AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Del Skrevet 30. juli 2021 Bør man kjøpe boken, eller finner man all info på nett? Hvilken test-side anbefales for å øve til teorieksamen? Og hvor vanskelig er den? Disse "mattestykkene" flere snakker om, er de på teorieksamen eller på oppkjøring? Som dere forstår så er jeg helt ny på dette, men tenkte det var smart å ta før jeg øvelseskjøre, lærer vel endel av å lese teori også!? Anonymkode: fceba...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Del Skrevet 30. juli 2021 Anbefaler å lese boken, og så øve deg på Teoritentamen (tester) etter det. Utregninger kan komme på teoriprøven, ikke på oppkjøring. Hvor vanskelig du vil oppleve den er ikke lett å si. For meg hjalp testene mest, men noen lærer best gjennom å lese boken. Du må finne ut hva som funker for deg, men gjør du begge deler har du et godt utgangspunkt. Jeg ville ikke stresset med dette før du begynner å øvelseskjøre. Du kan også tenke at å lese litt mens du øvelseskjører kan være bra, for da lærer du teori og praksis samtidig. Det å gjøre noe praktisk kan til og med hjelpe deg å forstå det teoritiske bedre. Anonymkode: e99ef...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Del Skrevet 30. juli 2021 Jeg åpnet ikke boka, brukte teoritentamen.no hele veien - besto på første forsøk! Anonymkode: b4722...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Del Skrevet 30. juli 2021 Teoritentamen.no holder Jobb gjennom hvert kapittel og ta prøver deretter, bestod med en gang. Anonymkode: 241cd...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Del Skrevet 30. juli 2021 Om du kjenner noen som har tatt lappen i det siste, eller har noen større søsken som har tatt lappen så kan du heller låne boken av dem. Jeg har lest boken "Veien til førerkortet" fra 2008 og alle de samme trafikkreglene gjelder fortsatt, også tar jeg teoritentamen.no samtidig Anonymkode: 9e608...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 30. juli 2021 #6 Del Skrevet 30. juli 2021 Begge deler. Du kan låne boken på biblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. august 2021 #7 Del Skrevet 2. august 2021 Med mindre du har lese/skrivevansker bør du lese boken to ganger, og så begynne med teoritentamen.no. Det stemmer at du ikke trenger en ny bok, det er relativt små endringer i trafikkreglene. Teortentamen har også teorikurs men jeg synes bok er greiere, og å pugge prøver er ofte mindre nyttig med tanke på å faktisk kjøre. Å bestå eksamen er jo ikke målet. Mattestykkene er vel to forskjellige. Ene er hvor mange meter kjører du i sekundet når du kjører i 80, for eksempel. Da skal man dele med 3.6, men jeg deler med 4 for å regne det fortere. Da får man et svar som er litt for lavt (20 isteden for 22.22...), men nært nok til å svare. Det andre er type: hvis du har bremselengde på 30 meter i 40 kilometer i timen, hvor lang blir bremselengden i 80? Dobler du farten, får du fire ganger bremselengde. Tripler du farten får du ni ganger. Ganger du farten med ti, får du hundre ganger. Men to og tre er mest vanlig. Bare del høyeste fart, med laveste fart, og gang svaret med seg selv, og gang det med bremselengden (gud jeg er glad jeg ikke er mattelærer). Man bør ta teorien så tidlig som mulig. Hvis man skal ta lappen når man er 18 bør man ta teorien når man er 17 og et halvt år. Hvis man er eldre bør man ta teorien med en gang man bestemmer seg for å ta lappen. Noen synes vikeplikt og slikt blir enklere når man har kjørt litt. Anbefaler også å lese vegtrafikkloven, og trafikkreglene på lovdata. Bare skum igjennom en gang. Definisjoner på parkering, på motorvei, og på motortrafikkveg er viktig. Samme er definisjon på vikeplikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Del Skrevet 5. august 2021 ajarRun skrev (På 2.8.2021 den 14.42): Med mindre du har lese/skrivevansker bør du lese boken to ganger, og så begynne med teoritentamen.no. Det stemmer at du ikke trenger en ny bok, det er relativt små endringer i trafikkreglene. Teortentamen har også teorikurs men jeg synes bok er greiere, og å pugge prøver er ofte mindre nyttig med tanke på å faktisk kjøre. Å bestå eksamen er jo ikke målet. Mattestykkene er vel to forskjellige. Ene er hvor mange meter kjører du i sekundet når du kjører i 80, for eksempel. Da skal man dele med 3.6, men jeg deler med 4 for å regne det fortere. Da får man et svar som er litt for lavt (20 isteden for 22.22...), men nært nok til å svare. Det andre er type: hvis du har bremselengde på 30 meter i 40 kilometer i timen, hvor lang blir bremselengden i 80? Dobler du farten, får du fire ganger bremselengde. Tripler du farten får du ni ganger. Ganger du farten med ti, får du hundre ganger. Men to og tre er mest vanlig. Bare del høyeste fart, med laveste fart, og gang svaret med seg selv, og gang det med bremselengden (gud jeg er glad jeg ikke er mattelærer). Man bør ta teorien så tidlig som mulig. Hvis man skal ta lappen når man er 18 bør man ta teorien når man er 17 og et halvt år. Hvis man er eldre bør man ta teorien med en gang man bestemmer seg for å ta lappen. Noen synes vikeplikt og slikt blir enklere når man har kjørt litt. Anbefaler også å lese vegtrafikkloven, og trafikkreglene på lovdata. Bare skum igjennom en gang. Definisjoner på parkering, på motorvei, og på motortrafikkveg er viktig. Samme er definisjon på vikeplikt. 👏🌺 Anonymkode: 241cd...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 5. august 2021 #9 Del Skrevet 5. august 2021 Brukte bare teoriprøven på nett og besto 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Del Skrevet 11. august 2021 Brukte begge deler. man får litt mer helhetlig innføring med boken. Teoriprøven på nett har en del rare formuleringer, og opplevde at testene deres er vanskeligere enn selve teoriprøven. Anonymkode: 2b328...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå