Gå til innhold

Med rekordhøye strømpriser i sommer, blir vinteren da ekstra dyr også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått så mange ekstra tusenlapper på strøm at jeg måtte kansellere ferien min. Holder på å blakkes av det; 4000 kroner i måneden er litt for mye. Blir vinteren like ille, tro?

Anonymkode: 4ff79...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinteren blir mye, mye verre.

Nå skal vi virkelig få betale for å bo i et land med 105% dekningsgrad på selvforsynt, ren strøm fra vannkraft vi allerede har finansiert utbyggingen av.

Slik går det når politikere skal vedta teknologi de ikke forstår og i tillegg redde hele jordklodens klima med dine penger.

Vi har ingen strømkrise, vi har en politikerkrise.

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
A-hunter skrev (Akkurat nå):

Vinteren blir mye, mye verre.

Nå skal vi virkelig få betale for å bo i et land med 105% dekningsgrad på selvforsynt, ren strøm fra vannkraft vi allerede har finansiert utbyggingen av.

Slik går det når politikere skal vedta teknologi de ikke forstår og i tillegg redde hele jordklodens klima med dine penger.

Vi har ingen strømkrise, vi har en politikerkrise.

Det er ille. I Agder ligger spotprisen på rundt 80 øre kWh. Jeg kjiper og kniper så godt jeg kan, og gruer også litt for vinteren, når det som vanlig blir økning i både pris og forbruk.  Jeg har mulighet til å fyre med ved, men har ikke fått kjøpt inn ennå. Liker faktisk best briketter, for de varer litt og varmer godt.  Hvis jeg får mulighet for noen turer nedover til Danmark i løpet av høsten så skal jeg fylle opp bilen med rimelige briketter. Gjort det før, og da ble jeg stoppet i toll da jeg kom i land. Hva i all verden har du med? Sa tolleren, men bare lo. Da hadde vi mangel på ved hjemme.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 minutter siden):

Det er ille

Det er ingenting mot det som venter. En strømpris under 3 kroner før nettleien er naivt å tro på innenfor kort tid.

Strøm vi selv eier og kunne fått hjem til 0,50 alt inkludert (selvkost vannkraft + selvkost nettbruk).

Dette har gått alvorlig galt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3-6 kr kw tipper jeg. Mange kommer til å fryse eller mistet huset.

Anonymkode: 03263...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Er nå det er lurt å ha vært smart, og ikke gjort investering som gjør at det går mye strøm :) 

Anonymkode: d6516...f36

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor har dere informasjonen deres fra? 3 kr/kWt er jo helt vilt. Hvilken pris opererer fastprisavtalene for i vinter med?

Vi har tilgang på skog og hogger egen ved. Men allerede i fjor brukte vi opp halvannet års vedlager. Nå har vi litt mindre ved for i år, mest fordi vi ikke har hatt nok tid til å hogge.

Kan hende vi må stenge av kjelleren, rett og slett, for å klare oss gjennom vinteren rent økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ved. Så mye ved en bare kan få tak i.

Dette blir en jævli vinter for mange.

Mange hus og leiligheter har ikke vedovn engang. Hvem fant på denne komplette galskapen?? Ved strømbrudd, uforutsette hendelser, kriser, grusomme strømpriser, ekstremvinter eller annet skal en altså være avhengig av at man har strøm?

Herregud.

Anonymkode: adc23...98e

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mange hus og leiligheter har ikke vedovn engang. Hvem fant på denne komplette galskapen?? Ved strømbrudd, uforutsette hendelser, kriser, grusomme strømpriser, ekstremvinter eller annet skal en altså være avhengig av at man har strøm?

Herregud.

Det søppelet som folket gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang har stemt inn i regjering og Storting. Så det norske folk har fått nøyaktig det man ba om. Ingen kan si at advarslene ikke var der.

Her er det bare å forberede seg på å selge huset og håpe at kommunen har igjen kriseboliger, som er finansiert av oljebransjen som vi samtidig skal legge ned og heller la andre land få inntektene fra.

Det koster å leke at man skal redde verden vet du! Godt valg! 😁

Endret av Ubiquiti
AnonymBruker
Skrevet
Ubiquiti skrev (1 time siden):

Det søppelet som folket gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang har stemt inn i regjering og Storting. Så det norske folk har fått nøyaktig det man ba om. Ingen kan si at advarslene ikke var der.

Her er det bare å forberede seg på å selge huset og håpe at kommunen har igjen kriseboliger, som er finansiert av oljebransjen som vi samtidig skal legge ned og heller la andre land få inntektene fra.

Det koster å leke at man skal redde verden vet du! Godt valg! 😁

Men hvem kjøper med vitende vilje hus eller leiligheter uten vedovn?? Hadde aldri i livet kjøpt noe slikt.

Da står man jo der som en nisse når det smeller😶. Eller blir veldig kaldt og veldig dyrt.

Anonymkode: adc23...98e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2900 kr i strøm i JUNI. Hallo. I fjor 1200. Altså det er ran på høylys dag. Jeg kan heller ikke reise på ferie pga høye mat og strømpriser. Jeg jobber fullt og bruker nærmiljøet for å få nye impulser. Bensinprisene er også høye. Nær 18 kr literen.

Anonymkode: 908dc...4e2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir litt slapt å skylde på velgerne, regjeringen, staten "og de". Ingen blir tvunget til å kjøpe disse moderne boligene i gips og papp, med trange rom og uten vedovn eller lagringsplass. Men dét var vel egentlig ikke tema her. Her er bensinprisen i dag for øvrig 18,69 kr. Kjørte forbi med nesten tom tank. 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Les dere opp på prismatch. Egen gruppe på fb. Litt å spare en stund hvertfall. 

Anbefaler også å lese om hvordan prisene oppstår. 

Anonymkode: d9798...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Les dere opp på prismatch. Egen gruppe på fb. Litt å spare en stund hvertfall. 

Anbefaler også å lese om hvordan prisene oppstår. 

Anonymkode: d9798...c79

Del litt kunnskap med oss da.

AnonymBruker
Skrevet

Hva kommer det egentlig av at det er blitt så dyrt? Sånn helt seriøst?

Anonymkode: bf0e2...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...