AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Si du er meg: du er mor, du er overfølsom av deg, kanskje litt deprimert og sensitiv for mye støy og hater krangling. du har en mann som hever stemmen mye, lager diskusjoner hele tiden, som ender med heftig krangling, han skriker til deg, snakker nedlatende og sier veldig mye stygt. krangling der hver eneste krangling bare blir verre og verre, der du ender opp med å forstue hånden, han ødelegger noe som koster 5000 nytt, han dytter, holder deg fast. Du ligger på gulvet i fosterstilling og griner og vil ta livet ditt, du har tidligere prøvd å skade deg selv kun pga kranglene med han. Men du tenker og er ikke sånn alene. du er lei av at han hver dag skal bli sint i stemmen over den minste ting. du føler det ikke er en normal oppførsel fra hans side, og tenker at alle er lik. Selvom det er feil. Du merker han manipulerer deg, men samtidig er han så smart og sier alt rett. men utenom det er han verdens beste pappa, han er snill, du elsker han, han stiller opp for deg hele tiden, er veldig god mot ungene, du vil ikke gå, men du føler du ikke klarer og være sammen med han. Familien din er imot han etter alt, og vil ikke ha noe med han å gjøre. hva ville du gjort ? Kanskje litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen. Anonymkode: f326e...ef6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Sinnemestringskurs eller brudd. Anonymkode: c2df3...cc7 11
juni Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 Trengte ikke lese mer enn til de første setningene før jeg kan svare klinkeklart at jeg hadde gått fra han! God pappa?? Nei, ingen som utsetter barna for dette er en god pappa! Redd deg selv og barna, gå!! 23
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sinnemestringskurs eller brudd. Anonymkode: c2df3...cc7 Han nekter, har nektet i et år. Han mener han ikke har et problem. Ts Anonymkode: f326e...ef6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 "Han er snill"? Eh, nei. Han er voldelig. Jeg hadde selvfølgelig ikke ønsket å forbli i et forhold til en voldelig partner. Det bør heller ikke du. Det er en kjent sak at man blir litt blinde på eget forhold når man lever med vold. Du kan kontakte lokalt krisesenter for bistand til å forstå hva du lever med og å komme deg ut av det. Anonymkode: db404...7d7 18
Folivora Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si du er meg: du er mor, du er overfølsom av deg, kanskje litt deprimert og sensitiv for mye støy og hater krangling. du har en mann som hever stemmen mye, lager diskusjoner hele tiden, som ender med heftig krangling, han skriker til deg, snakker nedlatende og sier veldig mye stygt. krangling der hver eneste krangling bare blir verre og verre, der du ender opp med å forstue hånden, han ødelegger noe som koster 5000 nytt, han dytter, holder deg fast. Du ligger på gulvet i fosterstilling og griner og vil ta livet ditt, du har tidligere prøvd å skade deg selv kun pga kranglene med han. Men du tenker og er ikke sånn alene. du er lei av at han hver dag skal bli sint i stemmen over den minste ting. du føler det ikke er en normal oppførsel fra hans side, og tenker at alle er lik. Selvom det er feil. Du merker han manipulerer deg, men samtidig er han så smart og sier alt rett. men utenom det er han verdens beste pappa, han er snill, du elsker han, han stiller opp for deg hele tiden, er veldig god mot ungene, du vil ikke gå, men du føler du ikke klarer og være sammen med han. Familien din er imot han etter alt, og vil ikke ha noe med han å gjøre. hva ville du gjort ? Kanskje litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen. Anonymkode: f326e...ef6 Familievernkontoret da blir mannen din holdt ansvarlig
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Min eks samboer var sånn. Tok dessverre for lang tid før jeg klarte å gå. Beste avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv er å forlate han. Anonymkode: 3cd4b...423 13
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Denne personen hadde jeg gått fra, og så ville jeg kontaktet en psykolog for å få bearbeidet det ig stablet meg selv på beina. Anonymkode: 1b65e...9f7 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Jeg ville fått hjelp av familien til å komme meg vekk fra han! Evt krisesenter Anonymkode: 7ef4e...e9a 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne personen hadde jeg gått fra, og så ville jeg kontaktet en psykolog for å få bearbeidet det ig stablet meg selv på beina. Anonymkode: 1b65e...9f7 Har blitt henvist til psykolog. har prøvd og gå flere ganger, men det går ikke. Han klarer alltid få meg til å bli. Anonymkode: f326e...ef6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): hva ville du gjort ? Kanskje litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen. Anonymkode: f326e...ef6 Tatt kontakt med krisesenter og barnevern ASAP. Anonymkode: a2835...0f6 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 Min x samboer var sånn. Jeg orket ikke mer skriking og krangling, tok med meg tre barn og flyttet. Deilig for meg og barna å få fred Anonymkode: 39389...407 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 juni skrev (6 minutter siden): Nei, ingen som utsetter barna for dette er en god pappa! Det samme gjelder henne, all den tid hun bare blir værende. Først når hun går kan hun kalle seg selv en god mor. Anonymkode: a2835...0f6 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har blitt henvist til psykolog. har prøvd og gå flere ganger, men det går ikke. Han klarer alltid få meg til å bli. Anonymkode: f326e...ef6 Jeg vet at det er vanskelig men til syvende og sist er du selv ansvarlig for deg selv og for oppveksten til barna. Han bestemmer ikke at du skal bli i forholdet! Og barna merker dette uansett om de er dirkete vitner eller ikke, og det er skadelig å vokse opp i. Det vanskeligste er å ta første steget, men det blir bedre. Ring krisesenter og søk hjelp. Du fortjener langt bedre enn å trå på nåler. Anonymkode: 1b65e...9f7 9
nomore82 Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 Men uten om det er han snill.... Nei. Det er han ikke. 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 Nei i helvete heller. Skjønner ikke at du vurderer å ikke gå i fra ham. Og hvordan er det mulig "å elske" en som er slik? Sikker på at du tolker dette rett? Anonymkode: a33a8...207 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #17 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har blitt henvist til psykolog. har prøvd og gå flere ganger, men det går ikke. Han klarer alltid få meg til å bli. Anonymkode: f326e...ef6 Men da må du i alle fall ta kontakt med barnevernet slik at ungene slipper dette. Du kan velge hva du vil for ditt eget liv, men ikke for ungenes liv. Det er omsorgssvikt å la unger vokse opp med dette. Anonymkode: a2835...0f6 8
Rosi Skrevet 30. juli 2021 #18 Skrevet 30. juli 2021 Hadde dumpa han første voldshendelse, som jeg gjorde med faren til mitt barn. Tenk på barna, hvilken skade de får psykisk med å vokse opp med å se han skade deg. Tenk når de blir store nok til å prøve å bryte inn og han skader dem også, ikke bare deg lenger. Kom deg på krisesenter, du og barna må vekk fra han. 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #19 Skrevet 30. juli 2021 Rosi skrev (Akkurat nå): Tenk når de blir store nok til å prøve å bryte inn og han skader dem også, ikke bare deg lenger. Han skader barna alvorlig allerede. Barn opplever en hver trussel mot foreldrene som en trussel mot seg selv. Anonymkode: a2835...0f6 6
Gjest theTitanic Skrevet 30. juli 2021 #20 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Si du er meg: du er mor, du er overfølsom av deg, kanskje litt deprimert og sensitiv for mye støy og hater krangling. du har en mann som hever stemmen mye, lager diskusjoner hele tiden, som ender med heftig krangling, han skriker til deg, snakker nedlatende og sier veldig mye stygt. krangling der hver eneste krangling bare blir verre og verre, der du ender opp med å forstue hånden, han ødelegger noe som koster 5000 nytt, han dytter, holder deg fast. Du ligger på gulvet i fosterstilling og griner og vil ta livet ditt, du har tidligere prøvd å skade deg selv kun pga kranglene med han. Men du tenker og er ikke sånn alene. du er lei av at han hver dag skal bli sint i stemmen over den minste ting. du føler det ikke er en normal oppførsel fra hans side, og tenker at alle er lik. Selvom det er feil. Du merker han manipulerer deg, men samtidig er han så smart og sier alt rett. men utenom det er han verdens beste pappa, han er snill, du elsker han, han stiller opp for deg hele tiden, er veldig god mot ungene, du vil ikke gå, men du føler du ikke klarer og være sammen med han. Familien din er imot han etter alt, og vil ikke ha noe med han å gjøre. hva ville du gjort ? Kanskje litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen. Anonymkode: f326e...ef6 Du vet selv svaret. Dette knuser deg jo sakte men sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå