Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ble gravid for første gang i mai, men endte i spontanabort i uke 6, hadde begynnt å glede oss og hadde prøvd i 2 år, så ble veldig lei oss når det ikke gikk..

Nå er jeg blitt gravid igjen, fikk denne positive testen idag😍🥰 men hvor stor sjangse er det for at dette også kan bli SA? Har hørt en gang at det ikke er så stor sjangs for å få det 2 ganger på rad, men?? 

Anonymkode: 53e9b...a2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

F3B5B098-7597-4835-B49D-4E2BF6453417.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Gratulerer så mye med graviditeten! 

Det skjer med noen veldig uheldige, dessverre. Det har faktisk skjedd to venninner av meg, men de fikk begge barn tidligere i år. Jeg hadde også en MA i mitt første svangerskap og er gravid i uke 19 nå. Har ingen tall på hvor mange som opplever SA flere ganger på rad, men kanskje rundt 3-5%? De sier at tallet på SA er mellom 15 og 25%, mange av disse vet kanskje ikke at de har vært gravide heller. Noen har diagnoser som gjør det vanskeligere å bli gravid også. Men de aller fleste får barn! Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 433f7...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

Gratulerer så mye med graviditeten! 

Det skjer med noen veldig uheldige, dessverre. Det har faktisk skjedd to venninner av meg, men de fikk begge barn tidligere i år. Jeg hadde også en MA i mitt første svangerskap og er gravid i uke 19 nå. Har ingen tall på hvor mange som opplever SA flere ganger på rad, men kanskje rundt 3-5%? De sier at tallet på SA er mellom 15 og 25%, mange av disse vet kanskje ikke at de har vært gravide heller. Noen har diagnoser som gjør det vanskeligere å bli gravid også. Men de aller fleste får barn! Krysser fingrene for deg!

Tusentakk🥰 åja.. får håpe jeg ikke er en av de veldig uheldige🤞🏼🤞🏼 😕 er så redd det skal skje igjen🙈

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tusentakk🥰 åja.. får håpe jeg ikke er en av de veldig uheldige🤞🏼🤞🏼 😕 er så redd det skal skje igjen🙈

Ts

Jeg kjenner følelsen. Har grudd meg forferdelig mye til oppfølging i forbindelse med svangerskapet, spesielt ultralydundersøkelsene. Har liksom forberedt meg på dårlige nyheter hele tiden. Men ordinær ultralyd i uke 18 gikk heldigvis veldig fint. Nå føler jeg liv også, så jeg begynner å tenke at dette faktisk kommer til å gå bra.

Det er uansett ikke noe vi kan flytte fra eller til (annet enn å følge anbefalte kostråd og diverse). Det er større sjanse for at det går bra enn at det skal gå galt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kjenner følelsen. Har grudd meg forferdelig mye til oppfølging i forbindelse med svangerskapet, spesielt ultralydundersøkelsene. Har liksom forberedt meg på dårlige nyheter hele tiden. Men ordinær ultralyd i uke 18 gikk heldigvis veldig fint. Nå føler jeg liv også, så jeg begynner å tenke at dette faktisk kommer til å gå bra.

Det er uansett ikke noe vi kan flytte fra eller til (annet enn å følge anbefalte kostråd og diverse). Det er større sjanse for at det går bra enn at det skal gå galt!

Helt sant ja. Følte vi hadde så uflaks som fikk SA den første gangen jeg ble gravid , etter å ha prøvd i 2 år :( (selv om spontanabort er veldig vanlig) mens min søster ble gravid ved et «uhell» og besteveninna mi klarte det på første forsøk🥺 Nei det er ikke noe annet å gjøre enn det.. så det er bare å vente å se 😕 

Føles så lenge å vente til man kan føle seg trygg på at det vil bli en baby ut av det😅

Ts

Skrevet

For de aller fleste er aborter utelukkende uflaks. Ved hvert svangerskap er det  ca, 20% sjanse for å miste, og er man bare uheldig så treffer man dette - også flere ganger på rad.

Men husk at det er 80% sjanse for at det vil gå bra, så best å fokusere på det :hug: Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (9 timer siden):

For de aller fleste er aborter utelukkende uflaks. Ved hvert svangerskap er det  ca, 20% sjanse for å miste, og er man bare uheldig så treffer man dette - også flere ganger på rad.

Men husk at det er 80% sjanse for at det vil gå bra, så best å fokusere på det :hug: Lykke til!

D er godt å høre 😅😊 Skal prøve å fokusere på at det mest sannsynlig vil gå bra🤞🏼💕 takk💕 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...