Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dere som har regelmessig syklus på 26 dager. Når har dere eggløsning og hvor tidlig har dere testet positivt på graviditets test? 

Har tatt eggløsningstest rundt eggløsning men slår ikke ut før 6 dager før mensen, syns det e veeldig merkelig.

Anonymkode: c8afe...b3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EL skal være ca 14 dager før mens, får du positiv test så nære mens så har du kort lutealfase? Da vil det være vanskeligere å bli gravid, men dette kan man få hjelp til.

ville sjekket ut med lege/fertilitetsklinikk.

Anonymkode: 6e4d0...685

AnonymBruker
Skrevet

Om det kun går 6 dager mellom EL og mens, så kan du ikke bli gravid (mensen kommer før egget rekker å feste seg i livmoren). Kontakt gynekolog for utredning. 

(Har selv 26 dagers syklus og bruker å ha eggløsning på dag 12.)

Anonymkode: cb305...f47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

EL skal være ca 14 dager før mens, får du positiv test så nære mens så har du kort lutealfase? Da vil det være vanskeligere å bli gravid, men dette kan man få hjelp til.

ville sjekket ut med lege/fertilitetsklinikk.

Anonymkode: 6e4d0...685

Slutt å fable.

TS: min syklus er på 24 dager, har EL 9-10 dager etter første dag i siste mens (pga slim og de dagene jeg er blitt gravid). Tester da positivt rundt 3+4.

Anonymkode: 45b76...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har syklus på 25-26 dager, og brukte å få positiv eggløsningstest på syklusdag 11 eller 12. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Slutt å fable.

TS: min syklus er på 24 dager, har EL 9-10 dager etter første dag i siste mens (pga slim og de dagene jeg er blitt gravid). Tester da positivt rundt 3+4.

Men det høres ut som TS kan ha eggløsning ca 5 dager før mensen kommer, hvis hun først får positiv eggløsningstest 6 dager før mensen? Og da blir det for kort tid. Evt. kan det kanskje hende at hun har begynt å teste først etter at eggløsningen har vært (hvis den f.eks. er på syklusdag 10), og så blir eggløsningstesten sterkere igjen (men helt positiv skal den ikke bli) når mensen nærmer seg pga. naturlige svingninger i LH.

Anonymkode: 104d3...b6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slutt å fable.

Hm? Det brukeren skriver er helt riktig, og ikke likt din situasjon i det hele tatt, så jeg vet ikke hvorfor du sammenligner? Du har jo eggløsning 14 dager før mens, og dermed ikke kort lutealfase. 

Anonymkode: f6b2a...52c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...