Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare vært sammen i 10 måneder. Jeg har alltid vært sånn "det som skjer, det skjer" hvis en mann jeg elsker frir til meg så takker jeg ja, men jeg kommer ikke til å initiere dette selv. Ekteskap og samboerskap er helt likestilt for meg.

Men dette tema har kjæresten dratt opp mange ganger i løpet av disse månedene. Han legger ikke skjul på at han forventer å gifte seg. Dette er liksom noe man skal en gang i løpet av livet i følge han. 

Nevnte dette for venninna mi og hun mener at enten så er han ute etter pengene mine(noe som er helt absurd siden jeg har en helt gjennomsnitttlig inntekt uten store formuer, dessuten tjener han mer enn meg) eller så er han en kristenkonservativ type. Jeg får ikke helt de vibbene heller, han virker helt A4 på dette punktet. Ingen utdaterte eller ekstreme meninger. Som jeg vet om.. vi kjenner jo ikke hverandre ut og inn enda men vi kjenner jo hverandre ganske bra etter hvert likevel. 

Jeg synes bare dette maset om ekteskap så tidlig virker litt off.. vi er 25 og 27 år.

Anonymkode: da73a...59b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange er bevisste på at de ønsker å gifte seg. Det må da ikke være en av to som dere har tenkt dere frem til 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: a6233...193

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange er bevisste på at de ønsker å gifte seg. Det må da ikke være en av to som dere har tenkt dere frem til 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: a6233...193

Neida, men jeg synes det er ganske spesielt å være så fokusert på det etter så kort tid sammen..

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes bare dette maset om ekteskap så tidlig virker litt off.. vi er 25 og 27 år.

Hva med samboerskap, er du klar for det med denne mannen? 

Ser du for deg å bli gammel med ham? 

Det trenger ikke å være noe galt med partneren din, dere har bare forskjellige meninger om ekteskap. 

Skrevet

Elsker du han? Det må du tenke på. Å gifte seg, da må du elske han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (11 minutter siden):

Hva med samboerskap, er du klar for det med denne mannen? 

Ser du for deg å bli gammel med ham? 

Det trenger ikke å være noe galt med partneren din, dere har bare forskjellige meninger om ekteskap. 

Jeg synes det er litt store spørsmål litt tidlig jeg..🤔 jeg er utrolig glad i han. Jeg tror jeg elsker han men hvordan vet jeg det? Når er det vanlig å vite det helt sikkert? Dette er min første seriøse kjæreste så en del ting er nytt for meg

Helene skrev (8 minutter siden):

Elsker du han? Det må du tenke på. Å gifte seg, da må du elske han. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er litt store spørsmål litt tidlig jeg..🤔 jeg er utrolig glad i han. Jeg tror jeg elsker han men hvordan vet jeg det? Når er det vanlig å vite det helt sikkert? Dette er min første seriøse kjæreste så en del ting er nytt for meg

I hodet mitt vet du om du elsker ham etter ti mnd. Eller om du kan elske ham. 

Så jeg tror du har sunn fornuft som sier at du trenger mer tid, ikke sikkert det er han du blir gammel med heller. Og siden det er din første seriøse, vent!! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Etter 10 mnd visste jeg at jeg elsket kjæresten min, men hadde han fridd da ville jeg ha sagt nei. Jeg mener man bør være sammen i minst 2 år før man gifter seg, man må rekke litt oppturer og nedturer, og hverdag.

Mannen min fridde etter 2,5 år, og vi giftet oss et år etter. Det passet fint for oss som er rett over 30. Noen gifter seg etter under et år sammen, andre etter 10 år sammen. Men det viktige er at dere begge er komfortable med når dere gifter dere. Den ene skal ikke føle seg rushet inn i noe, det er et rødt flagg for meg.

Som 25-åring hadde jeg ikke giftet meg kjapt. Du er enda ung, jeg hadde personlig ventet minst 2-3 år før jeg ville ha giftet meg. Neste gang han snakker om det, så kan du jo si at ja, du vil også gifte deg, så vet han at du tenker det samme. Men du syns det er litt tidlig å tenke på det sånn rent praktisk, og tenker det bør gå et par år før han frir.

Anonymkode: 4d5ae...301

• Liker 1
Gjest Trøst
Skrevet

Hadde løpt med halen mellom beina og aldri sett meg tilbake. Jeg syns det å ville gifte seg i dagens samfunn er et stort, rødt flagg. Klarer ikke komme på et eneste gode ved å gifte seg. Kanskje om man har felles barn, men ellers; nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og veldig på at vi skulle gifte oss, og jeg er den med mest utdanning og lønn. For meg er det uaktuelt å leve som samboere i årevis, jeg ønsker de juridiske rammene et ekteskap fører med seg.

Syns det er et større rødt flagg at du ikke vet om du elsker ham etter nesten ett år, enn at ekteskapets rammer er viktig for ham.

Anonymkode: cfa81...c3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neida, men jeg synes det er ganske spesielt å være så fokusert på det etter så kort tid sammen..

Han kan være velsig på ang.dette da han kanskje har velsig lyst til å gifte seg, og at han ikke vil kaste bort tiden sin i et forhold med ei som ikke vil gifte seg. Evt.føler han på at han nærmer seg 30, og at ham kanskje synes det er påtide å slå seg til ro med å stifte familie.

Anonymkode: baba8...493

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Typisk blir folk lei av hverandre etter fire år (ja da, det er masse variasjon her). Så det er vel det minste man bør være sammen før det blir bryllup, om det ikke er spesielle grunner.

Anonymkode: 86375...f83

• Liker 2
Skrevet

Men har han fridd? Hvis ikke er det vel ikke noe problem? Jeg synes det er en naturlig ting å tenke i den alderen, hvis man er sammen med en man vil ha en framtid med. Så lenge han ikke har dårlig tid, så skjønner jeg ikke hvordan dere kan gjøre dette til et problem!

Synes heller at du skal ta det som et kompliment! Han elsker deg og ser på deg som en del av framtiden hans.

Når ble det feil av en kjæreste??

LETER dere etter feil?? Isåfall er han vel ikke riktig for deg, hvis du underbevisst prøver å finne en grunn til å være misfornøyd, så du kan dumpe han.

Dette var en merkelig problemstilling.

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har bare vært sammen i 10 måneder. Jeg har alltid vært sånn "det som skjer, det skjer" hvis en mann jeg elsker frir til meg så takker jeg ja, men jeg kommer ikke til å initiere dette selv. Ekteskap og samboerskap er helt likestilt for meg.

Men dette tema har kjæresten dratt opp mange ganger i løpet av disse månedene. Han legger ikke skjul på at han forventer å gifte seg. Dette er liksom noe man skal en gang i løpet av livet i følge han. 

Nevnte dette for venninna mi og hun mener at enten så er han ute etter pengene mine(noe som er helt absurd siden jeg har en helt gjennomsnitttlig inntekt uten store formuer, dessuten tjener han mer enn meg) eller så er han en kristenkonservativ type. Jeg får ikke helt de vibbene heller, han virker helt A4 på dette punktet. Ingen utdaterte eller ekstreme meninger. Som jeg vet om.. vi kjenner jo ikke hverandre ut og inn enda men vi kjenner jo hverandre ganske bra etter hvert likevel. 

Kanskje han bare ønsker å beholde deg og vil binde seg litt mer? Men ja enig i at det er litt tidlig

Endret av Loff77
  • Liker 2
Skrevet

Hvis det er en mann som vil gifte seg så er det fordi han elsker deg.

Du må bestemme deg for om du vil ha ham for han høres ut som en kar som er klar for å slå seg ned. Hvis ikke med deg så blir det med en annen.

Skrevet

Ikke gjør det om det ikke føles riktige . 
jeg sa ja selv om det var sånn ca Okay . 
er skilt nå . 

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat nå så er du forelsket.

Varer i gjennomsnitt i 3 år.

Etter at forelskelsen er over, så vet man om man elsker personen

AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du egentlig på? Om det er noe galt med ham siden han ønsker å gifte seg med deg og snakker om det tidlig?

Det er det jo ikke. Her er folk bare veldig ulike, uten at man trenger å mistenkeliggjøre hverandres motiver av den grunn.

Kjæresten min, som jeg har vært sammen med i ett år, har snakket om ekteskap flere ganger. Han ønsker seg veldig gjerne det. Selv gjør jeg det ikke - i hvert fall ikke ennå - fordi jeg har et veldig dårlig ekteskap bak meg og forbinder ekteskap med å være bundet til noe ubehagelig. Det er jo irrasjonelt, på et vis, fordi forholdet til kjæresten min er et helt annet, men det er en følelse jeg tar på alvor og som gjør at det ikke er aktuelt for meg å tenke på ekteskap. Jeg synes også det er for tidlig. Men da har vi jo måttet snakke om hva ekteskap egentlig betyr for hver av oss. Jeg har måttet forsikre ham om at det at jeg ikke vil gifte ham ikke har noe med ham å gjøre, og at det ikke betyr at jeg er forbeholden eller at jeg ikke ser for meg at forholdet vil vare. 

Med andre ord: Snakk om det.

Anonymkode: 5e2f4...7c5

• Liker 2
Skrevet

Noen er jo bare helt bombesikre på at de skal gifte seg. Foreldrene har gjort det, søsken har gjort det, barndomsvenner, kompiser og kolleger driver og gifter seg rundt han..  trenger ikke være golddigger eller kristenkonservativ for å føle at ekteskap er greia, det er det en del som bare gjør sånn uansett. Sett for mange amerikanske filmer.. 😛 

10 mnd er tidlig å FRI, men på ingen måte tidlig for å ta en samtale om hva man vil i livet. Om man har absolutte krav om at man vil gifte seg, ha barn, bo et spesielt sted, vil ha åpent forhold eller andre store ting som vil påvirke en eventuell partner, så er jo det noe det er vanlig å prate om på andre date omtrent. Iallfall når man har bikket en viss alder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...