Gå til innhold

Kjæresten skuffa meg på bursdagen! Trist, sint, frustrert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her dagen etter bursdagen min med så mange følelser. Tviler på ham og oss og meg selv.

Når han hadde bursdag ga jeg ham en helgetur til København. Jeg sa jeg ønsket meg helst en opplevelse. At jeg liker å kunne dra på helgetur eller helaftens med fin restaurant og teater eller konsert eller noe slikt. Vi har ved en annen anledning snakket om å dra til Wien eller Amsterdam. Men når dagen kom så fikk jeg en bok og en bukett roser. En bok og en bukett roser! Jeg jobber i bibliotek, så har jo allerede tilgang på så mange bøker jeg måtte ønske!

Turen jeg ga ham kostet kanskje 8 tusen. Jeg vil mest bare holde sengen. Får vel heller rydde vekk den tomme vinflasken og de to glassene før jeg setter i gang med den vante trutten. Nei, vet dere hva, jeg er rett og slett sint! Han tjener nesten det dobbelte av meg. Han burde kjent meg bedre etter to år! Noe fint må man kunne forvente til bursdagen sin!

Anonymkode: 727f4...74f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har han som vane å gi for? Pleier han å gi dyre gaver?

Hadde dere avtalt noe pris? 

Anonymkode: c941f...0f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sitter her dagen etter bursdagen min med så mange følelser. Tviler på ham og oss og meg selv.

Når han hadde bursdag ga jeg ham en helgetur til København. Jeg sa jeg ønsket meg helst en opplevelse. At jeg liker å kunne dra på helgetur eller helaftens med fin restaurant og teater eller konsert eller noe slikt. Vi har ved en annen anledning snakket om å dra til Wien eller Amsterdam. Men når dagen kom så fikk jeg en bok og en bukett roser. En bok og en bukett roser! Jeg jobber i bibliotek, så har jo allerede tilgang på så mange bøker jeg måtte ønske!

Turen jeg ga ham kostet kanskje 8 tusen. Jeg vil mest bare holde sengen. Får vel heller rydde vekk den tomme vinflasken og de to glassene før jeg setter i gang med den vante trutten. Nei, vet dere hva, jeg er rett og slett sint! Han tjener nesten det dobbelte av meg. Han burde kjent meg bedre etter to år! Noe fint må man kunne forvente til bursdagen sin!

At du brukte 8000 er jo helt frivillig. 

Er det du som prater og ikke lytter kan du tro dette er noe dere er enige om. Man viser ikke kjærlighet med lommeboka. 

Anonymkode: 0190d...1a1

• Liker 27
Gjest theTitanic
Skrevet

Kanskje du har mye meninger slik at om han hadde bestilt så hadde det vært feil tid, feil hotell, feil arrangement, selv om det ble riktig by? Vet at mange menn prøver og får netopp den tilbakemeldingen. Du burde ha visst og du burde ha forstått osv.. 

Gaver bør heller ikke være pålagt å være i en viss størrelse. Større turer burde dere bli enige om , og deretter kalle kostnaden en gave. Om dere er enige om det. Skulle jeg gitt en så dyr gave så ville jeg visst sikkert at alt ble riktig og hatt en kommunikasjon rundt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Å reise nå er jo risikosport. Det passer ikke å gi reise i gave nå. Når jeg har vært i forhold har jeg alltid gitt reiser i gave, men hadde ikke gjort det nå. Stor fare for at man blir skuffet fordi man rett og slett ikke får reise. 

Ganske sikker på at dette er tull, for jeg regner med de fleste hadde klart å forstå at det å reise nå, er vanskelig å få til. Ikke alle er vaksinert heller, og det tar litt tid før man får gyldig coronapass. Da hjelper det heller ikke om landet f.eks er rødt. 

Anonymkode: 6795c...42c

• Liker 22
Gjest theTitanic
Skrevet

Veldig kjipt å MÅTTE gitt en tur. Hva er gøy med å gi noe den andre forventer å få? Det føles utakknemlig. 

Skrevet

Det eneste som er galt er forventningene dine. Han ga en fin gave. 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Du høres gøy ut...

Anonymkode: ea77e...ace

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Du har vært tydelig på at du ønsker deg en opplevelse og får en bok. En bok til en bibliotekar 😣. Han har tydeligvis ikke hørt etter når du snakker i det hele tatt. Kan hende han har dårlig råd akkurat nå, men han kunne i det minste ha tatt deg ned på en kino og middag. 

Anonymkode: 32a4d...f78

• Liker 28
Skrevet

Jeg tenker du burde sjekke magefølelsen din og finne ut den egentlige grunnen til at du tviler på mannen og forholdet.

• Liker 3
Skrevet

Her har vi lykken som måles i penger og status. 

• Liker 13
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å reise nå er jo risikosport. Det passer ikke å gi reise i gave nå. Når jeg har vært i forhold har jeg alltid gitt reiser i gave, men hadde ikke gjort det nå. Stor fare for at man blir skuffet fordi man rett og slett ikke får reise. 

Ganske sikker på at dette er tull, for jeg regner med de fleste hadde klart å forstå at det å reise nå, er vanskelig å få til. Ikke alle er vaksinert heller, og det tar litt tid før man får gyldig coronapass. Da hjelper det heller ikke om landet f.eks er rødt. 

Det går fint ann å reise både med og uten vaksine. Kjenner de som har vært rundt i Europa og det går fint med noen tester her og der. Dessuten er det ikke relevant for tråden. Gave og forventninger handler dette om. Hva du syntes passer seg er irrelevant. 

AnonymBruker
Skrevet

1: kanskje han synes det er risikabelt å bestille en reise nå? Karantenekrav og reiserestriksjoner endrer seg jo stadig. 

2: du valgte jo selv å bruke 8000 på hans gave, kanskje han synes det er en høy pris å ligge på? 

Jeg kan til en viss grad forstå du er skuffet, men det er ikke noe rart du ble det heller, med så høye, og dyre, krav. 

Anonymkode: 6a74f...9b7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mye har han som vane å gi for? Pleier han å gi dyre gaver?

Hadde dere avtalt noe pris? 

Anonymkode: c941f...0f2

Nei, har ikke avtalt pris. Forrige gang ga han meg en tur på en veldig dyr restaurant, men det ble bare en dum tur for han hadde glemt tidspunktet og det ble stress samme dagen og han hadde ikke informert dem om at jeg spiser glutenfritt, så jeg fikk bare muligheten til ost som jeg ikke en gang liker til dessert.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er begge fullvaksinert om bare et par uker.

Ser mange tenker jeg har skylden. Men hadde ikke dere blitt skuffet? Om dere gir og gir og så får dere den minst gjennomtenkte gaven tilbake? Gaven var ikke en gang pakket inn... Ikke noe kort... Er det bare jeg som er kjip?

• Liker 1
Skrevet

Skuffet er lov.

Men trist, sint og frustrert? Nei da er du kravstor.

Og ta to steg tilbake. Basert på opplevelsen du beskriver sist gang han gav deg en opplevelse så beskriver du det som mislykket. Han ønsker jo ikke å gjenta skuffelsen, og prøver i stede å gjøre noe tryggere.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det går helt fint å reise nå, dessuten kan man gi et gavekort på reise. (Evt hjemmelaget med bestilling på et senere tidspunkt.) 

Anonymkode: 965cb...f94

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere har forskjellig kjærlighetsspråk. Ditt tydeligvis å vise kjærlighet ved gjennomtenkte/romantiske gaver. For så vidt helt i orden det, men det er tydeligvis ikke hans språk. Ingen har rett, ingen har feil - men dere må lære dere å møtes på midten og tolke hverandres gester korrekt.

Gaven i seg selv ser jeg ingen problem med. (Jeg hadde vært super happy selv) Du har ingen grunn til å være misfornøyd med den, men dere må ha en mer åpen dialog, og lære og kjenne hverandre bedre, slik at dere tolker hverandre rett.

Anonymkode: ebbdc...8ab

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (11 minutter siden):

Det går fint ann å reise både med og uten vaksine. Kjenner de som har vært rundt i Europa og det går fint med noen tester her og der. Dessuten er det ikke relevant for tråden. Gave og forventninger handler dette om. Hva du syntes passer seg er irrelevant. 

Lurer på hvem du kjenner. De jeg kjenner må ta x antall tester, være i ventekarantene, karantene osv. Jo, det er relevant for tråden, for de fleste er litt oppegående og skjønner at en reise kan risikere å bli avlyst. Skal man bare gi noen reise i gave for å gjøre det, uten planer om å faktisk gjennomføre det? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk roser, en pose med favorittgodteriet mitt og en sixpack med Munkholm av min samboer og det ble jeg kjempeglad for! Vi gir bare små gaver til hverandre i bursdagsgaver og ingen julegave. Men forskjellen er kanskje at vi hadde avklart forventninger på forhånd. Jeg skjønner det er skuffende når du har brukt mye penger på ham og du får en gave i retur som virker lite gjennomtenkt. Han er vel sikkert ikke en gave-person og blir kanskje stresset av å kjøpe gaver, særlig når du er flink til det. Å kjøpe reise nå er vanskelig, og sa visste han sikkert ikke hva han skulle kjøpe i samme prisklasse. Du bør ta en prat med ham om forventninger, og kommunisere klart i forkant av bursdagen om hva du vil ha og ikke ha. Han tenkte vel at du liker bøker og ville bli glad for det.

Anonymkode: bf4f7...ff7

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...