Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nok å bare bruke toner om morgenen? Jeg har så lita tid bestandig....

Jeg har normal hud,men som lett for kviser/blir fet(mulig blandingshud)?

Finnes det toner som renser litt mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En toner er ikke et rensepreparat.

Du bør rense huden også om morgenen, for å fjerne olje og avfallstoffer huden har kvittet seg med i løpet av natten. SÅ kan du evt bruke en toner for å gjenopprette hudens naturlige pH.

Skrevet

Jeg bruker bare toner om morgenen, huden min trives veldig godt med det. Renseproduktet jeg bruker om kvelden er mer enn rensende nok føler jeg.

Min favorittoner er fra CliniQue og heter mild clarifying lotion. Den er uten alkohol, har bittelitt salicylsyre og virker nærmest som en lett fuktighetskrem. Takket være den har porene mine blitt nærmest usynlige og jeg har ikke problemer med blank panne/nese mer :) Kunne ikke vært mer fornøyd.

Skrevet
Jeg bruker bare toner om morgenen, huden min trives veldig godt med det. Renseproduktet jeg bruker om kvelden er mer enn rensende nok føler jeg.

Min favorittoner er fra CliniQue og heter mild clarifying lotion. Den er uten alkohol, har bittelitt salicylsyre og virker nærmest som en lett fuktighetskrem. Takket være den har porene mine blitt nærmest usynlige og jeg har ikke problemer med blank panne/nese mer :) Kunne ikke vært mer fornøyd.

Høres bra ut! Takker for tips!

Gjest Isabellas
Skrevet

Toner kompletterer rensen, men man blir ikke ren nok av bare toner. Toner balanserer PH-verdien i huden, slik at huden ikke f eks tørker ut etter rens og lukker porene og gjør huden klar for påføring av serum og krem. Dermalogica har produkter som er raske og enkle å bruke, og tonerne de har, sprayes bare lett over etter rens. Enkelt! :rosasmil:

Skrevet
Toner kompletterer rensen, men man blir ikke ren nok av bare toner.

Altså...ren nok? Hvor skitten blir du vanligvis av å sove? Hadde jeg ikke vært plaget med oljete hud, så hadde jeg neppe gjort noe med ansiktet om morgenen.

Huden til kvinner og menn må være veldig forskjellig. Hvor mange menn vasker ansiktet sitt to ganger daglig ;)

Skrevet

Såfremt ikke vannet er ekstremt hardt, vil PH-verdien i huden normalisere seg selv i løpet av kort tid. At det er NØDVENDIG å bruke toner, tror jeg personlig er noe hudpleiere liker å innbille oss (de tror det sikkert selv, også), og mye forbundet med salg. Hvis man bruker bra renseprodukter, av typen som skylles av med vann, kan man kutte toneren helt.

Skrevet

Renser huden godt om kvelden, og om morgenen bruker jeg også bare toner. Funker bra for meg. :)

Gjest Isabellas
Skrevet
Såfremt ikke vannet er ekstremt hardt, vil PH-verdien i huden normalisere seg selv i løpet av kort tid. At det er NØDVENDIG å bruke toner, tror jeg personlig er noe hudpleiere liker å innbille oss (de tror det sikkert selv, også), og mye forbundet med salg. Hvis man bruker bra renseprodukter, av typen som skylles av med vann, kan man kutte toneren helt.

Det har ikke med salg å gjøre. Det er rene fakta, men vil du ikke bruke hudvann, så er det ikke mitt problem! Det er jo din hud... Vil du gå rundt med skitne porer hele dagen så ikke kom og klag på sorte prikker heller da... :roll:

Gjest Isabellas
Skrevet
Altså...ren nok? Hvor skitten blir du vanligvis av å sove? Hadde jeg ikke vært plaget med oljete hud, så hadde jeg neppe gjort noe med ansiktet om morgenen.

Huden til kvinner og menn må være veldig forskjellig. Hvor mange menn vasker ansiktet sitt to ganger daglig ;)

Først sier du at du ikke plages med blank panne/nese (T-sone) mer, og så sier du motsatt (se over) like etter? Bestem deg da... Og ja, mange menn tar godt vare på huden sin og renser huden morgen og kveld. Noen har forstått det!

Skrevet
Det har ikke med salg å gjøre. Det er rene fakta, men vil du ikke bruke hudvann, så er det ikke mitt problem! Det er jo din hud... Vil du gå rundt med skitne porer hele dagen så ikke kom og klag på sorte prikker heller da...  :roll:

Rene fakta, du liksom. Med den ungdomsskolelogikken kommer du ikke langt, men du er kanskje nyutdannet hudpleier? Fakta må underbygges med uavhengig informasjon. Slik det står nå, er det bare en PÅSTAND fra din side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...