AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Jeg har hittil hatt 3 timer hos kiropraktor for å behandle dette. Hun fant raskt ut at det var en låsning på ene siden og ømme muskler (triggerpunkter) i lysken på andre siden. Jeg har hatt smerter når jeg går, snur meg i sengen om natten og når jeg må løfte foten for å ta på sko/sokker/bukse. Kiropraktoren sier nå at hun merker at balansen i bekkenet mitt er blitt bedre. Jeg merker selv en svak bedring (mindre smerte), men det gjør fortsatt sykt vondt når hun masserer på den ømme muskulaturen. Det verker lenger etterpå og jeg har blåmerker på lår/sete etter behandlingen. Hjemme behandler jeg meg selv med varmepakninger og massasje så godt jeg kan, men klarer ikke massere så hardt som kiropraktoren gjør. Har også fått samboer til å massere, og han sier han kjenner noen kuler i muskulaturen noen steder…Jeg kjenner de kulene som veldig ømme og vonde. Er dette triggerpunkter? Noen som har hatt samme problem og kan si hvordan det gikk? Hvor lang tid tok det før dere ble bra? Jeg er nå i uke 24 og har hatt dette i ca. 2 måneder. Min store skrekk er at jeg er kommet for sent i gang med behadling, og at dette skal vedvare etter fødsel Noen som har opplevd det? Anonymkode: 4cd2c...811
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Tilpasset styrketrening har funket gull for meg, både forebyggende og forbedrende. Anonymkode: ad2bc...d44 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Jeg har vært plaget av det samme i begge mine graviditeter. Jeg synes massasje lindret litt, men dessverre var det ikke så mye som hjalp. Men jeg ble bra i det øyeblikket barna var født heldigvis. Anonymkode: 3b4e3...787 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Jeg hadde bekkenlåsning i forrige graviditet. Det gikk helt plutselig over i starten av 3. trimester. Kjente det øyeblikket bekkenet "klikket" på plass igjen og smertene forsvant. MEN før det hadde jeg presset meg så mye og haltet rundt såpass lenge at jeg hadde fått en overbelastning og senebetennelse på andre siden. Så mitt beste tips er å ta det så rolig som overhodet mulig, så du ikke får noe annet å slite med hvis låsningen går over 🙈 Anonymkode: 32cd0...cfb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå