Gå til innhold

Kosttilskudd som er gått ut på dato - Magnesium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å bruke magnesium som kosttilskudd. Jeg fant en nesten full boks hjemme, men best før dato var 2016. Er det trygt å bruke dem? Hvordan påvirker det tilskuddet når det er langt forbi "best før" dato? 

Anonymkode: 60020...182

AnonymBruker
Skrevet

Det er trygt, men har muligens mindre virkning.

Anonymkode: 98a81...50d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si. Jeg pleier ikke å være veldig  bekymret for varer som har gått forbi best før datoen, men med magnesiumtabletter tror jeg at jeg heller hadde kjøpt en ny boks. Tanken er jo at tablettene skal være bra for deg. Det kan tenkes at noen av stoffene i tablettene over tid blir omdannet til noe som ikke er så sunt, selv om jeg tviler på det.

Anonymkode: fcf15...995

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok trygt, men godt mulig det ikke inneholder så mye av virkestoffet lengre.

Forøvrig er alle kosttilskudd utenom D-vitamin fullstendig unødvendig, med mindre man har en spesiell medisinsk tilstand (inkl. graviditet), eller har et ekstremt ensidig kosthold.

Anonymkode: a5759...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er umulig å si. Jeg pleier ikke å være veldig  bekymret for varer som har gått forbi best før datoen, men med magnesiumtabletter tror jeg at jeg heller hadde kjøpt en ny boks. Tanken er jo at tablettene skal være bra for deg. Det kan tenkes at noen av stoffene i tablettene over tid blir omdannet til noe som ikke er så sunt, selv om jeg tviler på det.

Dette har jeg fra en som driver med legemiddelgodkjenning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er nok trygt, men godt mulig det ikke inneholder så mye av virkestoffet lengre.

Forøvrig er alle kosttilskudd utenom D-vitamin fullstendig unødvendig, med mindre man har en spesiell medisinsk tilstand (inkl. graviditet), eller har et ekstremt ensidig kosthold.

Anonymkode: a5759...9eb

Jeg har hørt at veldig mange får i seg for lite magnesium. Det er også lurt å passe på at man får i seg nok magnesium når man prøver å gå ned i vekt da forbedrer søvn og det senker produksjonen av kortisol (stresshormon). Studier viser en sammenheng med kortisol og vektøkning. 

Anonymkode: 60020...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...