Robert Koch Skrevet 31. juli 2021 #21 Skrevet 31. juli 2021 6 minutter siden, RS_ said: Dette forumet har nå kanskje 70-80% antivax konspirasjonsidioter og trolling. Når man drister seg inn en gang i blant å forsøker å være en liten motpol til all idiotien, å slenger inn et lite tankekors om hvor farlig, men likevel uskyldig et nytt virus faktisk kan opptre, og at moralen er at folk åpenbart bør vurdere vaksine fremfor å prøve viruset, så blir man motarbeidet av de ytterst få ellers oppegående personene man trodde man var enig med. Jeg har full forståelse for at du selvfølgelig mener at man ikke bør bekjempe misinformasjon med mer misinformasjon eller frykt, og det er jeg helt enig i. Men det var overhodet ingen misinformasjon da alt jeg skrev var kun fakta basert på seriøse kilder og ingenting mer. Og jeg gjorde det klinkende klart at det kun var et tankekors. Satte jeg ting på spissen? Tja, men det er det eneste som nytter når man seg på hvilken gruppe mennesker man faktisk forsøker å nå fram til. Hvis du virkelig tror du rekker frem til målgruppen med å strø rundt deg medisinske fremmedord å leke professor her, så har du gjort en eksepsjonell feilvurdering... Det er ikke rart at dette forumet blir mer og mer overtatt av idioter når de få oppegående igjen her skal bli motarbeidet av (tilsynelatende) meningsfeller. Lykke til, det trenger du virkelig. Så du mener at det er galt å påpeke at du gjør en irrelevant sammenligning med et virus som ikke deler egenskaper med det aktuelle viruset vi snakker om? Vi er nok stort sett enige, men her følger jeg ikke hva du vil oppnå….? Det er absolutt ikke meningen å tråkke deg på tærne. 2
RS_ Skrevet 31. juli 2021 #22 Skrevet 31. juli 2021 Robert Koch skrev (1 minutt siden): Så du mener at det er galt å påpeke at du gjør en irrelevant sammenligning med et virus som ikke deler egenskaper med det aktuelle viruset vi snakker om? Galt? Nei. Unødvendig? Totalt. Ødelegger kun for din egen sak.
Robert Koch Skrevet 31. juli 2021 #23 Skrevet 31. juli 2021 10 minutter siden, RS_ said: Galt? Nei. Unødvendig? Totalt. Ødelegger kun for din egen sak. Jeg synes nok ikke det er greit å skape unødvendig frykt den andre veien heller. SARS-CoV-2 er skummelt nok, om ikke man skal begynne å spekulere i egenskaper det er svært usannsynlig at det har. Jeg har ikke noen “sak.” Jeg følger de data vi har, og justerer meg etter den kunnskap vi avdekker. Jeg har ikke til hensikt å skape noen krangel med deg. Jeg mener å huske at du har skrevet mye fornuftig før. 3
RS_ Skrevet 31. juli 2021 #24 Skrevet 31. juli 2021 Robert Koch skrev (Akkurat nå): eg synes nok ikke det er greit å skape unødvendig frykt den andre veien heller. SARS-CoV-2 er skummelt nok, om ikke man skal begynne å spekulere i egenskaper det er svært usannsynlig at det har. Som sagt, jeg er helt enig i at man ikke skal skape unødvendig frykt den andre veien heller, men det er et ubestridt faktum at det er fortsatt mye man ikke vet om langstidskonsekvenser av covid-19 smitte. Det er også et faktum at det er helt normalt å bruke enkelte paraleller i en debatt uten at det skal ha noen dypere mening utover å illustrere et poeng. Vår "uenighet" koker nok ganske enkelt ned til litt forskjellig måte å få frem et budskap på, og det får vel være greit nok. 3
Robert Koch Skrevet 31. juli 2021 #25 Skrevet 31. juli 2021 2 minutter siden, RS_ said: Som sagt, jeg er helt enig i at man ikke skal skape unødvendig frykt den andre veien heller, men det er et ubestridt faktum at det er fortsatt mye man ikke vet om langstidskonsekvenser av covid-19 smitte. Det er også et faktum at det er helt normalt å bruke enkelte paraleller i en debatt uten at det skal ha noen dypere mening utover å illustrere et poeng. Vår "uenighet" koker nok ganske enkelt ned til litt forskjellig måte å få frem et budskap på, og det får vel være greit nok. Ja, det er mye vi ikke vet - og det er et absolutt fornuftig poeng å få frem. Det var den uklare avgrensningen eller sammenligningen med et annet, ikke-sammenlignbart patogen jeg reagerte på. Men det er ikke noe å bruke tid på. Jeg setter pris på din innsats, og så får vi tåle noen uenigheter her og der. Jeg har ikke oppskriften på hvordan man skal trenge gjennom til de som har latt seg forføre av ondsinnet løgnpropaganda…. 3
Fremhevede innlegg