Gå til innhold

Kan maple syrup erstattes med honning i bakverk?

Mynona

Anbefalte innlegg

Sett noen oppskrifter jeg tenkte å prøve. 
Kan maple syrup erstattes med honning i bakverk? Er det i så fall samme mengdeforhold? Eller er det andre ting det kan erstattes med? 

Eller bør man bruke maple syrup pga smaken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Honning og maple syrup smaker helt forskjellig. Jeg tror jeg heller ville valgt vanlig lys sirup som erstatning, men det er fullt mulig at det kan bli bra med honning også.

Anonymkode: 7ddc8...200

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppskrifter er det? Av og til blander jeg lys sirup og brunt sukker hvis det skal være maple syrup, men hvor smart det er vet jeg jo ikke. ;) 

Jeg er ikke så glad i smaken av honning, så det erstatter jeg alltid med lys sirup, og det fungere bra. For meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Honning og maple syrup smaker helt forskjellig. Jeg tror jeg heller ville valgt vanlig lys sirup som erstatning, men det er fullt mulig at det kan bli bra med honning også.

Anonymkode: 7ddc8...200

Brunhilde skrev (5 timer siden):

Hva slags oppskrifter er det? Av og til blander jeg lys sirup og brunt sukker hvis det skal være maple syrup, men hvor smart det er vet jeg jo ikke. ;) 

Jeg er ikke så glad i smaken av honning, så det erstatter jeg alltid med lys sirup, og det fungere bra. For meg. :)

Takk. Da får jeg vel se om jeg finner Maple Syrup. Det var noen melkefrie/veganske søte grønnsaksmuffins, og så at samme siden brukte mye maple sirup i andre oppskrifter. Fra en amerikansk side. 

Har de maple syrup på kiwi, rema eller Coop extra tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mynona skrev (51 minutter siden):

...

Jeg har med 100% sikkerhet sett det på Meny i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Jeg har med 100% sikkerhet sett det på Meny i hvert fall :)

Jeg sendte mannen ut på en kveldstur til Meny langt unna, så da får vi bakt i morgen tidlig 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mynona skrev (53 minutter siden):

Takk. Da får jeg vel se om jeg finner Maple Syrup. Det var noen melkefrie/veganske søte grønnsaksmuffins, og så at samme siden brukte mye maple sirup i andre oppskrifter. Fra en amerikansk side. 

Temmelig sikker på at de har det i de aller fleste dagligvarebutikker. Noen har flere typer, men de fleste har i alle fall en. Du finner det gjerne i bakehylla. :) 

Anonymkode: d903c...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...