at timene på jobb fløy unna. Kjente det først når jeg kom inn døren hjemme at jeg var sliten i hodet, utmattet… så skjønner hva du mener. Kunne uten problem bare stirre i veggen resten av dagen. Ny jobb nå i 2 år på en liten psykiatrisk avdeling. Kjenner ikke igjen den følelsen lengre (heldigvis). Mye overskudd og sjelden/aldri den utmattelsen når jeg er ferdig på jobb. Anonymkode: 57a58...840 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjente på dette når jeg jobbet i hjemmesykepleien. Alltid et sted å være og mange oppdrag, gikk i ett. Planlegging av tid i hodet og stress. Flere tunge stell. Fordelen var at timene på jobb fløy unna. Kjente det først når jeg kom inn døren hjemme at jeg var sliten i hodet, utmattet… så skjønner hva du mener. Kunne uten problem bare stirre i veggen resten av dagen. Ny jobb nå i 2 år på en liten psykiatrisk avdeling. Kjenner ikke igjen den følelsen lengre (heldigvis). Mye overskudd og sjelden/aldri den utmattelsen når jeg er ferdig på jobb. Anonymkode: 57a58...840 Så fint at du fant en ny jobb du trives med? Jeg har vurdert å ta videreutdanning. Må tenke mer på det. Ts Anonymkode: e61e9...c1b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Jeg tror ikke det er så vanlig å bli utbrent av en slik jobb om det er alt du har av forpliktelser og ansvar. Men om du har mye på hjemmeplan så kan sammensetningen gjøre deg utbrent. Anonymkode: 50c20...c84 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Absolutt. Du er ikke alene Anonymkode: a19dc...d25 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke det er så vanlig å bli utbrent av en slik jobb om det er alt du har av forpliktelser og ansvar. Men om du har mye på hjemmeplan så kan sammensetningen gjøre deg utbrent. Anonymkode: 50c20...c84 Du har da veldig mye ansvar som sykepleier på sykehjem? Anonymkode: 13655...b10 12
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Å jobbe på sykehjem er ikke noe man gjør 100% i mange år. Det er ikke til å holde ut. Jeg er pleieassistent på sykehjem og har jobbet tilsvarende 100% i mange år, og det er tungt. Psykisk og fysisk, og jeg klare ikke bestemme meg for hva som er verst. For det meste psykisk, men å stå bøyd i unaturlige posisjoner over lengre tid, for eksempel i forbindelse med stell, og gjøre mange tunge løft hvor man ikke har nok hjelpemidler til hjelp... Med mindre man har jobbet på sykehjem og med pasientgrupper som lider av demens så vet man ikke hvor krevende det er. Så du vil slite med å få forståelse for de som ikke jobber der selv. Du burde tenke på å bytte jobb om du begynner å bli utbrent. Har en kollega som vurderer det samme, hun har jobbet som sykepleier i 100% stilling i rundt 5 år nå, og hun er utslitt og fortvilt. Anonymkode: 62dcf...0da 12
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Sånn er det å jobbe i alle yrker. Anonymkode: 7d7cb...563 4
Danseskjørt Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn er det å jobbe i alle yrker. Anonymkode: 7d7cb...563 Tull. 19
kikkana Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Jeg er ikke sykepleier, men svaret er ja. Jeg skrev en oppgave om temaet en gang og temaet dukket opp nokså ofte når det gjelder sykepleiere, innen litteraturen. 100% garantert blitt forverret de siste 10 årene, med mer ansvar og mindre folk på jobb. Må få inn folk i politikken som forstår at dette ikke kan fortsette. Problemet er at venstre siden har en tendens til å øke på ansvarsområder ved å øke rettigheter til brukere og høyre siden i sin tur, kutter tilskudd og penger til det meste. Resultatet blir dermed ikke bra for arbeidstakere her. Mer jobb på færre. 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 Det er ganske normalt. Jeg kjenner sterke, oppegående folk som har blitt skikkelig syke av en slik jobb. Kom deg unna. Anonymkode: 82717...384 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sånn er det å jobbe i alle yrker. Anonymkode: 7d7cb...563 Nei. Jeg har jobbet i hjemmesykepleie og sykehjem. Har omskolert meg og jobber nå på et kontor. Vi har mye å gjøre, men det er ikke på nærheten av det stresset man opplever i helse. Jeg fikk helseyrket helt i vrangstrupen pga dette og sluttet. Anonymkode: 889a9...22a 16 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Ja, det er helt vanlig. Det er derfor så mange sykepleiere slutter, og finner nytt arbeid. Kommunene har dårlig råd, og har ikke økonomi til å drifte eldreomsorgen på en god måte. Erna vil heller gi pengene til pamper og EU. Anonymkode: 57038...da6 9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Og så blir det som skulle vært sykepleierstillinger besatt med ufaglærte vikarer som ikke snakker norsk... Anonymkode: 57038...da6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er helt vanlig. Det er derfor så mange sykepleiere slutter, og finner nytt arbeid. Kommunene har dårlig råd, og har ikke økonomi til å drifte eldreomsorgen på en god måte. Erna vil heller gi pengene til pamper og EU. Anonymkode: 57038...da6 Jeg er enig i det du skriver, eldreomsorgen lider så absolutt under dårlig bemanning. Men det som er tabu å snakke om, er hvor belastende en slik jobb er, helt uavhengig av hvor mye folk det er på jobb. Jeg har jobbet i perioder med god bemanning og perioder med dårlig bemanning, felles er at det er sabla TUNGT å jobbe med gamle folk, det rett og slett suger energien ut av deg. Anonymkode: 82717...384 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 Jeg er vernepleier og jobbet på sykehjem i ca 8 år. Og ja, det føles sånn. Bare hør med kollegaene dine. Glad jeg sluttet 🙂 Anonymkode: 2b8d3...1eb
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #19 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og så blir det som skulle vært sykepleierstillinger besatt med ufaglærte vikarer som ikke snakker norsk... Anonymkode: 57038...da6 Det er jo fordi at de færreste sykepleiere ikke vil ha en slik jobb. Sykehjem er vel generelt den type jobb nesten ingen vil ha. Selv skal jeg holde ut i max et år til, men det er maksimum. Neste år blir jeg 37, og det er fortsatt ikke for sent å bytte jobb heldigvis. Ts Anonymkode: e61e9...c1b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #20 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Å jobbe på sykehjem er ikke noe man gjør 100% i mange år. Det er ikke til å holde ut. Jeg er pleieassistent på sykehjem og har jobbet tilsvarende 100% i mange år, og det er tungt. Psykisk og fysisk, og jeg klare ikke bestemme meg for hva som er verst. For det meste psykisk, men å stå bøyd i unaturlige posisjoner over lengre tid, for eksempel i forbindelse med stell, og gjøre mange tunge løft hvor man ikke har nok hjelpemidler til hjelp... Med mindre man har jobbet på sykehjem og med pasientgrupper som lider av demens så vet man ikke hvor krevende det er. Så du vil slite med å få forståelse for de som ikke jobber der selv. Du burde tenke på å bytte jobb om du begynner å bli utbrent. Har en kollega som vurderer det samme, hun har jobbet som sykepleier i 100% stilling i rundt 5 år nå, og hun er utslitt og fortvilt. Anonymkode: 62dcf...0da Høres ut som dere har et problem med det fysiske arbeidsmiljøet og ifht hms. Har jobbet 20 år som hjelpepleier på somatisk sykehjem, og kjenner meg ikke igjen. DU velger å stå i ukurante stillinger ved stell. DU godtar å ikke ha tilgjengelige hjelpemidler. SKOTØYET du bruker er også viktig. Kun de beste skoene, bytt de ut minimum en gang i året. Ta kontakt med verneombud ang tekniske hjelpemidler og oppdater dere på forflytningsteknikker. Med riktig teknikk og riktige hjelpemidler skal man så godt som mulug kunne unngå tunge løft. Anonymkode: fc3e1...bbb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå