AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Han er ofte sint på meg for han tåler ikke at jeg snakker med andre menn. det blir ofte krangler av dette når jeg tilfeldigvis treffer på gamle venner, bekjente osv. Han mener at jeg flørter fordi jeg smiler mye, men det er bare sånn jeg er. Jeg kan være ganske sta av meg, så jeg sa for 4 uker siden at jeg skal bare være hjemme alene (vet det var barnslig), så det eneste jeg har gjort er å sitte på terrassen og se på serier. Jeg har sagt nei til alle som spør meg om ting, familie og venner og nå begynner de å lure. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette, men nå er snart sommeren over og jeg ble virkelig deprimert av dette. Mye rot i hodet, hva tenker dere? Og hva skal jeg gjøre? Føler meg forvirret Anonymkode: 9a58b...6b0 1
Rosi Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Om han er så sykelig sjalu at du ikke får lov å prate med bekjente av det motsatte kjønn ville jeg gitt han valget om å gjøre noe med sjalusien eller avslutte forholdet. Det er sånn sjalusi som gjerne blir voldelig etterhvert. 31
Høna79 Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Sommeren ødela du selv. Og nå kan du selv også fikse den. Hva med å ringe en venn/familie og foreslå noe hyggelig sammen? 39
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Step up å ta ansvar: Steg 1: Vær deg selv og gjør det du vil gjøre. Snakk med hvem du vil. At du snakker med en kompis eller 5 betyr ikke at du kler av deg trusa og lar dem forsyne seg. Hvis han ikke klarer å forstå dette så går du på neste steg. Steg 2: Gjør det slutt med denne sykelige sjalue typen din. Steg 3: Pust. Føl deg fri. Gjør hva du vil. Og finn deg en annen og bedre partner som tillater deg å kjenne andre mennesker! Anonymkode: 4b0af...17b 15
Ulven Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Det er jo kjempeenkelt å fikse dette. Be han flytte eller flytt selv, så får du en normal sommer. 12
Gjest ABM Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er ofte sint på meg for han tåler ikke at jeg snakker med andre menn. det blir ofte krangler av dette når jeg tilfeldigvis treffer på gamle venner, bekjente osv. Han mener at jeg flørter fordi jeg smiler mye, men det er bare sånn jeg er. Jeg kan være ganske sta av meg, så jeg sa for 4 uker siden at jeg skal bare være hjemme alene (vet det var barnslig), så det eneste jeg har gjort er å sitte på terrassen og se på serier. Jeg har sagt nei til alle som spør meg om ting, familie og venner og nå begynner de å lure. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette, men nå er snart sommeren over og jeg ble virkelig deprimert av dette. Mye rot i hodet, hva tenker dere? Og hva skal jeg gjøre? Føler meg forvirret Anonymkode: 9a58b...6b0 Du har sittet på terassen og sett serier..? Hva var spørsmålet igjen..? Om han barnslige mannen din ødela sommeren din??? 🙈😂😂😂..Denne tror jeg du vet svaret på selv!🌹
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Han ødela stemningen mellom dere, men resten ødela du selv. Selv om forholdet ditt går dårlig, kan du ikke skylde på det for at du ikke har hatt kontakt med venner og familie. Anonymkode: 0b24e...e80 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Han har jo oppnådd det han ønsker. Å isolere deg fra alle andre enn ham selv. Dette er et forhold du må komme deg ut av 💙 Anonymkode: fd47e...080 28
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Synes du tøyde strikket vel mye i sommer med terrasse og serier! Du kunne godt satt opp et stort hundebur i kjelleren, og bodd i det hele sommeren heller. Du lot han få viljen sin altså med å slutte å leve fordi det passer han. Så bra. Men det løste ikke problemet ditt! Problemet ditt kan faktisk ha blitt enda verre, for nå har du lagt enn linje for hva du faktisk er i stand til å respektere han med. Gratulerer. Du har tapt. Sommeren ødela du selv. Anonymkode: 4b0af...17b 9
lillevill Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Elsker du han? Snakk om at du blir lykkelig av å være sosial og at du trenger noen som vil at DU skal være lykkelig. og du vil at han skal være lykkelig, eller hva? Blir han lykkelig av at du sitter isolert så er det høyst destruktivt..for dere begge. Så hva trenger han egentlig? Kanskje at dere tar tak i disse tingene, og ikke bare skuffer det under teppet? Snakk om sjalusien, hvordan han føler det, hva slags scenarioer han ser for seg. Fortell at du forstår det er vondt når han kjenner på sjalusi, men du kommer ikke til å være utro og du er glad i han for den han er. Kommer dere til det punktet hvor en av dere ikke vil mer sammen i forholdet, så snakker dere om det. Det du har gjort nå er å legge alt ansvar for din lykke over på han når han ikke en gang har kontroll på sine følelser. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Hvorfor lar du han diktere hvem du skal være? Skaff deg litt ryggrad og sett noen grenser for deg selv. Anonymkode: 30bef...4db 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Her ødelegger du for deg selv. Du får slå opp da, hvis du har det så jævlig at du må sitte på verandaen på trass fordi mannen er en umoden sjalu type. Anonymkode: b9ab2...dbe 2
Gjest theTitanic Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Du lot han få det som han ville og slapp å frarøve deg friheten ettersom du gjorde det selv. Du valgte enkleste løsning; selvvalgt isolasjon fremfor konfrontasjoner med han. Han vant. Du taper, og du taper stort.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Han er ofte sint på meg for han tåler ikke at jeg snakker med andre menn. det blir ofte krangler av dette når jeg tilfeldigvis treffer på gamle venner, bekjente osv. Han mener at jeg flørter fordi jeg smiler mye, men det er bare sånn jeg er. Jeg kan være ganske sta av meg, så jeg sa for 4 uker siden at jeg skal bare være hjemme alene (vet det var barnslig), så det eneste jeg har gjort er å sitte på terrassen og se på serier. Jeg har sagt nei til alle som spør meg om ting, familie og venner og nå begynner de å lure. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette, men nå er snart sommeren over og jeg ble virkelig deprimert av dette. Mye rot i hodet, hva tenker dere? Og hva skal jeg gjøre? Føler meg forvirret Anonymkode: 9a58b...6b0 Hvor har han vært disse ukene da? Du straffer bare deg selv ved å gjøre dette, han blir ikke lei seg eller får en åpenbaring ved at du demonstrerer på denne måten, han får det bare som han vil. Det rette hadde vært å gjøre akkurat hva du vil, treffe dem du vil og dra der du vil, da hadde du vist at han ikke har makt over deg. Og jeg tror det aller mest rette hadde vært å bryte med han, jeg har selv vært sammen med en som skulle kontrollere meg, og jeg mistet meg selv helt. Jeg er fremdeles preget av det 10 år senere. Anonymkode: 4b3c5...58c 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 Det virker som du har isolert deg og ødelagt din egen sommer og han er vel fornøyd med at du ikke snakker med andre. Da skal ihvertfal ikke du ha dårlig samvittighet. Kom deg ut umiddelbart og kos deg resten av sommeren og gi søren i hva han tenker og gjør. Anonymkode: 9e281...29f 2
Gjest Skogsalv Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er ofte sint på meg for han tåler ikke at jeg snakker med andre menn. det blir ofte krangler av dette når jeg tilfeldigvis treffer på gamle venner, bekjente osv. Han mener at jeg flørter fordi jeg smiler mye, men det er bare sånn jeg er. Jeg kan være ganske sta av meg, så jeg sa for 4 uker siden at jeg skal bare være hjemme alene (vet det var barnslig), så det eneste jeg har gjort er å sitte på terrassen og se på serier. Jeg har sagt nei til alle som spør meg om ting, familie og venner og nå begynner de å lure. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette, men nå er snart sommeren over og jeg ble virkelig deprimert av dette. Mye rot i hodet, hva tenker dere? Og hva skal jeg gjøre? Føler meg forvirret Anonymkode: 9a58b...6b0 Vet du hva ? Behold staheta og din person. Din isolasjon var nødvendig fordi han er en dust ! Ikke mist deg selv og tro at du må gå på akkord med deg selv for å please hans " sjalusi" ,- som forøvrig er ubegrunnet!! 😡 Cut him off! Vær i deg selv fortsatt ❤ Sommeren var produktiv 😉 ( Du har har spart deg selv for vintre og vårer i et giftig forhold fremover ) Endret 30. juli 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #17 Skrevet 30. juli 2021 Selvisolering er ganske vanlig i alle de forskjellige gradene av psykisk og fysisk voldelige forhold. Det at han ikke har sagt unnskyld på disse ukene, men bare synes det er greit at du ikke har kontakt med noen på grunn av et problem HAN har som ikke har rot i virkeligheten, det sier sitt.. Du stenger deg selv inne fordi du ikke orker diskusjonen, du orker ikke å måtte forsvare deg hele tiden, orker ikke å gå rundt å føle at du gjør noe galt bare du går ut døra. Vel, hvem skaper alt dette? HAN! Jeg har vært med på dette selv, og jeg skal love deg at du etterhvert bare utsletter deg selv mer og mer om du lar han få så mye makt. Jeg har bestemt meg for å komme meg bort fra alle slike mennesker (jeg har dette i familie) nå fremover, rett og slett fordi jeg aldri kommer til å få et bra liv om jeg ikke begynner å gi f** i alle som er av den typen usikre på seg selv at de må bruke makt og kontroll over andre for å føle seg ok selv. De ødelegger liv, og de bryr seg mer om seg selv enn om oss -og de ønsker all oppmerksomheten. De kan godt virke omsorgsfulle, men makt, kontroll, lovebombing, gaslighting og grooming er ikke ekte kjærlighet uansett hvordan du vrir og vender på det. Hør på dette innlegget, og ikke bli som jeg ble, kuet og overkjørt AnonymBruker skrev (1 time siden): Step up å ta ansvar: Steg 1: Vær deg selv og gjør det du vil gjøre. Snakk med hvem du vil. At du snakker med en kompis eller 5 betyr ikke at du kler av deg trusa og lar dem forsyne seg. Hvis han ikke klarer å forstå dette så går du på neste steg. Steg 2: Gjør det slutt med denne sykelige sjalue typen din. Steg 3: Pust. Føl deg fri. Gjør hva du vil. Og finn deg en annen og bedre partner som tillater deg å kjenne andre mennesker! Anonymkode: 4b0af...17b Anonymkode: 128e5...cd7 4
Anje Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er ofte sint på meg for han tåler ikke at jeg snakker med andre menn. det blir ofte krangler av dette når jeg tilfeldigvis treffer på gamle venner, bekjente osv. Han mener at jeg flørter fordi jeg smiler mye, men det er bare sånn jeg er. Jeg kan være ganske sta av meg, så jeg sa for 4 uker siden at jeg skal bare være hjemme alene (vet det var barnslig), så det eneste jeg har gjort er å sitte på terrassen og se på serier. Jeg har sagt nei til alle som spør meg om ting, familie og venner og nå begynner de å lure. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette, men nå er snart sommeren over og jeg ble virkelig deprimert av dette. Mye rot i hodet, hva tenker dere? Og hva skal jeg gjøre? Føler meg forvirret Anonymkode: 9a58b...6b0 Du har jo valgt å ødelegge din egen sommer, ts. Om han blir sinna eller ikke av at du lever ditt liv sånn du liker å leve det vedkommer ikke deg. Han får enten sjusetere adferd, eller så får han finne seg en dame som trives med kontrollerende adferd. Du skal tenke at det finnes såpass mange menn i verden at å være sammen med en som ikke oppfører seg greit ikke er rasjonelt. Det er også viktig at du velt, sånn ordentlig og med trygghet, at det er mye bedre å være singel enn å ha en partner som er noe mindre enn en helt super partner som gjør livet til noe helt ekstraordinært flott. For det - å ha et ekstraordinært flott liv - er noe enhver av oss klarer å skape for oss selv, helt alene. Så der bør lista til en partner ligge. Endret 30. juli 2021 av Anje 1
Gjest Skogsalv Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvisolering er ganske vanlig i alle de forskjellige gradene av psykisk og fysisk voldelige forhold. Det at han ikke har sagt unnskyld på disse ukene, men bare synes det er greit at du ikke har kontakt med noen på grunn av et problem HAN har som ikke har rot i virkeligheten, det sier sitt.. Du stenger deg selv inne fordi du ikke orker diskusjonen, du orker ikke å måtte forsvare deg hele tiden, orker ikke å gå rundt å føle at du gjør noe galt bare du går ut døra. Vel, hvem skaper alt dette? HAN! Jeg har vært med på dette selv, og jeg skal love deg at du etterhvert bare utsletter deg selv mer og mer om du lar han få så mye makt. Jeg har bestemt meg for å komme meg bort fra alle slike mennesker (jeg har dette i familie) nå fremover, rett og slett fordi jeg aldri kommer til å få et bra liv om jeg ikke begynner å gi f** i alle som er av den typen usikre på seg selv at de må bruke makt og kontroll over andre for å føle seg ok selv. De ødelegger liv, og de bryr seg mer om seg selv enn om oss -og de ønsker all oppmerksomheten. De kan godt virke omsorgsfulle, men makt, kontroll, lovebombing, gaslighting og grooming er ikke ekte kjærlighet uansett hvordan du vrir og vender på det. Hør på dette innlegget, og ikke bli som jeg ble, kuet og overkjørt Anonymkode: 128e5...cd7 Ja,dette er så viktig TS! Selvisolering kommer av at sjelen er i opprør, og trenger skjerming ❤ Text book ifht at kontroll har blitt forsøkt over dine grenser. Ingen isolerer seg uten grunn. 🙂 Bra du gjorde det . Da stoppet du opp ! Etterhvert ,temmelig snart ,slipp opp for omgangskrets utenom han . Det må du ❣
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #20 Skrevet 30. juli 2021 Kanskje ikke det beste valget du har tatt, men jeg håper at når det har gått så langt så er det på tide å gå videre....... uten han, selvsagt. Anonymkode: b2cad...81f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå