Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slett

Endret av 123hallo
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du bor der deler av august, må du naturligvis betale for hele august. 

Anonymkode: fbabb...4ce

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Utleier er ikke urimelig. 

Anonymkode: f5149...2ef

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Leieperioden er fra den 1. til den 1. Ikke fra den 10. til den 10. 

Så utleier har helt rett. 

Anonymkode: 20056...37f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Utleier har rett, du må betale for hele august. 

Anonymkode: 4a2af...41a

• Liker 2
Skrevet

men hvordan har utleier rett når opsigelsestiden er overholdt? kravet om full utbetaling for en måned frafaller når oppsigelsenes trer i kraft. 

Skrevet
123hallo skrev (Akkurat nå):

men hvordan har utleier rett når opsigelsestiden er overholdt? kravet om full utbetaling for en måned frafaller når oppsigelsenes trer i kraft. 

Så flytt ut 1 august. Problem solved

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Siden du sa opp i juni, er din oppsigelsestid juli. Du skal altså være ute før 1 august. 
Sånn, problem løst! 

Anonymkode: 108d0...629

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enten er du ute 31. juli eller så betaler du for hele august. Sier opp i juni og informerer om at du flytter i august = leiligheten er klar for ny leieboer 1. august. 

Hva skal liksom utleier gjøre med de siste 21 dagene i august? Stå uten penger?

Anonymkode: ed05b...4cc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
123hallo skrev (18 minutter siden):

Skal flytte ut og i kontrakten står det 1 mnd oppsigelsestid hvor man regner fra den 1 i den påfølgende måneden. Jeg har hele tiden informert utleier om mine flytteplaner og sa senest i juni at jeg kom til å flytte ut i august. Utleier krever likevel full betaling for august, selv om jeg skal flytte ut den 10 august. Jeg mener jeg bare skal betale for 10 dager i august ettersom jeg har overholdt min del av kontrakten. Ettersom jeg sa opp i juni, blir den påfølgende måneden juli og utleier har dermed ikke krav på full betaling i august. Utleier på sin side svarer at leieperioden varer fra 1 til 1 for hver måned ettersom man betaler forskuddsvis for måneden den første i hver måned. Har jeg feil eller er utleier urimelig her? 

Det er riktig at du sa opp i  riktig tid men om du hadde planer om å bo der 10 dager ekstra burde du avtalt med utleier idet de 10 dagene anses som 10 dager utover din botid. 

Anonymkode: 14d85...b61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Siden du sa opp i juni, er din oppsigelsestid juli. Du skal altså være ute før 1 august. 
Sånn, problem løst! 

Det er for seint nå, hun sa hun skulle flytte ut 10. august, altså ut august. Hun kan ikke plutselig bestemme seg for å flytte ut en måned tidligere slik at utleier i praksis får 2 dagers varsel.

Anonymkode: 146a1...e90

AnonymBruker
Skrevet

Husk at utleier ikke kan kreve at du bor der fra 1. august til 10. heller idet du har sagt opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er for seint nå, hun sa hun skulle flytte ut 10. august, altså ut august. Hun kan ikke plutselig bestemme seg for å flytte ut en måned tidligere slik at utleier i praksis får 2 dagers varsel.

Dette er ikke riktig. Leietaker har opprettholdt sin oppsigelsesfrist som er juli mnd.

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (13 minutter siden):

Så flytt ut 1 august. Problem solved

FØR 1. august.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er ikke riktig. Leietaker har opprettholdt sin oppsigelsesfrist som er juli mnd.

Hvordan skal TS kunne fortsette å bo der til 10. august, slik hun sa hun hadde tenkt, hvis avtalen er sagt opp slik at den utløper i slutten av juli?

• Liker 2
Skrevet

utleier har jo hele tiden vært klar over at jeg ble boende til 10 august og dette er på ingen måter noen overraskelse. Har for øvrig informert om dette i flere måneder og sa senest i Juni, men sa først i mai at jeg kom til å flytte ut i august for at utleier skulle få så god tid som mulig til å finne nye leietakere. Det kan jo umulig være leietakers ansvar å dekke utleiers regning for hele august når utleier har hatt mer enn god nok tid til å finne nye leietakere. 

AnonymBruker
Skrevet
123hallo skrev (Akkurat nå):

utleier har jo hele tiden vært klar over at jeg ble boende til 10 august og dette er på ingen måter noen overraskelse. Har for øvrig informert om dette i flere måneder og sa senest i Juni, men sa først i mai at jeg kom til å flytte ut i august for at utleier skulle få så god tid som mulig til å finne nye leietakere. Det kan jo umulig være leietakers ansvar å dekke utleiers regning for hele august når utleier har hatt mer enn god nok tid til å finne nye leietakere. 

Men du vet jo at kontrakten går fra 1 til 1. At du velger å forlate den 10 er jo ikke utleier sin feil. 

• Liker 10
Skrevet
123hallo skrev (1 minutt siden):

Hvirfor 10ende? Hvis du har visst så lenge at du skal flytte så kn du flytte ut før 1 aug. Det er det som er vanlig, og det er lettest å få nye leietakere hvis de kan flytte inn den 1 i månden

AnonymBruker
Skrevet
123hallo skrev (1 minutt siden):

Tydeligvis en utleier som burde informert deg og ventet til nå. Ikke slik man skal oppføre seg. Han burde skjønt at du ikke ønsket å betale ut mnd ellers så hadde du ikke spes sagt 10. 

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Hvirfor 10ende? Hvis du har visst så lenge at du skal flytte så kn du flytte ut før 1 aug. Det er det som er vanlig, og det er lettest å få nye leietakere hvis de kan flytte inn den 1 i månden

Dette er ikke relevant. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...