AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Jeg føler meg dum som skriver dette. At jeg overanalyserer og bare roter det til. Men jeg skriver det nå. Jeg er ikke egentlig typen til å overanalysere. Jeg har to døtre og en kjæreste jeg fikk i fjor. Han er fantastisk mot dem. Hjelper dem med alt, lekser, legger dem på kvelden etc etc. Han har sagt han alltid har ønsket barn, men at det ikke har blitt slik, så han er så glad for å ha dem. Han burde vært den perfekte far. Gir dem masse gaver, ros, oppmerksomhet. Men mine døtre liker ikke ham. De sier ting som, æsj, han er så ekkel. Eller at æsj, han lukter rart, han lukter som gugg og ost og spy. Han lukter ikke rart. Og de sier at nei, de vil jeg skal legge dem ect. De er ellers høflige barn, i familieselskap og på skolen etc. Men han er første farsfiguren de har hatt. Jeg har tenkt de har slitt med å få en mann inn i familien. Når han er rundt dem er de bare helt stille. I helgen spyttet min datter på kjæresten min, midt i ansiktet. Jeg hadde akkurat kommet hjem. De visste ikke jeg var der. Han ble ikke sint, ikke opprørt, kommenterte det ikke en gang. Det var noe ved den situasjonen som skremte meg. Jeg vet ikke hva. Det føltes som noe var galt. Jeg gikk fort mot dem og sa at sånn oppfører man seg ikke og hun burde si unnskyld. Han sa da at det ikke hadde hendt. At jeg må ha sett feil. Anonymkode: 59f12...4e7
Populært innlegg Blobette Skrevet 30. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 30. juli 2021 Du skal holde denne mannen unna barna dine i første omgang. I det minste IKKE la ham være med dem alene. Så burde du komme til bunns i hva dette handler om. Hva er grunnen til at de ikke liker ham? Det høres ut som det kan være seksuelle overgrep det er snakk om. Jeg ville tatt kontakt med noen som kan noe om dette, eller familieterapi. Du vet ingen ting sikkert enda, jeg er ingen ekspert, og jeg mener ikke beskylde ham for dette, men noe lukter råttent av hele relasjonen her. 83
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Gratulerer, du har rett og slett to drittunger. Du må jo bare slå hardt ned på det. Om de ikke behandler ham med respekt, må du inndra goder f.eks. Jeg hadde ALDRI tolerert at noen av barna mine behandlet andre slik, uansett hvem det var. Anonymkode: 84015...87e 31
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Jeg hadde aldri latt han være alene med barna. Hadde dette vært mine barn hadde alle varsellamper lyst. Hold ham unna dem, gjør dem trygge på at lojaliteten din ligger hos dem, så kanskje de forteller deg hva som plager dem. Anonymkode: a3703...51d 43
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Hvor gamle er jentene dine? Mine alarmklokker hadde ringt. Jeg hadde spurt dem rett ut, tror jeg. For er det ingenting, så må de skjerpe seg. Men at han ikke reagerer i det hele tatt på spytting er ikke normalt. Det tyder på at noe ligger bak. Anonymkode: 89b8c...031 40
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratulerer, du har rett og slett to drittunger. Du må jo bare slå hardt ned på det. Om de ikke behandler ham med respekt, må du inndra goder f.eks. Jeg hadde ALDRI tolerert at noen av barna mine behandlet andre slik, uansett hvem det var. Anonymkode: 84015...87e Dette er jo bare helt trynet! Dette er atferd barn viser når noe ikke er trygt. Straff? Ikke rart mange barn sliter med tillit voksne. Anonymkode: a3703...51d 43
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Jeg utagerte mot min stefar som vi var alene med ca 50% av tiden grunnet min mors arbeid. Skulle ønske noen grep fatt i det da, jeg ble bare verbalt missbrukt i 4 år Anonymkode: a4b2b...9ab 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Her hadde jeg tatt barna til side, og fått dem til å snakke om hvorfor de oppfører seg som de gjør. Er det fordi de er sjalu på at mamma får kjæreste? Er det fordi de ikke liker ham? Er det andre grunner? Hvis det er sjalusi må det jobbes med. Anonymkode: 418ec...86b 27
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Just now, Blobette said: Du skal holde denne mannen unna barna dine i første omgang. I det minste IKKE la ham være med dem alene. Så burde du komme til bunns i hva dette handler om. Hva er grunnen til at de ikke liker ham? Det høres ut som det kan være seksuelle overgrep det er snakk om. Jeg ville tatt kontakt med noen som kan noe om dette, eller familieterapi. Du vet ingen ting sikkert enda, jeg er ingen ekspert, og jeg mener ikke beskylde ham for dette, men noe lukter råttent av hele relasjonen her. Jeg har aldri sett noe som ligner på seksuelle overgrep mellom dem. Samtidig så er det nok dette jeg er mest redd for. Hvem kan man spørre om dette? Er det til en privat psykolog eller finnes det noe kommunalt? Just now, AnonymBruker said: Gratulerer, du har rett og slett to drittunger. Du må jo bare slå hardt ned på det. Om de ikke behandler ham med respekt, må du inndra goder f.eks. Jeg hadde ALDRI tolerert at noen av barna mine behandlet andre slik, uansett hvem det var. Anonymkode: 84015...87e Jeg tolererer det heller ikke. Jeg sier de må skjerpe seg etc. Og lar dem ikke styre oss. Lar ham legge dem osv. Jeg har tenkt at det er som du sier. At de bare er veldig ondsinnede mot ham. At de har rottet seg sammen mot ham. Men noen ganger får jeg en annen følelse. At han er mild på en rar måte. Han har heller ingen venner eller familie, ingen historie, virker det som. Han har fremdeles sitt eget sted, han bor ikke hos meg fulltid enda. Disse dagene det bare er oss jentene så sier den yngste datteren min ofte at hun er redd. Hun har mye mareritt. Hun eldste datteren min spiser heller ikke når kjæresten min er på besøk. Ingen av dem nevner kjæresten min med dette. Jeg har tenkt det bare handler om at de ikke tilpasser seg. At de trenger tid. Og når jeg har spurt dem om ham så sier de ikke at han har gjort noe eller sagt noe, bare som over, at han er ekkel eller rar. Anonymkode: 59f12...4e7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Jeg har hatt en god og trygg stefar over mange titalls år. Men jeg kan aldri huske at han la meg på kvelden. Uten unntak gjorde mamma dette. Det manglet ikke på kos og omsorg til vanlig, men jeg kan ikke huske vi var alene noen gang mens jeg var liten. Har tenkt på det i ettertid at det nok var bevisst fra mamma sin side i typ de første 10 årene de var sammen Til saken.. det er 2 muligheter. De er udregelige og må settes på plass, eller det ligger noe alvorlig bak. Du kjenner dine barn best. Hvordan er de ellers mot andre? Dette med spyttinga og at han så nekter, var rart. Også faresignal dette med at de reagerer på lukt.. eller KAN være.. Men hvorfor la de være alene? Må de det? Har du snakket kontinuerlig med jentene gjennom oppstarten av forholdet deres? Hatt samtaler før og etter de første gangene de har vært alene osv? Man må desverre alltid passe på. Bedre å følge litt ekstra med. Anonymkode: 08ed8...acf 27
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri sett noe som ligner på seksuelle overgrep mellom dem. Samtidig så er det nok dette jeg er mest redd for. Hvem kan man spørre om dette? Er det til en privat psykolog eller finnes det noe kommunalt? Er nødvendigvis ikke seksuelt misbruk heller. Kan vær feelingen de får, ting han sier osv. Jeg hadde først av alt tatt en skikkelig prat med barna der du er rolig og open. Vis at du lytter og ikke gå i forsvar. Anonymkode: a4b2b...9ab 13
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: I helgen spyttet min datter på kjæresten min, midt i ansiktet. Jeg hadde akkurat kommet hjem. De visste ikke jeg var der. Han ble ikke sint, ikke opprørt, kommenterte det ikke en gang. Det var noe ved den situasjonen som skremte meg. Jeg vet ikke hva. Det føltes som noe var galt. Jeg gikk fort mot dem og sa at sånn oppfører man seg ikke og hun burde si unnskyld. Han sa da at det ikke hadde hendt. At jeg må ha sett feil. Anonymkode: 59f12...4e7 Jeg synes absolutt du skal følge intuisjonen din her. Her er det noe galt, og din oppgave er å beskytte jentene dine. Når jeg ser det siste innlegget ditt i tilegg, er det helt tydelig at noe er riv ruskende galt. Du er så nært situasjonen at det kanskje er vanskelig å se klart, men her bør det ringe i tusenvis av alarmklokker. Anonymkode: 55a9c...f7c 32
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Hmm høres ikke bra ut. Er enig at du MÅ holde jentene unna til du kommer til bunns i dette. Det kan selvfølgelig være noe "uskyldig", men det er absolutt ikke noe å sjangse på. Ikke for å skremme deg, men dessverre er det sånn at alenemødre med barn er mye oftere utsatt for å havne i forhold med overgripere. De ser deg og tenker at du/dere er lette ofre enn andre, lett å komme inn på barna etc. Varsellampene blinker også pga at du beskriver han som ALTFOR snill og oppofrende. Hadde jeg blitt drittdårlig behandla av mine stebarn uten grunn så hadde jeg faktisk blitt lei meg/forbanna. Og det med spyttinga og hans benektelse er jo heller ikke bra. Virker som han kan være redd for at du skal legge merke til at det er noe galt med han og dine døtre sitt forhold. Overgripere kan være helt som normale folk, være både sjarmerende, kjekke, intelligente, snille. Fikk vite for noen år siden at min eks svigerbror ble tatt for masse overgrepsmateriale på pcen. Veldig oppegående mann i familien og samfunnet, hadde aldri mistenkt han for noe slikt. Anonymkode: 15730...e86 14
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri sett noe som ligner på seksuelle overgrep mellom dem. Samtidig så er det nok dette jeg er mest redd for. Hvem kan man spørre om dette? Er det til en privat psykolog eller finnes det noe kommunalt? Jeg tolererer det heller ikke. Jeg sier de må skjerpe seg etc. Og lar dem ikke styre oss. Lar ham legge dem osv. Jeg har tenkt at det er som du sier. At de bare er veldig ondsinnede mot ham. At de har rottet seg sammen mot ham. Men noen ganger får jeg en annen følelse. At han er mild på en rar måte. Han har heller ingen venner eller familie, ingen historie, virker det som. Han har fremdeles sitt eget sted, han bor ikke hos meg fulltid enda. Disse dagene det bare er oss jentene så sier den yngste datteren min ofte at hun er redd. Hun har mye mareritt. Hun eldste datteren min spiser heller ikke når kjæresten min er på besøk. Ingen av dem nevner kjæresten min med dette. Jeg har tenkt det bare handler om at de ikke tilpasser seg. At de trenger tid. Og når jeg har spurt dem om ham så sier de ikke at han har gjort noe eller sagt noe, bare som over, at han er ekkel eller rar. Anonymkode: 59f12...4e7 Ok. Etter denne meldinga blir jeg også ganske redd. Jeg spør igjen,; hvorfor må han legge dem? Hvorfor må han være alene. Helt ærlig er hele denne meldinga et helt klassisk eksempel. Nesten så jeg lurer på om den er oppdiktet, for det er så skoleeksempel på misbruk. Du må ta steg i dag i fht dette. Anonymkode: 08ed8...acf 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 30. juli 2021 Du skriver ikke hvor gamle jentene er. Men du skriver at "han legger dem på kvelden". Alderen er viktig her. Det å legge et barn, er i seg selv en ganske intim situasjon. Så jeg reagerer også på at du lar en forholdsvis ny kjæreste legge barna dine. Anonymkode: 74816...dd8 54
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 Har du tidligere snakket med jentene dine om misbruk? Vet de hva som er privat og hva de skal gjøre hvis de blir utsatt for noe? Anonymkode: 08ed8...acf 8
Fjaselina Skrevet 30. juli 2021 #17 Skrevet 30. juli 2021 Dette hadde fått meg til å frike ut. Det er vanskeleg å vite om det er noko i retning overgrep, det er ofte vanskeleg å sjå uansett. Men når jentene så tydelig opplever at han er ekkel/rar, då hadde eg nok venta. Bur dei annakvar veke hos far, så kan du vere saman med den nye kjæresten når det er "ledig" heime. 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 Synes vel du har latt denne mannen komme for tett på dine barn, på så kort tid. Jeg er selv enslig mor, og hadde kjæreste i 3 år. Han la de aldri, var han alene med de, så var det fordi han hentet i barnehagen, tok de med på butikken for å kjøpe is. Men aldri over lang tid. Vi fant jo på hyggelige familie ting sammen, men jeg var jo alltid der. Er det du eller han som foreslår å legge de? Passe de osv? For det er ikke normalt med så mye, så tidlig. Anonymkode: 95058...fdf 23
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 Her er det store røde flagg du ikke ser. Du må for all del ikke la han være alene med barna. Og du må i alle fall ikke la han få legge dem. Uff, dette er en katastrofe som bare venter på å skje. Anonymkode: 2441b...826 13
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juli 2021 #20 Skrevet 30. juli 2021 Hvor gammel er de? Jeg reagerer på at de sier han lukter ekkelt. Lukt fra mennesker som ikke lukter ekkelt har en tendens til å bli ekkelt om det er tvungen nærkontakt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå