Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe som fungerer mot det? Tar smertestillende, men sårene gjør så vondt. Har lest om kjølebind, men finnes det kjølekrem? 🥺

Anonymkode: 0f1ec...7d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt, du må bare ta det med ro, finne gode ligge/sittestillinger og variere disse og ta nok smertestillende. Jeg tok maks døgndose av Ibux/naproxen og Paracet i to uker etter begge mine fødsler (ble klippet og sydd mye), men underlivet var fremdeles ømt og hovent i ca 3 uker. Så ble det plutselig bedre :)

Anonymkode: d1b05...9d0

• Liker 1
Skrevet

Kjøl, kjøl, kjøl :) Trenger ikke nødvendigvis kjøpe kjølebind - du kan bare ha vann på et vanlig bind og legge litt i fryseren. Det er dog litt sølete da, dersom du ennå blør. Pass på at du ikke får frostskader (legg noe i mellom). Vet også at fodebagen.no har noe som kalles lindreskum, men jeg har aldri prøvd det :) 

Jeg ble klippet og revnet mye, synes kjølebind var helt magisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt ærlig bestilt kjølebindet og eller kjøleskummet hos fødebagen.no Kjølebindet der er så mye bedre enn det du kan få tak i på føden eller lage selv. Virkelig å anbefale. Jeg bestilte forresten derfra på kvelden og fikk det levert på døren neste dag til det tidspunktet som var oppført ved bestilling 🤗 så kjekt! 

Anonymkode: 5047f...bb9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg haddet det samme som deg, og ble etter fem dager sjekket av jordmor og fødselslege. Det var jordmor som sa at det faktisk ikke skulle være så vondt som hun kunne se jeg hadde. Glad jeg tok en sjekk, for det viste seg at jeg hadde fått en liten infeksjon i ett av stingene.

Ellers er kjølebind og paracet heeelt gull. Jeg fikk også en smertestillende gelé av Rikshospitalet.

Endret av Willat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare isbiter i en pose når jeg skulle kjøle, orka ikke styre med kjølebind. Smertestillende funker best 👍

AnonymBruker
Skrevet

Er det enda innafor med grønnsåpebad? Jeg syns det hjalp veldig å sitte i en balje med grønnsåpevann i hvert fall.

Anonymkode: 8a8c1...487

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns medisinsk grønnsåpebad lindret. 

Anonymkode: 60820...ffd

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det enda innafor med grønnsåpebad? Jeg syns det hjalp veldig å sitte i en balje med grønnsåpevann i hvert fall.

Anonymkode: 8a8c1...487

Jeg fikk tips om det fra både jordmor nå nylig, så det er nok innafor. 

Skrevet

Når du går på do så skyll med en flaske mens du tisser. Ellers spis så mye paracet/ibux som er forsvarlig, kjøl ned underlivet med isbind og unngå å sitte for mye.  Etter 3-4 uker blir det bedre ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Finnes det noe som fungerer mot det? Tar smertestillende, men sårene gjør så vondt. Har lest om kjølebind, men finnes det kjølekrem? 🥺

Anonymkode: 0f1ec...7d2

Det skal helst ikke gjøre FOR vondt. Mine gjorde vondt fordi de var for stramme og løsnet. 

Anonymkode: 626f9...22a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke føn med hårføner, det tørker med slimhinnene.

Anonymkode: 626f9...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...