AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 På mandag fikk jeg en svak positiv test, den var synlig, men veldig svak. På kvelden begynte jeg å blø, blødd litt som mensen. var hos legen i går for blodprøve. Hun mente at man kan få falsk positiv gravidtest også? Aldri hørt om.. på furst i dag står det HCG <5 betyr det med sikkerhet at det er spontanabort ? 😔 hadde håpet det ikke gjorde det, men har jo følt det på meg hele veien. fra når kan man teste seg? Hvor tidlig kan det dukke opp en strek? Kan det ha seg at jeg bare var 1-2 uker fra jeg ble befruktet? Anonymkode: 3f833...645
Misanthropis Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Hvor lenge blødde du? hcg dobler seg vel annenhvert døgn. Men igjen hcg <5 kan jo være hva som helst over 5? Skjønner ikke helt den.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Du er ikke gravid hvis du har under 5 i HCG. Da er nok testen falsk positiv. Når venter du mensen? Kan eggløsningen ha vært senere enn du tror? Anonymkode: b8f6d...185 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Misanthropis skrev (30 minutter siden): Hvor lenge blødde du? hcg dobler seg vel annenhvert døgn. Men igjen hcg <5 kan jo være hva som helst over 5? Skjønner ikke helt den. TS her. i 3 dager, spotter litt enda. Men det kom jo ut noe som så ut som en liten fostersekk eller no . skjønte ikke helt selv. Men legen skal ringe meg senere i dag og forklare . Hadde mange tegn på graviditet, derfor jeg testet, selvom det var tidlig. Legen mente det ikke var mulig å ha tegn, men hadde tegn som sterk luktesans , forandret smakssans og lyst på ting jeg ikke liker, pluss ømme bryster. Anonymkode: 3f833...645
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du er ikke gravid hvis du har under 5 i HCG. Da er nok testen falsk positiv. Når venter du mensen? Kan eggløsningen ha vært senere enn du tror? Anonymkode: b8f6d...185 Men betyr det tegnet under 5? kan man ikke også ha under 5 om det er spontanabort ? ventet mensen den 23. begynte å blø 26 Tror eggløsningen var Fra 4-13 Anonymkode: 3f833...645
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. i 3 dager, spotter litt enda. Men det kom jo ut noe som så ut som en liten fostersekk eller no . skjønte ikke helt selv. Men legen skal ringe meg senere i dag og forklare . Hadde mange tegn på graviditet, derfor jeg testet, selvom det var tidlig. Legen mente det ikke var mulig å ha tegn, men hadde tegn som sterk luktesans , forandret smakssans og lyst på ting jeg ikke liker, pluss ømme bryster. Anonymkode: 3f833...645 Graviditetssymptomer oppleves grunnet hormonet HCG. Det ble ikke detektert hos deg, så da skyldes ikke symptomene graviditet. Mulig du har hatt en kjemisk graviditet grunnet den svakt positive testen. Fosteranlegg var det nok ikke. Eggcellen er på størrelse med et punktum. Ubefruktede eggceller kommer ut med mensen og vi ser de ikke da heller. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men betyr det tegnet under 5? kan man ikke også ha under 5 om det er spontanabort ? ventet mensen den 23. begynte å blø 26 Tror eggløsningen var Fra 4-13 Anonymkode: 3f833...645 Ja, det betyr under 5. Som sagt, mulig det var kjemisk graviditet. Evt sen mens. Anonymkode: b8f6d...185
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 TS her så hvis dette var en kjemisk abort. Vil det si da at jeg får eggløsning neste gang som vanlig og kan bli gravid igjen allerede da?❤️ Anonymkode: 3f833...645
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her så hvis dette var en kjemisk abort. Vil det si da at jeg får eggløsning neste gang som vanlig og kan bli gravid igjen allerede da?❤️ Anonymkode: 3f833...645 Det er absolutt mulighet for det! krysser fingrene for deg 💗 Anonymkode: b8f6d...185
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 58 minutter siden, Misanthropis said: Hvor lenge blødde du? hcg dobler seg vel annenhvert døgn. Men igjen hcg <5 kan jo være hva som helst over 5? Skjønner ikke helt den. Under 5 mener du Anonymkode: 3c2e6...eb4
Misanthropis Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er absolutt mulighet for det! krysser fingrene for deg 💗 Anonymkode: b8f6d...185 Har selv blitt gravid første el etter abort, så det er absolutt mulig! Kan være hjelp i el tester om syklusen er litt forskjøvet. Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt inn nå, istedenfor å angre og være usikker og lure helt frem til neste mens/ positive test. masse lykke til!
Laura80 Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Hcg på 5 eller mindre betyr at du ikke er gravid. En svak strek vil man noen ganger se selv om man ikke er gravid fordi dagens tester er så sensitive og fordi man kan ha hcg opptil 5 uten at man er gravid. Om du skulle ha mistet vil du ikke kunne se noen fostersekk så tidlig ved blødningene dine. Enten har du overhode ikke vært gravid , eller det kan ha vært en kjemisk; at egget så vidt prøvde feste seg men deretter løsnet og ikke ble noen graviditet. Så tidlig at det ikke regnes som en spontanabort. Det er ingenting legen får gjort med det. Symptomer på graviditet og Pms er veldig like hver gang fordi man har økning av progesteron etter eggløsning enten du blir gravid eller ikke. Du kan selvsagt bli gravid på neste eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå