AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Har blitt uplanlagt gravid med nr 3. Vi vil takle ett til barn på alle plan, men jeg synes det er ganske behagelig med de to vi har. Anonymkode: 037d3...ee5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Det er ingen som kan fortelle deg hva du skal velge. De som har tre barn kommer til å si at det er helt topp (det er det, jeg har tre selv) og de som har bare to kommer til å si at det er helt topp det også. Du kan bare vite selv om du har lyst på tre barn. Anonymkode: 260e5...897 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Jeg tenker 7 stk passer dere bra Anonymkode: 3a133...e0f 2
Gjest Jaconandersen Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Tenk for en fordel det er for barna å ha mange søsken. Når en er 5-10 søsken så trenger en jo aldri å være ensom.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Vi har to og er fornøyd med det. Det er deilig når de endelig begynner å klare seg litt mer selv og vi voksne føler vi kan puste litt igjen. Men hadde jeg blitt uplanlagt gravid nå så hadde vi helt klart beholdt. Anonymkode: 1f384...c5f 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Jaconandersen skrev (2 timer siden): Tenk for en fordel det er for barna å ha mange søsken. Når en er 5-10 søsken så trenger en jo aldri å være ensom. Man kan fortsatt være ensom selv om man har 100 søsken. Å f eks være enebarn, så lærer man tidligere å oppsøke andre. Jeg vil si det er en god erfaring å ha senere i livet, og som hindrer ensomhet Anonymkode: 3a133...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Hvor store er de eldste? Her var eldste og mellomste 8 og 4 når vi fikk nr 3, og det har i grunn gått smertefritt. De eldste (og vennene deres) er helt forelska i lillesøster, og hun har stort sett bare sklidd inn i flokken. Mye større overgang fra 1 til 2 enn 2 til 3! Anonymkode: cbbf4...ea7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Jeg ble også uplanlagt gravid med nr tre. På mange måter burde vi ha avsluttet den graviditeten, men når jeg ser på min kokosbananas livlige treåring så kan jeg egentlig ikke se for meg livet uten. Men mer kaotisk er det definitivt😂 Anonymkode: 86e68...9e9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Man kan fortsatt være ensom selv om man har 100 søsken. Å f eks være enebarn, så lærer man tidligere å oppsøke andre. Jeg vil si det er en god erfaring å ha senere i livet, og som hindrer ensomhet Anonymkode: 3a133...e0f Tja, er enebarn selv så vil si det har vært ensomt😅 har vært den sjenerte typen i tillegg. Anonymkode: 037d3...ee5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvor store er de eldste? Her var eldste og mellomste 8 og 4 når vi fikk nr 3, og det har i grunn gått smertefritt. De eldste (og vennene deres) er helt forelska i lillesøster, og hun har stort sett bare sklidd inn i flokken. Mye større overgang fra 1 til 2 enn 2 til 3! Anonymkode: cbbf4...ea7 Eldste vil være 4,5 år og minste vil være 1,5 år bare når babyen kommer 🤯 Anonymkode: 037d3...ee5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ble også uplanlagt gravid med nr tre. På mange måter burde vi ha avsluttet den graviditeten, men når jeg ser på min kokosbananas livlige treåring så kan jeg egentlig ikke se for meg livet uten. Men mer kaotisk er det definitivt😂 Anonymkode: 86e68...9e9 Huff skjønner det😂😵💫 Anonymkode: 037d3...ee5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Du må nok velge hva som blir best for dere.. jeg hadde nok beholdt, men det er jo ikke sikkert det er rett for deg og dere. Om det er tvillinger som gjemmer seg der så blir det kanskje en annen sak 😂 Anonymkode: 0783d...28f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har blitt uplanlagt gravid med nr 3. Vi vil takle ett til barn på alle plan, men jeg synes det er ganske behagelig med de to vi har. Anonymkode: 037d3...ee5 Vi har tre, det er travelt men det er absolutt verdt det ❤️ Anonymkode: a67a8...762
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 Vi har tre. Det er egentlig litt for mye for oss. Jobber fullt, ingen slekt i nærheten, lite egentid, mange gjøremål, litt bakpå med alt. Er i dårligere fysisk form og har mer rotete hus enn noensinne. Likevel vil jeg aldri i verden angre på den lille nydelige, gullklumpen som kom til slutt. Det gjorde familien komplett, det ser jeg jo nå. Synes det er rart å tenke på at jeg engang tvilte på om vi skulle ha én til. Selvsagt skulle vi det. Bare du vet hva svaret er for deg! Anonymkode: 9ec33...ebb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #17 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har tre. Det er egentlig litt for mye for oss. Jobber fullt, ingen slekt i nærheten, lite egentid, mange gjøremål, litt bakpå med alt. Er i dårligere fysisk form og har mer rotete hus enn noensinne. Likevel vil jeg aldri i verden angre på den lille nydelige, gullklumpen som kom til slutt. Det gjorde familien komplett, det ser jeg jo nå. Synes det er rart å tenke på at jeg engang tvilte på om vi skulle ha én til. Selvsagt skulle vi det. Bare du vet hva svaret er for deg! Anonymkode: 9ec33...ebb Det er det som er «problemet» hos oss og. Lite familie/ingen barnevakt. Derimot er de flinke til å reise å besøke oss (2-5 ganger i året) og da får vi jo avlastning. Anonymkode: 037d3...ee5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det som er «problemet» hos oss og. Lite familie/ingen barnevakt. Derimot er de flinke til å reise å besøke oss (2-5 ganger i året) og da får vi jo avlastning. Anonymkode: 037d3...ee5 Vi bor i en annen landsdel enn vi er fra, så har ingen familie i nærheten.Dette var faktisk en av grunnene til at vi bestemte oss for 3, for at barna skulle ha litt flere å spille på der vi bor Anonymkode: a3322...47d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 Jaconandersen skrev (10 timer siden): Tenk for en fordel det er for barna å ha mange søsken. Når en er 5-10 søsken så trenger en jo aldri å være ensom. Ikke nødvendigvis sant. Jeg har fire søsken og ingen av oss har et spesielt nært forhold til hverandre. Foreldrene mine fikk vel for mange barn til at de klarte å ta ordentlig vare på oss alle sammen. Jeg følte meg veldig ensom gjennom hele oppveksten, og sliter med angst og depresjon i dag. Tenker selv at jeg vil ha maks to barn pga. min egen oppvekst. Anonymkode: 1d0eb...966
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #20 Skrevet 30. juli 2021 Tre barn høres ikke mye ut, men i dagens samfunn som er så travelt så er det ikke like enkelt med 3 barn slik det var på 80-90 tallet der mor ofte jobbet deltid eller var hjemmeværende. Anonymkode: 7f8f2...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå