AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Noen som gjør det fast her? Jeg jobber rundt 200 timer i mnd (har to jobber) og merker at jeg holder på å gå på veggen. Jeg tror ikke jeg greier det lenger. Jeg jobber nesten bare kveld eller natt og har nesten aldri to fridager på rad. Jeg jobber hver eneste lørdag kveld og jeg jobber ofte kveldsvakt på den ene jobber for deretter nattevakt på den andre. Den ene jobben har ofte litt kortere vakter (rundt 5 timer), men det betyr jo langt flere oppmøter også noe som gjør at jeg sjeldent har fridager. Jeg er så sliten. Hvis jeg sier opp den ene jobben så blir det plutselig litt lite jobb igjen - da jeg helst bør jobbe 100 %. Men jeg bør vel gjøre det? Jobber rundt fire kvelder i uka på den jobben - noe som er drepen da jeg så å si aldri kan treffe venner lenger - kun på søndager hvis jeg ikke da jobber på den andre jobben. Jeg har sagt til sjefen på den ene jobben at jeg må redusere timeantallet, men han glemmer det og setter meg opp på langt flere timer enn det jeg egentlig ønsker. Hva bør jeg gjøre? Si opp før jeg har ny jobb å gå til? Anonymkode: b91b1...20a
Fjaselina Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Kan du oversette 200 timar i mnd til ca stillingsprosent for meg? Betyr dette at du har to jobbar med ca lik størrelse? Og er du fast ansatt, vikar eller tilkallingsvikar, eller? Du må vel kunne seie at du ikkje kan jobbe så mykje, men sjefen treng sikkert at du jobbar slik du gjer no. Så då spørs det om du må seie opp.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Du kan ikke si opp den ene jobben og heller ta på deg ekstravakter der da? Anonymkode: bd213...b53
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke si opp den ene jobben og heller ta på deg ekstravakter der da? Anonymkode: bd213...b53 Mente ekstravakter på den jobben du beholder 😅 Anonymkode: bd213...b53
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 3 minutter siden, Fjaselina said: Kan du oversette 200 timar i mnd til ca stillingsprosent for meg? Betyr dette at du har to jobbar med ca lik størrelse? Og er du fast ansatt, vikar eller tilkallingsvikar, eller? Du må vel kunne seie at du ikkje kan jobbe så mykje, men sjefen treng sikkert at du jobbar slik du gjer no. Så då spørs det om du må seie opp. Ingen av jobbene er faste jobber, det er også noe av grunnen til at jeg stresser og stiller opp mer enn jeg egentlig klarer. Fordi jeg er redd for å bli uten jobb.. I den ene jobben er full stilling 35,5 timer per uke, og i den andre er det 37,5. Full stilling er da vel rundt 150-160 timer. Så jeg jobber rundt 50 timer mer enn det som er full stilling. I juli jobbet jeg 235 timer, og jeg kjenner at jeg er utslitt. I august skal jeg jobbe 205 timer. Anonymkode: b91b1...20a
Gjest Smeltemann Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Ja har vel jobbet godt over 100 % de 20 siste årene. Det er en livstil å jobbe sånn. Har fridager da det ofte er 12-16 timers dager,noe av det jeg gjør føles som at det ikke er noe jobb.
Maiava88 Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Jeg jobber fast 120%. En jobb i 90%, dagtid i ukedagene, med flexitid. Den andre hver tredje helg med langvakter. Startet med 130%, men da ble det for heftig. Avspaserer mandagene etter arbeidshelg. Går helt greit, men jeg er litt lei. Har barn, så det er nok å holde styr på. Men jeg ønsker å jobbe mest mulig mens jeg har kapasitet til det, og spare til en litt mer roligere hverdag i framtiden.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Høres ut som om du jobber i helsevesenet? Der er det vel jobb å få uansett, bemanningen er jo skrapa til beinet overalt. Anonymkode: 3fda9...0ef
Knirke Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg har hatt opptil 3 jobber samtidig, og det som var mest stressende var usikkerheten, og det evige jaget for å få det til å gå opp. Vinninga gikk også i høy grad opp i spinninga, fordi jeg måtte kjøre mye bil mellom jobbene, og endte ofte opp med å kjøpe takeaway-mat fordi jeg ikke hadde tid til å dra hjem. Den ene jobben tar ikke hensyn til at du har en annen jobb, med god grunn. Det er ikke deres problem at en ansatt har flere jobber. Jeg fikk ikke fortsette på det ene stedet, fordi de mente jeg favoriserte den andre jobben, som var sesongbasert. Når høsten kom hadde jeg ingen jobber... Prøv å få fast ansettelse heller, og ta på deg ekstravakter når du kan.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Jobbet mer enn 100% da det var lov å ha mer enn 100 i kommunen. Anonymkode: 82d34...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå