AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Beklager veldig for feil kategori plassering, men ønsker veldig å være anonym! Tror du skolene (spesifikt ungdomskoler i Oslo)kommer til å en eller annen gang havne på rødt igjen etter skolestart siden smitten nå øker? Begrunn gjerne:) alle svar settes pris på! Anonymkode: 6a9a8...97b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Nei, tror ikke de kommer til å tørre å kjøre på med for mye restriksjoner når såpass mange har tatt vaksina netopp for å slippe restriksjoner. Anonymkode: ccbf3...112 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Tror det er 50/50. Hvis smitten øker videre med deltavarianten og fører til en ny bølge, så tenker jeg ja. Samtidig tror jeg man vil strekke seg langt for å unngå rødt nivå i skolene og noe som hadde ført til rødt nivå før sommeren trenger ikke gi rødt nå fordi såpass mange er vaksinerte. Alle lærere skal ha fått tilbud om første dose nå innen skolestart f.eks. Om ikke deltavarianten gir mer alvorlig sykdom blant unge enn versjonene vi har sett hittil, så vil man kanskje velge å holde gult nivå tross ny "bølge". Anonymkode: f47ac...319
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Nei, strategien nå er å smitte barna som ikke skal vaksineres. Anonymkode: 90e73...089
Arkana Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror smitten kommer til å holde seg lav. Muligens øker det til gult hvis det blir noen små bølger, men jeg tror så mange er vaksinert nå og innreiserestriksjonene såpass bra at det ikke blir mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Jeg tror rødt blir brukt i områder med utbrudd. Leste artikkelen på sol men kan ikke linke og der var det snakk om vaksiner til barn med til 12. At det er uetisk at barna blir utsatt for massiv smitte uten foreldrene kan gjøre noe med det. Derfor tror jeg at de blir nødt til å sette tiltak fram til alle som ønsker vaksine (og den er godkjent til barn) har fått muligheten. Anonymkode: 7989a...950
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Jeg kjenner ikke noen som vi gå med på å vaksinere barna sine før det har gått et par år og man ser de eventuelle konsekvensene av vaksinen. Og den har vært rikelig utprøvd. De fleste av oss voksne har selvsagt tatt den men det er himmelstor forskjell på et barn på 12 og en voksen på 45. Så det er så uaktuelt som det kan bli så jeg tror egentlig at man kommerctil å holde på med testing, tiltak og trafikklysmodellen i flere år. Anonymkode: 4047d...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg kjenner ikke noen som vi gå med på å vaksinere barna sine før det har gått et par år og man ser de eventuelle konsekvensene av vaksinen. Og den har vært rikelig utprøvd. De fleste av oss voksne har selvsagt tatt den men det er himmelstor forskjell på et barn på 12 og en voksen på 45. Så det er så uaktuelt som det kan bli så jeg tror egentlig at man kommerctil å holde på med testing, tiltak og trafikklysmodellen i flere år. Anonymkode: 4047d...2fd Jeg spurte mannen min akkurat nå. Han mener at når myndighetene anbefaler dette og man ikke vesentlig bekymringer kommer fra land som har gjort dette, så bør vi vaksinere våre barn. Vårt syn er heller en vaksine som trolig er trygg enn en infeksjon som er uforutsigbar. Vi håper at smitten holdes nede i skolene. Rødt nivå vil kunne være nødvendig men håper at vi slipper. Anonymkode: 7989a...950
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg kjenner ikke noen som vi gå med på å vaksinere barna sine før det har gått et par år og man ser de eventuelle konsekvensene av vaksinen. Og den har vært rikelig utprøvd. De fleste av oss voksne har selvsagt tatt den men det er himmelstor forskjell på et barn på 12 og en voksen på 45. Så det er så uaktuelt som det kan bli så jeg tror egentlig at man kommerctil å holde på med testing, tiltak og trafikklysmodellen i flere år. Anonymkode: 4047d...2fd Jeg vaksinerer gladlig barna mine så fort jeg får mulighet til det, og det skal alle jeg har snakket med også. Så der tror jeg du tar feil. Anonymkode: 90e73...089 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Høie sto på pressekonferanse å sa at skolene skulle starte på grønt, uten kohorter. Og derfor trenger ikke de under 18 å gå i karantene f.o.m. 16.august. siden det var så upraktisk med karantene når skolen er uten kohorter. De færreste lærere er vaksinert. De aller færreste elever er vaksinert. Vi vet at ungdom fra ca 14 er like smitteførende som voksne. Kan ikke si at jeg ser frem til å gå tilbake til 150 daglige nærkontakter om to uker... er redd vi kjapt går på en smell. Anonymkode: 9027e...2a7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vaksinerer gladlig barna mine så fort jeg får mulighet til det, og det skal alle jeg har snakket med også. Så der tror jeg du tar feil. Anonymkode: 90e73...089 Det er lett å si at man skal vaksinere, det er noe annet å gjøre det. Og en stor forskjell på å ta vaksinen som voksen enn å velge å gi den til barnet sitt før den er skikkelig utprøvd. Men dette er jo et valg alle for ta for sine egne barn og ikke noe jeg legger meg opp i. Anonymkode: 4047d...2fd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #13 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Beklager veldig for feil kategori plassering, men ønsker veldig å være anonym! Tror du skolene (spesifikt ungdomskoler i Oslo)kommer til å en eller annen gang havne på rødt igjen etter skolestart siden smitten nå øker? Begrunn gjerne:) alle svar settes pris på! Anonymkode: 6a9a8...97b Nei. Med så mange vaksinerte håper jeg at barn og unge i særlig Oslo kan få et normalt skoleår nå. Det har de virkelig fortjent. Anonymkode: dff6f...67f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #14 Skrevet 30. juli 2021 Skolen begynner på grønt nivå. Skal ikke forveksles med normalen uten noen nivåer. Anonymkode: d0963...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå