Pingvinboogie Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Altså at viruset muterer og blir mer/mindre smittsomt eller gir verre/lettere sykdomsforløp. Er det noen som vet? Er det noe man KAN vite? Jeg går ikke rundt og bekymrer meg, men siden vaksine ikke er et alternativ for meg går tankene innimellom i den retningen.
Gjest ABM Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Pingvinboogie skrev (11 minutter siden): Altså at viruset muterer og blir mer/mindre smittsomt eller gir verre/lettere sykdomsforløp. Er det noen som vet? Er det noe man KAN vite? Jeg går ikke rundt og bekymrer meg, men siden vaksine ikke er et alternativ for meg går tankene innimellom i den retningen. Dess flere som vaksineres dess færre mutasjoner!! Antall mutasjoner er ren matematikk ift. antall mennesker som blir smittet og syke ganger hvor lenge viruset får herje..! Dette viruset skøt gullfuglen da det klarte artsbarrieren over til mennesket....en enorm masse av lett smittsomme verter som manglet totalt evnen til å legge strategier for å stoppe viruset.....tvert imot faktisk..folk dro smitten verden rundt bare for å fly til idrettsarrangemanger!!! Stupido gigante!! Og for å svare på spørsmålet...delta er den mest dødlige til nå!!...Jeg ville ikke veddet mot Covid nå iallefall Endret 30. juli 2021 av ABM
Pingvinboogie Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2021 2 minutter siden, ABM said: Dess flere som vaksineres dess færre mutasjoner!! Antall mutasjoner er ren matematikk ift. antall mennesker som blir smittet og syke ganger hvor lenge viruset får herje..! Dette viruset skøt gullfuglen da det klarte artsbarrieren over til mennesket....en enorm masse av lett smittsomme verter som manglet totalt evnen til å legge strategier for å stoppe viruset.....tvert imot faktisk..folk dro smitten verden rundt bare for å fly til idrettsarrangemanger!!! Stupido gigante!! Takk for svar, det er oppløftende nyheter. Da trenger jeg forhåpentligvis ikke gå rundt i en egen plastboble utover høsten når "alle" andre er vaksinerte
Gjest ABM Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Pingvinboogie skrev (Akkurat nå): Takk for svar, det er oppløftende nyheter. Da trenger jeg forhåpentligvis ikke gå rundt i en egen plastboble utover høsten når "alle" andre er vaksinerte Jo det kan hende du må, iflg. Amerlkanske CDC kan fullvaksinerte spre Delta til uvaksinerte uten å bli spesiellt syke selv..og i såfall lever du farlig...
Pingvinboogie Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2021 2 minutter siden, ABM said: Jo det kan hende du må, iflg. Amerlkanske CDC kan fullvaksinerte spre Delta til uvaksinerte uten å bli spesiellt syke selv..og i såfall lever du farlig... Ja, det er jeg klar over, men Delta er fortsatt ikke spesielt farlig for uvaksinerte i min aldersgruppe. Jeg tenkte mer på om viruset kunne bli enda farligere for å få has på de vaksinerte også. Jeg må nok uansett bare satse på at det går bra. Familiemedlemmer og venner er, eller er i ferd med å bli, fullvaksinerte, og jeg kan jo ikke unngå kontakt med dem. 2
2ro Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Pingvinboogie skrev (23 minutter siden): Ja, det er jeg klar over, men Delta er fortsatt ikke spesielt farlig for uvaksinerte i min aldersgruppe. Jeg tenkte mer på om viruset kunne bli enda farligere for å få has på de vaksinerte også. Jeg må nok uansett bare satse på at det går bra. Familiemedlemmer og venner er, eller er i ferd med å bli, fullvaksinerte, og jeg kan jo ikke unngå kontakt med dem. Først og fremst, synd at du bekymrer deg for dette. Bra at dine nærkontakter ta viruset på alvor. Viruset har ikke egen vilje, så hva som vil skje kan kanskje ingen si med sikkerhet. Det er i allefall mindre sannsynlig at det blir mutasjoner om smitten går ned. Jeg skal gjøre mitt beste, og det gjør mine nærkontakter også (stort sett). Om mange nok er med på det så går det sikkert bra her i Norge. Andre land er det litt verre med, både med tilgang men også villighet. Vi får bare krysse fingrene. Alle pandemier har tatt slutt og blir et kapittel i historien. Det blir sikkert noe slikt til slutt med denne også 3
Gjest ABM Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Pingvinboogie skrev (31 minutter siden): Ja, det er jeg klar over, men Delta er fortsatt ikke spesielt farlig for uvaksinerte i min aldersgruppe. Jeg tenkte mer på om viruset kunne bli enda farligere for å få has på de vaksinerte også. Jeg må nok uansett bare satse på at det går bra. Familiemedlemmer og venner er, eller er i ferd med å bli, fullvaksinerte, og jeg kan jo ikke unngå kontakt med dem. Er det en medisinsk grunn til at du ikke vaksinerer deg?
Pingvinboogie Skrevet 30. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2021 6 minutter siden, 2ro said: Først og fremst, synd at du bekymrer deg for dette. Bra at dine nærkontakter ta viruset på alvor. Viruset har ikke egen vilje, så hva som vil skje kan kanskje ingen si med sikkerhet. Det er i allefall mindre sannsynlig at det blir mutasjoner om smitten går ned. Jeg skal gjøre mitt beste, og det gjør mine nærkontakter også (stort sett). Om mange nok er med på det så går det sikkert bra her i Norge. Andre land er det litt verre med, både med tilgang men også villighet. Vi får bare krysse fingrene. Alle pandemier har tatt slutt og blir et kapittel i historien. Det blir sikkert noe slikt til slutt med denne også Håper og tror at du har rett Det blir nok ikke noen utenlandsturer på meg med det første, nei, men det tåler jeg. 1 minutt siden, ABM said: Er det en medisinsk grunn til at du ikke vaksinerer deg? Ja, anafylaksi. 1
Anbefalte innlegg