Gå til innhold

Gått på en smell, plutselig helseredd..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg gått til kiropraktor i 2-3 mnd pga stiv nakke og skuldre. Begynte å Google diverse og surret meg ned i et angsthull jeg ikke har opplevd maken til. 
først var jeg overbevist om at jeg hadde en dødelig sykdom, unngår å si hvilken men den ble fort avklart hos lege. 
som en god (midlertidig) hypokonder fortsatte jeg å Google. 
da kom als opp. Den verste av de alle. 
nå har jeg leamus overalt i kroppen, ikke på samme sted og det er kun et pop før det dukker opp et annet sted igjen. 
Kiropraktor er ikke bekymret for noe alvorlig, men hun sjekket reflekser og muskelstyrke på alle deler av overkroppen. Alt var som det skulle. Da slapp mye taket. Men bare en ukes tid før de tankene dukket opp igjen. 
Leser jo overalt at det er mange som har leamus, men overalt? Et pop på helt vilkåelige plasser? Rekker ikke å se det liksom.. 

Jeg er i tidlig 30 årene i tillegg og vet jo at det er sjelden... 

Uff, Bekymret som bare det. 

råd taes imot med takk. 

Anonymkode: 2ac98...5ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til en ekte lege, ikke kiropraktor. Dessuten kan nakkeplager og kiropraktorbehandling gi strålesmerter.  Selv har jeg mye av det i armene + leamus og muskelkramper. Press på en nerverot. 

Anonymkode: 0b677...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helseangsten er ti ganger verre enn selve plagen en har fysisk i kroppen. 
graver meg selv ned i et hull hvis det er noe, tenker kreft og katastrofe med en gang. 

Anonymkode: 70c9d...61b

AnonymBruker
Skrevet

Les og bruk boken Livet er et usikkert prosjekt. Forfatter er psykiater Ingvard Wilhelmsen.

Anonymkode: 06626...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og snakk med fastlegen din om det, i tilfelle du trenger psykologhjelp,

Anonymkode: 06626...d10

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 16.30):

Nå har jeg gått til kiropraktor i 2-3 mnd pga stiv nakke og skuldre. Begynte å Google diverse og surret meg ned i et angsthull jeg ikke har opplevd maken til. 
først var jeg overbevist om at jeg hadde en dødelig sykdom, unngår å si hvilken men den ble fort avklart hos lege. 
som en god (midlertidig) hypokonder fortsatte jeg å Google. 
da kom als opp. Den verste av de alle. 
nå har jeg leamus overalt i kroppen, ikke på samme sted og det er kun et pop før det dukker opp et annet sted igjen. 
Kiropraktor er ikke bekymret for noe alvorlig, men hun sjekket reflekser og muskelstyrke på alle deler av overkroppen. Alt var som det skulle. Da slapp mye taket. Men bare en ukes tid før de tankene dukket opp igjen. 
Leser jo overalt at det er mange som har leamus, men overalt? Et pop på helt vilkåelige plasser? Rekker ikke å se det liksom.. 

Jeg er i tidlig 30 årene i tillegg og vet jo at det er sjelden... 

Uff, Bekymret som bare det. 

råd taes imot med takk. 

Fant du ut av dette, og blei det bedre? 

Anonymkode: e9009...1ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterer, men helseangst kan man bli helt bra av, ja. For noen går det over av seg selv, for noen holder det med selvhjelp og noen behøver hjelp av en behandler.

Anonymkode: 710a4...b6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det ble 100% bedre. 
Jeg skjønte etterhvert at jeg var utbrent. Jeg betalte for metakognitiv terapi på egent initiativ, og ble bedre etterhvert. 
når angsten slapp taket, slapp også alle symptomer. 
jeg kom meg ut av utbrentheten med mye egeninnsats, og har verken smerter eller helseangst lenger :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...