Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden forsøkte fruen å være nedlatende mot meg fordi jeg klarte å glemme en helsesjekk time minstemann hadde (fikk ny time samme dag) begge barna var i samme rom og kl var 06:30 på morgenen.

Jeg så henne i øynene og sa følgende. 

Gidd a, gå ut å ta deg en røyk og drikk kaffen din. Ingen av oss gidder denne tonen fra deg nå. (Vi løp rundt i stua å lekte pappa ta oss) det var god tone når hun kom inn igjen 15min senere. 

Riktig? Feil? Hvordan hadde du reagert hvis din andre halvdel gjorde noe slikt?

Anonymkode: d6988...312

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun hadde lært av deg?

Anonymkode: 33271...cab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje hun hadde lært av deg?

Anonymkode: 33271...cab

Hvis jeg noen gang har vært det, har jeg ikke ment det i så fall. Og jeg forventer at man sier i fra

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som et skikkelig koselig forhold! ❤️

• Liker 20
Skrevet

Du skriver ikke noe om hva hun sa… men tøffer deg med å gjenfortelle ordrett hvordan du svarte tilbake… så umulig å svare på det du lurer på.
Men generelt kommer du alltid lengst ved å være den rause og empatiske. Å se at hun ble skuffet, og følte det var dumt at du ikke fulgte opp en avtale på vegne av barnet.

Da du svarte henne, visste du heller ikke om du fikk ny time den dagen, så det er også irrelevant hva gjelder din frekkhet i måten du velger å svare( selvom du syns hun er urimelig, er din oppførsel ikke ok)
fei for din egen dør.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noen dager siden forsøkte fruen å være nedlatende mot meg fordi jeg klarte å glemme en helsesjekk time minstemann hadde (fikk ny time samme dag) begge barna var i samme rom og kl var 06:30 på morgenen.

Gidd a, gå ut å ta deg en røyk og drikk kaffen din. Ingen av oss gidder denne tonen fra deg nå. (Vi løp rundt i stua å lekte pappa ta oss) det var god tone når hun kom inn igjen 15min senere. 

Herregud så tåpelig 🙄

Anonymkode: 89c5b...14f

• Liker 7
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Jøss,har dere helsesjekk for ungene  i ferien ?! Wow🙂  Her er alt på vent til midten av august. Vanskelig å komme inn til helseforetak nå om dagen om det ikke er hast.  Og om det er det i deres tilfelle, så skjønner jeg fruen er sur 😎

" Jeg så henne i øynene og sa følgende.." 🤣😆 

Du er en Hemingway du ! Han hadde også stort ego og var misforstått. 

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere time som dere ikke rakk, Når kl var 6.30? Var det lang kjørevei? Synes det du sa til konen din virket nedlatende. Kanskje det egentlig er DU som er nedlatende, og så skylder du på konen din? Hvorfor glemte du helsesjekken? Har du ikke kalender? Følger du ikke med? Trenger du ytterligere alarmer/påminnelser?

Anonymkode: 72feb...991

• Liker 10
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hadde dere time som dere ikke rakk, Når kl var 6.30? Var det lang kjørevei? Synes det du sa til konen din virket nedlatende. Kanskje det egentlig er DU som er nedlatende, og så skylder du på konen din? Hvorfor glemte du helsesjekken? Har du ikke kalender? Følger du ikke med? Trenger du ytterligere alarmer/påminnelser?

Anonymkode: 72feb...991

Ja,han trenger å bli påminnet dager og kvelden før . Samt at frokosten er klar for han og barna,så han han leke " pappa, ta oss! " Og barna gidder heller ikke hennes " tone" 😆  Klokka 6.30 . Fullt forståelig! 

Skrevet

Huff. Røyk. Det er så 90-tallet.

• Liker 6
Gjest Skogsalv
Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Huff. Røyk. Det er så 90-tallet.

Den røyken er henne velfortjent,med en tusseladd til mann 😆

Skrevet
Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Den røyken er henne velfortjent,med en tusseladd til mann 😆

Forsåvidt et godt poeng :P

• Liker 3
Skrevet

Dere høres helt normale ut 😅

Gjest Skogsalv
Skrevet
nomore82 skrev (12 minutter siden):

😅

Skrevet

Dette sa du foran barna, mildt sagt elendig av deg. Du burde jo heller tatt det på egenhånd med kona. Sagt rett ut at du ikke vil at dere skal være nedlatende mot hverandre, at det er en dårlig måte å kommunisere på. Si gjerne at du ikke finner deg i det. Men si det på en skikkelig måte! Nå sank du lavere enn hennes nivå.

Dere burde begge to snakke skikkelig til hverandre, og spesielt foran barna! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

"Gidd a, gå ut og ta deg en røyk"? 

Hvem er dere, Pelle og Proffen? 

Folk kan være sure og urimelige med en gang de har stått opp og ikke fått røyken/kaffen/mat, så jeg synes det er helt fair å bare prøve å avvæpne situasjonen litt og ikke bite på og ta en krangel halv syv på morgenen.

Men å si "gidd a" er barnslig, og egentlig veldig nedlatende, du kunne droppet den biten.

Anonymkode: 2e9ff...158

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp, ikke gi folk oppmerksomhet når de ønsker drama. Hendelse uhell å miste ballen av og til.

Anonymkode: 47478...d78

• Liker 2
Skrevet

Wahahahaha, nå så jeg for meg hjemmet til Lasse i «Lasse og Geir». 😂

• Liker 6
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

TS har for the record utelatt hva hennes kommentar var 😉, men veldig opptatt av sin respons . Hva SA hun TS ? Må være noe helt spesielt,siden det er verdt et innlegg på KG. 

nomore82 skrev (1 time siden):

😅

Endret av Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer litt an på hva hun sa og hvordan hun sa det. Men i utgangspunktet har hun jo et poeng, så dette var ikke bare bitching på tomgang.

Hvis hun bare "benyttet anledningen" til å rakke ned på deg foran barna – og ja, damer: Sånt skjer! – så greit nok. Da må man faktisk korrigere adferden hennes.

Men dersom hun tok opp på en saklig måte at dette ikke er bra, så har hun faktisk helt rett i det. Og da var det du som var ufin ovenfor henne foran barna.

Kort sagt: Umulig å si.

Endret av ClausSaus
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...