AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Året i fjor var så pass heftig at jeg nesten hoppet av. Etter 17 år som lærer, og som en velfungerende lærer med stor arbeidsglede og motivasjon, hadde jeg aldri trodd den dagen ville komme. Og så leser man at de vil ta bort karantene ved smitte for barn under 18. Er dette et eksperiment vi vil være med på? Jeg tenker ikke bare på korona, i seg selv, men senskader. Og på sårbare elever, med kroniske sykdommer. Og kollegaer med helseutfordringer. Hvor mye skal vi bare finne oss i? Jeg har nå fått dose 1 vaksine. Ikke pga at jeg er lærer, men fordi de vaksinerer alle over 20. Og i en bygd ikke langt herfra er nå smitten høyere enn den har vært noen gang. Så lærere. Burde vi stå sammen og gjøre et opprør? Anonymkode: 7967d...e4a 1
stan Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Ja, jeg undres også over det. Selv om vi er vaksinerte sprer vi smitte, særlig Delta-varianten. Er tanken at skolestart skal være en superspreder? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Jeg ble selv smittet på jobb i barnehage og forstår godt bekymringen. Jeg har hatt veldig dårlig helse i etterkant, fortsatt preget flere måneder etter. Anonymkode: be617...762 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble selv smittet på jobb i barnehage og forstår godt bekymringen. Jeg har hatt veldig dårlig helse i etterkant, fortsatt preget flere måneder etter. Anonymkode: be617...762 Uff, ikke ok. Vi har ikke hatt værste smittetrykket, men ser ut til at det bygger seg opp her nå. Jeg har vært i 3 karantener pga jobb, og klager ikke over det. Men synes det er ille at folk sliter med å få det registrert som yrkessykdom, når de har blitt smittet på jobb. Jeg har i løpet av en uke gjerne undervisning 3-4 ulike klasser, med ca 30 elever. I alt har vi 350 elever. Folk har heldigvis vært flinke til å holde syke barn hjemme, men nå er det vel slutt på dette. Anonymkode: 7967d...e4a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Jeg kan ikke si at jeg gruer meg, men jeg er spent. Med tett opptil 200 nærkontakter (elever og kolleger) i løpet av en uke, så skal det vel godt gjøres å IKKE bli smittet i løpet av høsten/vinteren. Høyt smittetrykk der jeg jobber også. Er mest bekymret for barna mine (som er for unge for vaksine), og for at jeg skal ta med smitte til andre i min omgangskrets. Det blir interessant å se hva som skjer mot slutten av august.. Anonymkode: 3b61e...676
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Nei, nesten alle ansatte ved skolen kommer til å ha fått 1. og/eller 2. dose. Ingen vits i å bli hysterisk. Det er under 0% sjanse at unge blir alvorlig syke. Anonymkode: f9ddb...401 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke si at jeg gruer meg, men jeg er spent. Med tett opptil 200 nærkontakter (elever og kolleger) i løpet av en uke, så skal det vel godt gjøres å IKKE bli smittet i løpet av høsten/vinteren. Høyt smittetrykk der jeg jobber også. Er mest bekymret for barna mine (som er for unge for vaksine), og for at jeg skal ta med smitte til andre i min omgangskrets. Det blir interessant å se hva som skjer mot slutten av august.. Anonymkode: 3b61e...676 Ja, er jo litt dette som er. Man blir veldig forsiktig på fritiden, spesielt siden jeg har noen som er ekstra sårbare for viruset i familien. Men på jobb går alt som før pandemien. Anonymkode: 7967d...e4a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Barn blir ikke smittet. Slapp av. Anonymkode: 8b607...e84
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Syns så synd i elevene, ja, alle de unge! Hvis dette tøvet med kohorter i skolen fortsetter, og særlig hvis det skal kreves vaksinering eller jevnlig testing, så slutter jeg! Nå må vi få leve igjen! Anonymkode: f8657...299 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Gruer meg ikke. Lite smitte her jeg holder til. Har egentlig ikke merket så mye til pandemien og tenker når kollegaer på Østlandet har stått i dette, skal jeg bare holde kjeft. Anonymkode: e5354...c5e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Så hva skal man gjøre da ts? Ikke ha skole? Anonymkode: e2277...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 Jeg har ikke lest saken ordentlig, men antar at dette vil forhindre at enkelte nærmest sitter i karantene hele tiden og kun har sporadisk oppmøte på skolen. Jeg forstår hva du er redd for. Imidlertid mener jeg det er viktig å vekte risikoen opp mot viktigheten av en mer sammenhengende skolegang. Er selv lærer på VGS og har dermed mange nærkontakter. Gruer meg ikke til å starte på grunn av dette. Det jeg gruer meg til er eventuelt rødt nivå og hjemmeskole. Hvis det sistnevnte fortsetter i lang tid begynner jeg å se etter en annen jobb. Anonymkode: b870e...1af 2
Hengebuksvinet Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 Vi har vært veldig heldige med lite smitte, sannsynligvis pga rask karantene og smittesporing i de tilfellene som har dukket opp omkring her. Jeg mener det fremdeles bør være karantene, også for barn. Har snakket mye med ungdommene om dette, og de mener det har fungert helt bra som det har vært i år. Den eneste jeg har tenkt ekstra på, er en familie der søsken har kreft. Og som derfor nesten ikke har vært på skolen. For dem har denne tiden vært ekstra jævlig. Vi andre har egentlig vært veldig heldige, og de kollegaene jeg har som har blitt smittet har ikke fått noen senskader.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Barn blir ikke smittet. Slapp av. Anonymkode: 8b607...e84 Det blir de. Anonymkode: 60de6...c1f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, nesten alle ansatte ved skolen kommer til å ha fått 1. og/eller 2. dose. Faktisk ikke, ikke alle kommuner som prioriterer dette. Det er frivillig for kommunene. Anonymkode: aa093...36b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #17 Skrevet 30. juli 2021 Å fjerne karantenekravet for barn for at de ikke skal gå glipp av så mye undervisning er jo helt på trynet. Både barna, lærerne og foreldrene deres blir jo rett og slett kastet til ulvene. De kunne som et minimum ha ventet til alle over 18 år hadde blitt fullvaksinerte. Helst skulle de vaksinert alle over 12 også. Selv underviser jeg på universitetet, og vi skal visst starte opp med business as usual om to uker. Vi går fra full nedstengning til helt åpen uten avstandskrav på litt over to måneder, og det virker helt ulogisk i en situasjon hvor smitten øker! Igjen - vent til alle er fullvaksinerte! Jeg tror valget vil bli svært lite hyggelig for regjeringspartiene. Hurra! Anonymkode: b5cc1...ee3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 Jeg ble klar over dette først da jeg leste tråden. Min umiddelbare tanke tanke er at dette er fullstendig på trynet. Vi har slitt allerede på ungdomstrinnet og jeg ble smittet på jobb. Nå er jeg siden da blitt gravid og er ikke vaksinert, kommer til å søke svangerskapspenger om nødvendig. Vil ikke risikere egen helse og baby igjen for jobben. Anonymkode: 82933...356 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg ble klar over dette først da jeg leste tråden. Min umiddelbare tanke tanke er at dette er fullstendig på trynet. Vi har slitt allerede på ungdomstrinnet og jeg ble smittet på jobb. Nå er jeg siden da blitt gravid og er ikke vaksinert, kommer til å søke svangerskapspenger om nødvendig. Vil ikke risikere egen helse og baby igjen for jobben. Anonymkode: 82933...356 Lykke til! Spent på hvordan høsten blir. Noen vil gjenåpne, for en hver pris. Men se litt ut om Norge, til land som har hatt mindre flaks enn oss. Anonymkode: 7967d...e4a
SPOCA Skrevet 30. juli 2021 #20 Skrevet 30. juli 2021 Jeg gruegleder meg, men det er mest fordi jeg skal ut i ny jobb som lærer. Jeg merker jeg er veldig spent på hvordan dette blir, og hvordan dette blir i praksis. Jeg får andre vaksine i september, så forhåpentligvis går dette bra, men jeg er litt urolig. Det har tidligere vært høyt smittetrykk der jeg skal jobbe, men heldigvis lavt nå. Krysser fingrene for at smittetrykket holder seg lavt fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå