AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Er 9 uker gravid, og har en treåring fra før. Han krever jo sitt, og jeg prøver å henge med så godt jeg kan. Leker med han osv. Nå er det jo også sommerferie, så det går i ett på dagtid. Kjenner at jeg sliter litt med dårlig samvittighet etter å ikke være skikkelig «på» i lek osv som før. Sliter veldig med tretthet, og kunne sikkert ha sovet i timesvis på dagen. Er så redd for at han skal oppleve meg som avvisende. Noen tanker? Er ikke alenemor forresten, så pappa’n er også mye med han. Anonymkode: 5a404...092
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Jeg er i samme situasjon, gravid og med 3-åring. Det har blitt endel tv-titting nå i ferien da jeg er 100% sykmeldt og energinivået er på bunn. Har akseptert at det bare blir sånn denne gangen, det går nok helt fint. Har forklart at mamma bare må hvile litt mer fordi jeg har baby i magen. Anonymkode: dce33...5a7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er i samme situasjon, gravid og med 3-åring. Det har blitt endel tv-titting nå i ferien da jeg er 100% sykmeldt og energinivået er på bunn. Har akseptert at det bare blir sånn denne gangen, det går nok helt fint. Har forklart at mamma bare må hvile litt mer fordi jeg har baby i magen. Anonymkode: dce33...5a7 Takk for svar. Ja, det er jo greit når barnet er såpass stort, slik at man kan forklare at det er en grunn. Du er kanskje litt lengre på vei enn meg? Jeg kommer nok ikke til å si noe før etter ordinær ul, så føler at jeg bare en en «zombie-mamma» nå. Anonymkode: 5a404...092
Regnbuefisk Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 Det er lov å ikke være på topp hele tiden, selv som forelder graviditet, sykdom, skader osv skjer med de fleste på et eller annet tidspunkt. Barnet takler det garantert helt fint! Kanskje du kan bruke mer tid på bading, lesing eller legging, som ikke krever så mye fysisk innsats? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 9 uker gravid, og har en treåring fra før. Han krever jo sitt, og jeg prøver å henge med så godt jeg kan. Leker med han osv. Nå er det jo også sommerferie, så det går i ett på dagtid. Kjenner at jeg sliter litt med dårlig samvittighet etter å ikke være skikkelig «på» i lek osv som før. Sliter veldig med tretthet, og kunne sikkert ha sovet i timesvis på dagen. Er så redd for at han skal oppleve meg som avvisende. Noen tanker? Er ikke alenemor forresten, så pappa’n er også mye med han. Anonymkode: 5a404...092 Sov der du kan når pappaen er tilgjengelig. Anonymkode: 909ac...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 9.09): Er 9 uker gravid, og har en treåring fra før. Han krever jo sitt, og jeg prøver å henge med så godt jeg kan. Leker med han osv. Nå er det jo også sommerferie, så det går i ett på dagtid. Kjenner at jeg sliter litt med dårlig samvittighet etter å ikke være skikkelig «på» i lek osv som før. Sliter veldig med tretthet, og kunne sikkert ha sovet i timesvis på dagen. Er så redd for at han skal oppleve meg som avvisende. Noen tanker? Er ikke alenemor forresten, så pappa’n er også mye med han. Anonymkode: 5a404...092 Du kommer jo i alle fall ikke til å være PÅ i lek når neste kommer, så jeg ville bare vendt han til det med en gang at du deltar mindre i lek. Barn kan faktisk leke alene. Foreldrene trenger faktisk ikke være lekekamerater. Anonymkode: 05682...873 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå