Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først så lure jeg på om noen som ikke har hatt jobb, 2 barn, samboer med ok inntekt og er blitt ung ufør får utbetalt? Jeg er på uførereisen og livredd for hva som møter meg. 

Også i ære av at det er stortingsvalg i år. Tror dere det er håp for økt uføretrygd i fremtiden?

Anonymkode: ecd9c...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle uføretrygden økes? Mange får til og med mer enn folk som har helt vanlige 100% stillinger

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle uføretrygden økes? Mange får til og med mer enn folk som har helt vanlige 100% stillinger

Hvor mange?

Anonymkode: 9548c...9e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først så lure jeg på om noen som ikke har hatt jobb, 2 barn, samboer med ok inntekt og er blitt ung ufør får utbetalt? Jeg er på uførereisen og livredd for hva som møter meg. 

Også i ære av at det er stortingsvalg i år. Tror dere det er håp for økt uføretrygd i fremtiden?

Jeg håper det er håp for at den settes ned

Anonymkode: a96e7...23f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange?

Anonymkode: 9548c...9e9

?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

For hvorfor skal folk som allerede har fått begrenset livet sitt på grunn av helse få det begrenset med dårlig økonomi? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Minstesats står på nav sine nettsider. Uavhengig av hvilket parti som vinner valget kommer ikke satsen til å gå opp. Det er for mange uføre i landet allerede, og det er ikke bærekraftig, utgiften med uføre må ned. Satsen kommer derfor ikke til  øke. 

Anonymkode: 7ede1...1ef

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye mer ønsker du? Hvor mye ville du fått i dag og hvorfor er dette for lite?

Anonymkode: 859d7...cf2

• Liker 3
Skrevet

For hvorfor skal folk som allerede har fått begrenset livet sitt på grunn av helse få det begrenset med dårlig økonomi? 

fordi det er sånn det er når man ikke jobber? Mener dj virkelig det er rettferdig at folk som jobber 100% skal få mindre utbetalt enn en som sitter hjemme? Ærlig talt. Du får betalt for å gjøre ingenting!!! Vær glad for at du får noe i det hele tatt. Er så bullshit når uføre claimer de er så syke at det ikke finnes en eneste jobb i verden som de kan utføre…

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye mer ønsker du? Hvor mye ville du fått i dag og hvorfor er dette for lite?

Jeg har per nå 16 inn i mnd reknet med alle krinker og kroker. Jeg vil helst ha en stabil inntekt på 24 tusen. Men hadde fint klart meg med 20 også. Vil ha muligheten til å leve normalt uten å måtte bruke søvnløse netter på å finne ut hvordan vi skal klare oss

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper det er håp for at den settes ned

Samme her. Den er t.o.m. høyere enn en vaske jobb.

Anonymkode: 15193...7ff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hele samfunnet og økonomien er tjent med å få flest mulig i jobb og færrest blir ufør. 

Det må aldri bli lønnsomt å være ufør. 

Anonymkode: bbd29...523

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Minstesats står på nav sine nettsider. Uavhengig av hvilket parti som vinner valget kommer ikke satsen til å gå opp. Det er for mange uføre i landet allerede, og det er ikke bærekraftig, utgiften med uføre må ned. Satsen kommer derfor ikke til  øke. 

Anonymkode: 7ede1...1ef

Signerer denne. De kolossalt økende ventelistene på helsehjelp, og kraftig internasjonalt økende motstand mot oljeutvinning, er tydelige indikasjoner på at moroa snart er over. 1 av 4 mellom 18-67 år i dette landet jobber ikke, men koser seg med trygd fra de arbeidendes skattepenger. Opptil flere barn orker de likevel å bære frem, føde og oppdra.

Vårt samfunn vil bli mer og mer amerikanisert med økt fattigdom, og det er helt naturlig.

Anonymkode: a3d55...086

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har per nå 16 inn i mnd reknet med alle krinker og kroker. Jeg vil helst ha en stabil inntekt på 24 tusen. Men hadde fint klart meg med 20 også. Vil ha muligheten til å leve normalt uten å måtte bruke søvnløse netter på å finne ut hvordan vi skal klare oss

24.000 utbetalt? 🤣

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Barn er dyrt. Blir for dumt å føde 2 barn også klage at du ikke får mer penger utbetalt av staten. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror dere det er håp for økt uføretrygd i fremtiden?

Det går jo an å håpe at de som får minstesats i dag, får det samme som de som har ung-tillegget i fremtiden.

Anonymkode: 479e7...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som enslig forsørger og i 100% jobb har jeg også lyst til å leve normalt og slippe å snu hver krone. 

Men, sånn er det ikke og jeg har levekostnader som matcher lønn. Alt går. Og med to inntekter kan jeg ikke skjønne det er et problem. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn er dyrt. Blir for dumt å føde 2 barn også klage at du ikke får mer penger utbetalt av staten. 

Var i sykepleierutdanning når jeg fikk diagnosen, etter eg hadde fødd 2 barn. Alltid vært et hardtarbeidende menneske med store ambisjoner, så var ikke akkurat planen. Jeg har vell forsåvidt heller aldri klagd, jeg er bare usikker på hva jeg går i møte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ung ufør, og jeg får ca. 18 000 utbetalt.

Forøvrig hyggelig å høre at folk synes det burde vært mindre. Tenk så dumt av meg at jeg fikk kreft og måtte gjennomgå store operasjoner og cellegift. Burde ha tenkt mer på de som jobber og ikke bare sitter hjemme før jeg tok den avgjørelsen liksom :rolleyes:

Anonymkode: dfb80...de3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var i sykepleierutdanning når jeg fikk diagnosen, etter eg hadde fødd 2 barn. Alltid vært et hardtarbeidende menneske med store ambisjoner, så var ikke akkurat planen. Jeg har vell forsåvidt heller aldri klagd, jeg er bare usikker på hva jeg går i møte.

Jeg tenker du og din mann må lage et budsjett. Ta utgangspunkt i 16 000, og se hvor dere kan kutte. 

Jeg er helt sikker på at det vil gå bra. Man kan også selge og bo billigere. Det er valg man må ta, opp i mot hva som er viktig for dere. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...